Somessa muualta tulleet miehet hämmästelevät Suomen deittailukulttuuria
Äskenkin tuli vastaan tt, jossa meksikolainen mies hämmästeli, miten kotimaassaan mies suunnittelee ja maksaa deitit sekä panostaa romantiikkaan ostamalla kukkia, ja täällä mennään joko pelkälle kävelylle tai kahvilaan, jossa lasku jaetaan 50/50.
Kommenteissa suominaiset puhuvat tasa-arvosta, mutta itsekin ulkomailla asuneena ja erilaista deittailukulttuuria kokeneena näen, ettei täällä osata vaatia mieheltä mitään ja ollaan tottuneita minimiin. Sitten parisuhteessa valitetaan, kun mies onkin yksi lapsista eikä kanna arjestaan vastuuta.
Miksi opetamme poikamme ja tyttäremme tällaiseen? Parisuhteeseen pitää panostaa ja kumppania arvostaa, mikä näytetään teoin!
Kommentit (535)
Ihme vastarannankiiskiä kun kommentit vänkää vastaan eikä synny yhtään rakentavaa keskustelua. Vai onko täällä yksi ja sama trolli kiusanteossa?
Huomatkaa ero tuntemattomien tai vain netistä tuttujen ensitreffien sekä aitojen treffien välillä.
Ensinmainittuhin sopiikin matalan profiilin lyhyt tapaaminen paikalla, missä on muitakin ihmisiä lähistöllä.
Aidot treffit yritys viettää mukavaa aikaa yhdessä. Tutustumista ja ehkä hurmaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos naiset kerrankin panostaisivat ja tarjoisivat kahvit ja toisivat vaikka suklaata, ajaisivat kotiin ja ehdottaisivat uutta tapaamista!
Vain suomalaiselle naiselle tällaista voi ehdottaa, vain suomalainen nainen voi näin myös tehdäkin. Sitten miehet jaksavat haukkua suomalaisia naisia kun eivät ole naisellisia vaan ovat miehen kanssa tasavertaisia. Pahimmillaan: "yrittävät olla miehiä".
Tämä on sitä samaa mitä miehet kohtaavat. Jos et avaa ovea, olet töykeä juntti. Seuraavilla treffeillä oven avaamisesta saakin saarnan siitä miten naiset pystyvät kyllä itsekin.
Sitä se teettää kun halutaan samaan aikaan pitää kiinni vanhoista sukupuolirooleista ja unohtaa sukupuolet ja roolit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia panostaa parisuhteeseen ja johonkin treffeihin.
Treffit ovat esimakua tulevasta.
Vai niin. Sitten lienee turha ihmetellä miesten vastustusta, jos miehen kelvollisuus mitataan maksukyvyllä/halukkuudella ja naisille riittää omasta mielestään paikalle saapuminen?
Ja jos ne tosiaan on jotenkin luotettava mittari tulevasta, niin ei se kovin hääviä esimakua anna tulevasta, jos naisen osa on vain olla passattavana.
sE On BiOLoGiAa!! Vähän niin kuin täällä aina selitetään biologialla naisen materianhimo. "Se vaan turvaa lasten tulevaisuutta alitajuisesti, ei se oo rahan perässä"
Jostain kumman syystä biologiaa ei tarvitsekaan kuunnella siinä vaiheessa jos miehet haluaa levittää siementään mahdollisimman useasti ja laajalle.
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai se pian huomaa, ettei ole vara kovin montaa kertaa tavata jos Suomessa meinaa tuolla tyylillä deittailla. Joku normi ravintolaruoka kahdelle maksaa täällä 100€.
Ei kai nyt kuitenkaan ihan noin paljon, edes täällä?
Aika helposti. Jos siis puhutaan ravintolasta eikä pitseriasta. Pelkkä ruoka-annos 25-35e, siihen sitten lasi viiniä, alkupalat tai jälkkäriä, niin helposti menee 50e/hlö rikki.
Jos muutaman kerran maksaa satasen ensitreffeistä, jotka ei johdakaan mihinkään, niin en ihmettele yhtään jos kahvitreffit alkaa kiinnostamaan.
En mä ainakaan lähde ekoille treffeille syömään pitkän kaavan mukaan. Kahvit on hyvät. Niiltä voi liueta nopeasti joko kotiin tai jos kiinnostus herää niin syömään/drinkeille.
Suomalainen mies ei halua tarjota naiselle viinilasia tai illallista, koska suomalainen mies pelkää munaavansa itsensä viinibaarissa tai ravintolassa. Paljastuu se, että ei tiedetä mitä veistä käytetään tai miten mokelletaan ruokaa alas ilman, että toista rupeaa kuvottaa katsoa sitä. Ei osata olla luontevasti edes kahvilassa, niin yritetään röyhkeydellä dissata naisten toiveita sivistyneistä treffeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos naiset kerrankin panostaisivat ja tarjoisivat kahvit ja toisivat vaikka suklaata, ajaisivat kotiin ja ehdottaisivat uutta tapaamista!
