Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 50v vanha

Vierailija
02.11.2024 |

vai hyvän ikäinen?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 50-vuotias on vanha. Naisen ikääntymisessä juuri biologinen hedelmättömyys ja raihnaistuminen on pahinta. Ja peilikuva on ruma - siis itsellä - päivä päivältä rumempi.

Kun lapset kasvavat aikanaan aikuisiksi, niin tunnet äitinä olevasi pelkkä riesa ja turhake. Huomaat, että kyllä maailma pyörii ilman sinuakin. Ja sinua ei oikeastaan tarvita siinä liikkeessä enää mihinkään.

Ja nyt on turha jankata tulevista lapsenlapsista ja miten on mahtavaa, kun on omaa aikaa ja saa harrastaa ja matkustella. Kaikki eivät halua omaa aikaa eikä ole rahaa harrastaa ja matkustella. Joskus joku haluaa myös matkustaa lastensa kanssa. Joskus joku matkustaa yksin, koska on yksinhuoltaja. Joskus joku matkustaa yksin, koska mahdollinen puoliso ei pidä matkustamisesta.

Vierailija
42/108 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 50v ja olen sekä vanha että hyvän ikäinen. Elämässä kaikki mistä haaveilin on tehty ja nähty, ei mitään suorituspaineita, ei kiinnosta yhtään mitä toiset on minusta mieltä. Voin vapaasti tehdä tai olla tekemättä, tavoitella tai laiskotella. Lapset kasvaneet, lapsenlapsia tupsahtelee iloksi,  ruuhkavuodet, avioliiton kriisit jne selätetty. Voin sanoa, että nyt elämme mieheni kanssa palkintoa siitä mitä olemme jaksaneet. Periksi ei annettu ja nyt nautitaan. Tehkääs nuoret perässä, se on teijän vuoro nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 50v ja olen sekä vanha että hyvän ikäinen. Elämässä kaikki mistä haaveilin on tehty ja nähty, ei mitään suorituspaineita, ei kiinnosta yhtään mitä toiset on minusta mieltä. Voin vapaasti tehdä tai olla tekemättä, tavoitella tai laiskotella. Lapset kasvaneet, lapsenlapsia tupsahtelee iloksi,  ruuhkavuodet, avioliiton kriisit jne selätetty. Voin sanoa, että nyt elämme mieheni kanssa palkintoa siitä mitä olemme jaksaneet. Periksi ei annettu ja nyt nautitaan. Tehkääs nuoret perässä, se on teijän vuoro nyt.

Ime tavaraa. Kuvottava asenne. 

Vierailija
44/108 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ime tavaraa. Kuvottava asenne. 

Sitäkin välillä. Sinuu vaan harmittaa kun pitäs ottaa kädet pois taskusta.

Vierailija
45/108 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ikää 48v ja elän elämäni parasta aikaa.

Työelämä menee vauhdilla eteenpäin, tietää mitä osaa ja mitä ei, on itseluottamusta jne.

En haluaisi olla nuorempi, lapset alkaa olla jo omillaan pärjääviä, tosin nuorin on vielä 9v. Jotenkin tuntuu, että koko ajan tiedostaa enemmän mistä elämässä on kysymys. Elämä on tosi hyvää

No mistä on kysymys?

N56

Vierailija
46/108 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 30v nuori vai hyvän ikäinen? Onpa tyhmästi muotoiltu aloitus.

Vierailija
47/108 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä vielä kuusikymppistäkään vanhana. Vanha on ehkä 70+ tai 75+.

Vierailija
48/108 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanon että vanha mutta toimintakuntoinen,M51.

Vierailija
49/108 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen on. Eläkeikään on aikaa vielä n. 15-20 vuotta.

Vierailija
50/108 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mihin vertaa, mutta iän puolesta keski-ikäinen (35/40-60/65).

Vierailija
51/108 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanha, muttei nuorikaan. Ainakin elämä on helpompaa kuin nuorempana. Lapset jo isoja, lainat maksettu, varaa matkustaa. Mutta ei vielä vanhojen ihmisten kremppoja ja sairauksia. Ellei sitten ole tehnyt vääriä valintoja koko ikänsä.

Muistan, kun omat vanhemmat olivat viisikymppisiä. Ajattelin, että hyvänen aika, miten tylsää ja paikalleen jämähtänyttä elämää. Töihin, kotiin, nukkumaan, töihin, kotiin. Zzzz.

Vierailija
52/108 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kromosomi-ikä voi uusimpien tutkimusten mukaan olla plus/miinus 20 vuotta versus hlön biologinen fakta-ikä.

Haen sen linkin jostain myöhemmin, nyt en ehdi.

> 50 voi siis olla 30-v. tasolla parhaimmillaan, tai jo seiskakymppisen levelillä pahimmillaan.

Ja kaikkea siltä väliltä. 

Itse olen kokonaisvaltaisesti varsin tyytyväinen juuri nyt; näin keski-ikäisenä. 

Vielä ei harmaitakaan onneksi puske + kaikki hampaat omat, nolla karies/parodontiitti; samoin nivelet.

