Kuinka todennäköistä on, että itkuisuus johtuu hormoneista?
Minulla on erittäin epäsäännölliset kuukautiset. Olen usein todella herkillä ja itkuinen. Kun itken valtaa mielen kaikki -muka- kamalat asiat mielen ja välillä taas en tiedä miksi edes itken. Onko kuinka todennäköistä, että itkuisuus johtuu hormonitasapainon heittelystä?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Laita kalenteriin asiat ylös niin selviää. Onhan se melko todennäköistä.
Olen laittanut ylös. Ei ole selvää yhteyttä, olenko missä vaiheessa kiertoa herkimmilläni kun kuukautiset epäsäännölliset. Olen vain jatkuvasti, kun ne alkavat ja kun ovat esim. 2 viikkoa sitten loppuneet. -ap
Voi ihan hyvinkin olla. Epäsäännölliset kuukautiset jo kertovat, että hormonitasosi ovat epätasapainossa.
Itselläni oli hormoneista johtuvaa. Kun sain pillerit, niin mieliala tasaantui huomattavasti.
Miehenikin on mekkojen aikana itkuinen, johtuukohan tämäkin mormooneista. Täytyypä laittaa almanakkaan.
Kyllä ne hormoonit vaan vaikuttaa.
No jaa , itselläni koko ikäni hyvin epäsäännöllinen kierto, lapset jo aikuisia ja kierrot loppuneet. Mutta en ole koskaan, missään vaiheessa ole ollut itkuinen. Suurella ihmetyksellä täälläkin luen aloituksia, jossa jotain asiaa itketään.
Minulla ainakin johtuu! E-pillerit tasasivat mielialoja, mutta nyt kun olen ollut vuoden ilman, niin jo noin kaksi viikkoa ennen seuraavia kuukautisia alkaa mielialaoireilu. 😩 Sitten taas helpottaa, kun kuukautiset ovat alkaneet.
Vierailija kirjoitti:
No jaa , itselläni koko ikäni hyvin epäsäännöllinen kierto, lapset jo aikuisia ja kierrot loppuneet. Mutta en ole koskaan, missään vaiheessa ole ollut itkuinen. Suurella ihmetyksellä täälläkin luen aloituksia, jossa jotain asiaa itketään.
Sinulla on jo aikuisia lapsia, mutta et ole ehtinyt oppia että ihmiset ovat erilaisia? Monet oikeasti kärsivät pahoista PMS-oireista. Se itku ja ahdistus on täyttä todellisuutta.
Hyvinkin todennäköistä. Onhan sinulla jo nyt hormonit epätasapainossa.
Mielialat riippuvat AINA hormoneista. Tämä on ihan lääketieteellinen totuus.
Olet mielenterveysongelmainen, hyväksy se!!!
Kiertoilmaisu sille että ongelmasi johtuvat pillusta
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli hormoneista johtuvaa. Kun sain pillerit, niin mieliala tasaantui huomattavasti.
Kaikkien naisten pitäisi syödä tuollaisia pillereitä.
Itkuisuus voi olla masennuksen oire
Ei. Kaikki johtuu siitä yksinkertaisesta syystä että olet nainen. Et ole rauhallinen ja aina toimintakykyinen kuten miehet.
Laita kalenteriin asiat ylös niin selviää. Onhan se melko todennäköistä.