Onko 50v vanha
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50v nainen on vanha kun taivas. Mummuikäinen ollut jo vuosia.
🤣🤣🤣🤣😂😂😂....
Tää 52v käy punkkikeikoilla ja tapailee rakastajaa.
Kaikista kauheinta katsottavaa on nämä mielestään ikinuoret jotka todellisuudessa ovat mummoja !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vanha, muttei nuorikaan. Ainakin elämä on helpompaa kuin nuorempana. Lapset jo isoja, lainat maksettu, varaa matkustaa. Mutta ei vielä vanhojen ihmisten kremppoja ja sairauksia. Ellei sitten ole tehnyt vääriä valintoja koko ikänsä.
Muistan, kun omat vanhemmat olivat viisikymppisiä. Ajattelin, että hyvänen aika, miten tylsää ja paikalleen jämähtänyttä elämää. Töihin, kotiin, nukkumaan, töihin, kotiin.
Zzzz.
Mä olen viisikymppinen ja minulla on aika laaja samanikäinen ystäväpiiri. Ei ole kyllä kenelläkään varaa matkustaa ja lainat maksettu. Itselläkin asuntolainaa vielä niskassa melkein 70 000. Moni on joutunut työttömäksi ja pätkätöihin, talous on tosi tiukilla. Ne, joiden lapset ovat jo aikuisia, on lähes väistämättä ollut pakko muuttaa pienempään asuntoon, vaikka ei haluaisi luopua kodistaan, kun ei ole enää varaa maksaa kuluja. Osalla o
No sehän nyt riippuu täysin ansiotasosta, saaduista perinnöistä ja siitä asuntolainan koosta. On vähän eri asia maksella pois 350 000 asuntolainaa lastentarhanopettajana kuin 85 tonnin asuntolainaa lääkäripariskuntana.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 50v ja olen sekä vanha että hyvän ikäinen. Elämässä kaikki mistä haaveilin on tehty ja nähty, ei mitään suorituspaineita, ei kiinnosta yhtään mitä toiset on minusta mieltä. Voin vapaasti tehdä tai olla tekemättä, tavoitella tai laiskotella. Lapset kasvaneet, lapsenlapsia tupsahtelee iloksi, ruuhkavuodet, avioliiton kriisit jne selätetty. Voin sanoa, että nyt elämme mieheni kanssa palkintoa siitä mitä olemme jaksaneet. Periksi ei annettu ja nyt nautitaan. Tehkääs nuoret perässä, se on teijän vuoro nyt.
Lapsenlapsia tupsahtelee iloksi. Otan osaa, kohta alkaa sota.
Minusta vanha on joku 75+, en nyt kutsuisi ketään "työikäisiä" ihmisiä vanhoiksi. Ei siellä töissä mitään vanhuksia ole. Itse olen 50 v nainen ja elän elämäni parasta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣😂😂😂....
Kaikista kauheinta katsottavaa on nämä mielestään ikinuoret jotka todellisuudessa ovat mummoja !
Meitä mummoja ei muuten pask aakaan kiinnosta, mikä sinusta on kauhean näköistä. N42
Vierailija kirjoitti:
Itse 34v ja plus miinus tuon ikäiset naiset mielestäni kaikista kauniimpia. Myös henkisesti tuossa iässä mieleeni. Tuon ikäinen nainen tarvitsee nuoremman miehen. Vanhemman naisen keho tekee hormoneja nuoremman miehen kanssa mikä hidastaa ikääntymistä.
Itse olen 50v nainen, enkä huolisi nuorempaa miestä. Enää seksi ei ole keskeistä, vaan henkinen yhteys, ja se tuppaa olemaan parasta oman ikäisten tai vanhempien kanssa. Sukupuolihormonitoiminta on pysyvästi jo menopaussin myötä loppunut ja hyvä niin, niitä hormoneja en takaisin kaipaa. Uskomaton mielenrauha tullut sen jälkeen, kun hormonikierto loppui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣😂😂😂....
Meitä mummoja ei muuten pask aakaan kiinnosta, mikä sinusta on kauhean näköistä. N42
Otan osaa muidenkin kaltaisteni puolesta jotka joutuvat tekemisiin kaltaistesi kanssa syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Itse 34v ja plus miinus tuon ikäiset naiset mielestäni kaikista kauniimpia. Myös henkisesti tuossa iässä mieleeni. Tuon ikäinen nainen tarvitsee nuoremman miehen. Vanhemman naisen keho tekee hormoneja nuoremman miehen kanssa mikä hidastaa ikääntymistä.