Vain suomalaiselle naiselle tällaista voi ehdottaa, vain suomalainen nainen voi näin myös tehdäkin. Sitten miehet jaksavat haukkua suomalaisia naisia kun eivät ole naisellisia vaan ovat miehen kanssa tasavertaisia. Pahimmillaan: "yrittävät olla miehiä".
Tämä on sitä samaa mitä miehet kohtaavat. Jos et avaa ovea, olet töykeä juntti. Seuraavilla treffeillä oven avaamisesta saakin saarnan siitä miten naiset pystyvät kyllä itsekin.
Sitä se teettää kun halutaan samaan aikaan pitää kiinni vanhoista sukupuolirooleista ja unohtaa sukupuolet ja roolit.
Se voi avata oven joka kokee sen helpommaksi tai ennättää ovelle ensin. Eräs miespuolinen tuttavani tekee oven avaamisesta ihan pelleilyä, eikä kerta kaikkiaan voi kulkea ovesta jonka minä olen avannut. Jotenkin pitää pyörähtää takaisin että pääsee pitämään ovea tai seisoo paikallaan niin kauan että luovutan. Hän on muuten mukava, mutta tämän esittämisensä vuoksi olen joskus kertonut suoraan mielipiteeni. On eri asia olla kohtelias kuin alleviivata että katsokaa nyt miten miehekäs minä olen kun en voi antaa naisen pitää minulle ovea auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai se pian huomaa, ettei ole vara kovin montaa kertaa tavata jos Suomessa meinaa tuolla tyylillä deittailla. Joku normi ravintolaruoka kahdelle maksaa täällä 100€.
Aika helposti. Jos siis puhutaan ravintolasta eikä pitseriasta. Pelkkä ruoka-annos 25-35e, siihen sitten lasi viiniä, alkupalat tai jälkkäriä, niin helposti menee 50e/hlö rikki.
Jos muutaman kerran maksaa satasen ensitreffeistä, jotka ei johdakaan mihinkään, niin en ihmettele yhtään jos kahvitreffit alkaa kiinnostamaan.
En mä ainakaan lähde ekoille treffeille syömään pitkän kaavan mukaan. Kahvit on hyvät. Niiltä voi liueta nopeasti joko kotiin tai jos kiinnostus herää niin syömään
Miksei mennä samantien pökkimään, jos kiinnostus herää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan lähde ekoille treffeille syömään pitkän kaavan mukaan. Kahvit on hyvät. Niiltä voi liueta nopeasti jo
Joku varmaan niinkin tekee. Minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheellistyminen on kallista. Pitää elättää vaimo ja pitää elättää lapset. Jos ei ole varaa tähän niin sitten ei kannata mennä parisuhteeseenkaan vaan miettiä tarkemmin, mihin itsellä onkaan varaa. Kumipimppa on suhteessa halpa ja chatgpt:lle puhuminen ilmaista
Perheen perustaminen on todella kallista. Miehen näkökulmasta vaan siihen kannattaa säästä etukäteen. Jos nainen on ns. kallis ylläpitää, ei säästöjä perhettä varten pääse kertymään.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kahden laisia naisia. Toiset ovat näitä perinteisen roolin naisia, jotka haluavat että mies maksaa, tuo lahjoja ja kohtelee naisena. Toiset ovat näitä feministejä tasa-arvon kannattajia, jotka saattavat jopa loukkaantua kauppakassin kantamisesta tai oven avaamisesta, jota perinteinen nainen pitää nimenomaa toivottavana.
Minä en ole kumpaakaan. Mielestäni maksaminen ja lahjojen ostaminen ym. kuuluu molemminpuolisesti vasta parisuhteeseen, ei treffeille. Mies saa toki avata oven ja kantaa painavat kassit, mutta en odota häneltä tarjoamista tai mitään muutakaan sen suurempaa rahallista panostusta. Jos ihan välttämättä tahtoo maksaa, niin saa maksaa, ja jos vaikka haluaa ostaa kukkakimpun, niin tuntuuhan se tietysti hyvältä, mutta en pidä sitäkään itsestäänselvyytenä. Onneksi on jo omat treffailut ohi ja elämästä löytyy rakas puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa tästä mitään irti. Kahvi, suklaa ja koti ovat parempia ilman miestä, joten olisi vallan typerää nähdä hirveästi vaivaa tai maksaa siitä, että mies osallistuu. Miehet voivat tehdä näitä vaikka keskenään jos haluavat, niinkuin naisetkin tekevät keskenään, toistensa seurasta nauttien. Tai omastaan, moni nainen käy kahviloissa yksinkin
Miksi tehdä treffeillä mitään vain toiselle? Kuvastaa hyvin monen naisen itsekkyyttä.