Saa nähdä, miten sitä tässä mamma degeneroituu vuosien myötä.. 😀

Vierailija
53/108 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten kromosomi-ikä voi uusimpien tutkimusten mukaan olla plus/miinus 20 vuotta versus hlön biologinen fakta-ikä.

Haen sen linkin jostain myöhemmin, nyt en ehdi.

> 50 voi siis olla 30-v. tasolla parhaimmillaan, tai jo seiskakymppisen levelillä pahimmillaan.

Ja kaikkea siltä väliltä. 

Itse olen kokonaisvaltaisesti varsin tyytyväinen juuri nyt; näin keski-ikäisenä. 

Vielä ei harmaitakaan onneksi puske + kaikki hampaat omat, nolla karies/parodontiitti; samoin nivelet.

Saa nähdä, miten sitä tässä mamma degeneroituu vuosien myötä.. 😀

No, missä se linkki nyt on? Täällä on vuorokausi henkeä pidätellen odoteltu. 

Vierailija
54/108 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siinä on kiva, että on taas se vapaus vastuista ja lastenhoidosta. Tulee nuoruus vähän mieleen ja ehkä siitä se villityskin monelle vähän iskee. 

Vierailija
55/108 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino vanhentaa huomattavasti, samoin sellainen kitkerä ja itsetyytyväinen elämänasenne. Eli riippuu. 

Vierailija
56/108 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se siinä on kiva, että on taas se vapaus vastuista ja lastenhoidosta. Tulee nuoruus vähän mieleen ja ehkä siitä se villityskin monelle vähän iskee. 

Mitä, eikö ne lapset olleetkaan parasta elämässä? 

Vierailija
57/108 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että niin moni sanoo, että on vanha. Kuitenkin viisikymppisillä on monilla vielä alakouluikäisiä lapsia ja työelämääkin jäljellä melkein kaksikymmentä vuotta. Eläkeikä nousee koko ajan, ja nyt jo nykyisillä viisikymppisillä kolkutellaan 66-67 eläkeikää. 

Minusta viisikymppinen ei ole mikään vanha. Tunnen monia hyväkuntoisia yli 90-vuotiaita, ja hehän ovat tuohon viisikymppisen vanhuuteen nähden eläneet melkein toisen mokoman. Nämä yli 90-vuotiaat tekevät pihatöitä, pyöräilevät, autoilevat, matkustavat, kyläilevät jne. eli elävät ihan täyttä elämää. Hassua, jos ovat olleet vanhoja jo yli 40 vuotta sitten. 

Minusta vanha on sellainen ihminen, jolla alkaa olla jotain rajoitteita. Kremppaa, kulumaa, muisti pätkii, kunto ei enää kestä kuten aiemmin jne. Eli yleisesti ollaan silloin oltu jo eläkkeellä.

Vierailija
58/108 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ikää 48v ja elän elämäni parasta aikaa.

Työelämä menee vauhdilla eteenpäin, tietää mitä osaa ja mitä ei, on itseluottamusta jne.

En haluaisi olla nuorempi, lapset alkaa olla jo omillaan pärjääviä, tosin nuorin on vielä 9v. Jotenkin tuntuu, että koko ajan tiedostaa enemmän mistä elämässä on kysymys. Elämä on tosi hyvää

Jos menee työpaikka alta syystä tai toisesta yli 50V niin onnea vaan niihin työhaastatteluihin. Olethan säästänyt rahaa pahan päivän varalle, sulla on vielä monta vuotta eläkeikään 59V

Vierailija
59/108 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vanha, muttei nuorikaan. Ainakin elämä on helpompaa kuin nuorempana. Lapset jo isoja, lainat maksettu, varaa matkustaa. Mutta ei vielä vanhojen ihmisten kremppoja ja sairauksia. Ellei sitten ole tehnyt vääriä valintoja koko ikänsä.

Muistan, kun omat vanhemmat olivat viisikymppisiä. Ajattelin, että hyvänen aika, miten tylsää ja paikalleen jämähtänyttä elämää. Töihin, kotiin, nukkumaan, töihin, kotiin.

Zzzz.

Mä olen viisikymppinen ja minulla on aika laaja samanikäinen ystäväpiiri. Ei ole kyllä kenelläkään varaa matkustaa ja lainat maksettu. Itselläkin asuntolainaa vielä niskassa melkein 70 000. Moni on joutunut työttömäksi ja pätkätöihin, talous on tosi tiukilla. Ne, joiden lapset ovat jo aikuisia, on lähes väistämättä ollut pakko muuttaa pienempään asuntoon, vaikka ei haluaisi luopua kodistaan, kun ei ole enää varaa maksaa kuluja. Osalla on jo aikuiset lapset, mutta on niitäkin, joiden lapset on vielä alakoulussa.

Vierailija
60/108 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 34v ja plus miinus tuon ikäiset naiset mielestäni kaikista kauniimpia. Myös henkisesti tuossa iässä mieleeni. Tuon ikäinen nainen tarvitsee nuoremman miehen. Vanhemman naisen keho tekee hormoneja nuoremman miehen kanssa mikä hidastaa ikääntymistä.