Kauniisti kirjoitettu.
Itse olen 50+-vuotias nainen ja ihmettelen aina, kun näen ihmisiä, joista kuulen, että ovat ikäisiäni. Minulla täytyy olla vääristynyt kehonkuva, koska ikäiseni ihmiset näyttävät hurjan paljon vanhemmilta kuin miksi itseni tunnen. Kun katson peiliin, niin joo, on siellä naamassa joku rypyksi tulkittava, ja päässä ehkä kolme neljä harmaata hiusta, mutta muuten koen olevani aivan ns. täydessä iskussa, töissä pyyhkii hyvin ja olen fyysisesti hyvässä kunnossa, vaatekokokin sama kuin 30 vuotta sitten. Ehkä en jotenkin hyväksy ikääntymistä itseni kohdalla.
Jos haluaisin parisuhteeseen, toive tuskin toteutuisi, koska ikäiseni miehet vaikuttavat ja näyttävät niin vanhoilta! En minä elättele mitään kuvitelmaa, että itse näyttäisin toisten silmissä jotenkin nuorekkaalta tai suunnilleen kolmekymppiseltä, koska en ole enää sen ikäinen. Luultavasti muut näkevät minut paljon vanhempana kuin minkä ikäiseksi tunnen itseni. Siksi en edes yritä mitään parisuhdeviritelmiä. En halua olla mikään "puuma", vaikka olenkin huomannut, että viehätyn vain kymmenen tai jopa kaksikymmentä 😱 vuotta itseäni nuoremmista miehistä. Soimaan itseäni sen takia jatkuvasti. Oman ikäisissäni miehissä ei ole mitään vikaa, mutta he ovat vain jotenkin... jämähtäneitä, vanhoja.
Jos vedän mutkat suoriksi, voisin sanoa, että 50-vuotias nainen ei ole vanha mutta 50-vuotias mies on.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ikää 48v ja elän elämäni parasta aikaa.
Työelämä menee vauhdilla eteenpäin, tietää mitä osaa ja mitä ei, on itseluottamusta jne.
En haluaisi olla nuorempi, lapset alkaa olla jo omillaan pärjääviä, tosin nuorin on vielä 9v. Jotenkin tuntuu, että koko ajan tiedostaa enemmän mistä elämässä on kysymys. Elämä on tosi hyvää
Höpö höpö
50v vanhentuva. 57v vanha. 63 v vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniisti kirjoitettu.
Itse olen 50+-vuotias nainen ja ihmettelen aina, kun näen ihmisiä, joista kuulen, että ovat ikäisiäni. Minulla täytyy olla vääristynyt kehonkuva, koska ikäiseni ihmiset näyttävät hurjan paljon vanhemmilta kuin miksi itseni tunnen. Kun katson peiliin, niin joo, on siellä naamassa joku rypyksi tulkittava, ja päässä ehkä kolme neljä harmaata hiusta, mutta muuten koen olevani aivan ns. täydessä iskussa, töissä pyyhkii hyvin ja olen fyysisesti hyvässä kunnossa, vaatekokokin sama kuin 30 vuotta sitten. Ehkä en jotenkin hyväksy ikääntymistä itseni kohdalla.
Jos haluaisin parisuhteesee
Katsohan sinne peiliin uudestaan oikein ajatuksella. Olet jo vanha ja haisetkin jo vanhalle.
Riippuu näkökulmasta ja arvioijan omasta iästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniisti kirjoitettu.
Jos haluaisin parisuhteesee
Tuo mutkat suoraksi kommentti oli hassu. Ei minusta mitään eroa oliko 50v mies vai nainen. Vai tarkoitatko vain ulkonäköä, joka meille monille jo viisissäkymmenissä alkaa olla ihan sivuseikka joka ei niin kiinnosta. Jos sitä vain tarkoitat, niin ehkäpä tosiaan 50-vuotiaista löytyy enemmän vielä siitä ulkonäöstä välittäviä naisia kuin miehiä, joten siksi voivat näyttää nuoremmilta. Itse olen 50 v nainen ja 40 jälkeen koko kiinnostus ulkokuoreen, niin omaan kuin muiden, on kadonnut. Ihana helpotus, tuli sitä muutama vuosikymmen angstattuakin ihan turhia ensimmäisen maailman ongelmia kuten jotain omaa ihon punoitusta, liian leveää lantiota, ruman muotoista nenää tms. Ihan turhaa oman navan ympärillä pyörimistä oli.