Näille ulkomaan ihmeille on taas yllätys että Suomessa toimitaan niin kuin täällä on aina toimittu. Oh gasp, suomalaiset eivät deittaile kuten meksikolaiset. Mitä järjen jättiläisiä.
Olen muutenkin kyllästynyt siihen miten varsinkin ruskot ovat koko ajan vinkumassa somessa tavoistamme ja kulttuuristamme. Ei tarvitse viddu olla tekemisissä suomalaisten kanssa jos se on kerta niiiiii-iiin ärsyttävää.
Ne ulkomaanmiehet kohtelee kaikkia naisia noin, avaa ovet ja tarjoo tuolin. Kuuluu tapoihin siellä eikä voi verrata siihen, että yritettäisi tehdä erityinen vaikutus naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä tiedä. Olen ollut aivan yliampuvilla treffeillä ja suhteen alku ollut muutenkin ihan kuin minusta olisi tulossa joku ruhtinatar miehen valtakuntaa. Sitten miehen panostus suhteen virallisesti alettua loppuu kuin seinään ja olen yksi huonekaluista. Mukavampaa oikeasti tutustua ihan vaan ihmisinä, ilman mitään spektaakkeleja ja roolileikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Ihme vastarannankiiskiä kun kommentit vänkää vastaan eikä synny yhtään rakentavaa keskustelua. Vai onko täällä yksi ja sama trolli kiusanteossa?
Luulen, että kyseessä on juuri tämä kokonaisilmapiiri Suomessa, jota aihepiirissä on kysytty. Eikä tämä ole tervettä. Ei ole kiva herätä viisikymppisenä ihmettelemään, miksi et ole seikkaillut vaan mököttänyt yksin. Sekä mies että nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat parisuhteen, panostat treffeihin!
Itse olen ulkomailla asuva suomalainen nainen, 30 vuotta täällä asunut, ja kyllä on ero kuin yöllä ja päivällä näissä asioissa.
Ollaan oltu naimisissa yli 20 vuotta, ja mies tuo edelleen kukkia ja viinipullon. Vietetään iltaa kahden kesken, ihan vain keskitytään yhdessäoloon.
Muistaa merkkipäivät ja juhlapäivät. Pidetään huoli parisuhteesta huomioimalla pienillä tavoilla toisiamme, se on luonnollista eikä minkään vaivan takana.
Sanotaan kiitos, huomenta, ulos lähteissä suukko poskelle. Ruokapöydässä huomioidaan toinen toisemme, myös lapsilta se sujuu täysin luontevasti. Perha on tärkein yksikkö ja siitä pidetään huolta. Perheeseen kuuluvat myös isovanhemmat&nb
Voin samaistua tähän aivan täysin. Olen suomalainen nainen, joka on ollut 20 vuotta naimisissa venäläisen miehen kanssa. Voisin jopa sanoa, että sain perheen silloin kun menin naimisiin. Minut otettiin niin kauniisti vastaan mieheni vanhempien ja suvun puolelta. Ja etenkin tuo, että ikinä et jää yksin, ja aina on apu ja tuki lähellä pitää täysin paikkansa. En voisi kuvitellakaan tällaista avioliittoa ja perhe-elämää suomalaisen miehen kanssa - yksinkertaisesti siksi, etten ikinä ole nähnyt mitään vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan lähde ekoille treffeille syömään pitkän kaavan mukaan. Kahvit on hyvät. Niiltä voi liueta nopeasti joko kotiin tai jos kiinnostus herää niin syömään
Riippuu vähän että tapaatko ihmisen vasta ekan kerran niillä ekoilla treffeillä vai oletko jo tavannut hänet aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Sitten lienee turha ihmetellä miesten vastustusta, jos miehen kelvollisuus mitataan maksukyvyllä/halukkuudella ja naisille riittää omasta mielestään paikalle saapuminen?
Ja jos ne tosiaan on jotenkin luotettava mittari tulevasta, niin ei se kovin hääviä esimakua anna tulevasta, jos naisen osa on vain olla passattavana.
sE On BiOLoGiAa!! Vähän niin kuin täällä aina selitetään biologialla naisen materianhimo. "Se vaan turvaa lasten tulevaisuutta alitajuisesti, ei se oo rahan perässä"
Jostain kumman syystä
Jos tarkoitat tällä ympäriinsä makaamista, niin Raamattu antaa selkeästi ohjeen, että niin miehen kuin naisen tulee pysyä yksiavioisina eli Raamattu ei anna miehillekään eri oikeutta olla epäsiveitä. Ei vaan nykymiehille sovi, koska liian cuck-hommaa olla kiltti uskovainen perheenisä.
Saman mitä miehet. Vastauksen "kiitos ei" jos ehdotat seuraavia treffejä.