Vierailija kirjoitti:
50v vanhentuva. 57v vanha. 63 v vanhus.
Mielenkiintoinen luokittelu, kun vanhuuseläkkeelle ei kuitenkaan ole vielä asiaa tuossa iässä. Itselläni, nyt ikää 50, tavoite-eläkeikä on 68 v. Toivottavasti en vielä kovin vanhus silloin ole, hankala se olisi vanhana ja väsyneenä töissä jaksaa. Omat 80 v vanhemmat kyllä on onneksi vielä hyvinkin pirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole menopaussi-ikä, eli biologisessa mielessä silloin on vanha.
Menopaussi-ikä on 40 eteenpäin. Mutta joo, 50 on vanha.
Tuo riippuu ihan siitä, mitä kukin sanalla "vanha" tarkoittaa. Toiselle se voi tarkoittaa elämää kokeneisuutta, toiselle raihnaisuutta ja heikkoutta. Eihän viisikymppinen vielä vanha ole tuossa viime mainitussa mielessä, ellei sitten joku vakava sairaus ole iskenyt, mutta nehän voi iskeä minkä ikäisiin vaan. Mutta toki sitä on elämää jo koettu eikä joka pikkuasiasta viitsi hötkyillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tuon ikäinen, enkä tunne oloani ollenkaan vanhaksi. Itse asiassa en tunne sisäisesti oloani mitenkään erilaiseksi kuin kaksikymppisenä. Toki ulkonäkö on muuttunut, harmaita hiuksia ja ryppyjä on, rinnat roikkuu jne, mutta ei sillä oikeastaan ole mitään merkitystä, pääasia on se sisäinen tunne ja se että kaikkeen pystyy siinä missä nuorenakin vielä (paitsi toki lapsentekoon, mutta lapsia en ole edes nuorena koskaan halunnut tai tehnyt). Jotenkin surullista, jos joku alkaa rajoittaaman elämäänsä viisikymppisenä siksi, että on olevinaan vanha, vaikka mikään muu kuin oma ajatusmaailma ei oikeasti vielä rajoittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 50v ja olen sekä vanha että hyvän ikäinen. Elämässä kaikki mistä haaveilin on tehty ja nähty, ei mitään suorituspaineita, ei kiinnosta yhtään mitä toiset on minusta mieltä. Voin vapaasti tehdä tai olla tekemättä, tavoitella tai laiskotella. Lapset kasvaneet, lapsenlapsia tupsahtelee iloksi, ruuhkavuodet, avioliiton kriisit jne selätetty. Voin sanoa, että nyt elämme mieheni kanssa palkintoa siitä mitä olemme jaksaneet. Periksi ei annettu ja nyt nautitaan. Tehkääs nuoret perässä, se on teijän vuoro nyt.
Ime tavaraa. Kuvottava asenne.
Sitäkin välillä. Sinuu vaan harmittaa kun pitäs ottaa kädet pois taskusta.
Haha! Mikä asenne 👍
Elämästään saa olla ylpeä. Ei onni tule pelkillä geeneillä ja tuurilla. Ei hyvä ulkonäkö, ei perhe eikä parisuhde. Asioiden eteen pitää olla valmis näkemään vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tuon ikäinen, enkä tunne oloani ollenkaan vanhaksi. Itse asiassa en tunne sisäisesti oloani mitenkään erilaiseksi kuin kaksikymppisenä. Toki ulkonäkö on muuttunut, harmaita hiuksia ja ryppyjä on, rinnat roikkuu jne, mutta ei sillä oikeastaan ole mitään merkitystä, pääasia on se sisäinen tunne ja se että kaikkeen pystyy siinä missä nuorenakin vielä (paitsi toki lapsentekoon, mutta lapsia en ole edes nuorena koskaan halunnut tai tehnyt). Jotenkin surullista, jos joku alkaa rajoittaaman elämäänsä viisikymppisenä siksi, että on olevinaan vanha, vaikka mikään muu kuin oma ajatusmaailma ei oikeasti vielä rajoittaisi.
Vanha ei tarkoita rajoittunutta! Se on iän määritelmä. Ei oikeastaan minkään muun.
Se EI ole tunne, eikä se estä tekemästä mitään, mitä haluaisi tehdä. Esteet tulee muualta kuin määritelmästä ,,vanha,,.
Seksuaalisuus on kadonnut siinä iässä, mutta järki on tullut vihdoin päähän.