Onko 50v vanha
Kommentit (108)
Parasta ennen- päiväys on jo mennyt, mutta viimeinen käyttöpäivä ei!
Terv. Wanha Rouva
On keski-ikäinen. Nuoren mielestä kyllä vanha.
Katsokaapa huviksenne Areenasta vanhoja Hittimittareita 80-luvulta ja niiden alueraateja. Noin viisikymppiset näyttävät 10-20 vuotta vanhemmilta nykyisiin ikäisiinsä verrattuna! Myös 20-40 ikäiset näyttävät huomattavasti vanhemmilta kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse 34v ja plus miinus tuon ikäiset naiset mielestäni kaikista kauniimpia. Myös henkisesti tuossa iässä mieleeni. Tuon ikäinen nainen tarvitsee nuoremman miehen. Vanhemman naisen keho tekee hormoneja nuoremman miehen kanssa mikä hidastaa ikääntymistä.
Kauniisti kirjoitettu.
Itse olen 50+-vuotias nainen ja ihmettelen aina, kun näen ihmisiä, joista kuulen, että ovat ikäisiäni. Minulla täytyy olla vääristynyt kehonkuva, koska ikäiseni ihmiset näyttävät hurjan paljon vanhemmilta kuin miksi itseni tunnen. Kun katson peiliin, niin joo, on siellä naamassa joku rypyksi tulkittava, ja päässä ehkä kolme neljä harmaata hiusta, mutta muuten koen olevani aivan ns. täydessä iskussa, töissä pyyhkii hyvin ja olen fyysisesti hyvässä kunnossa, vaatekokokin sama kuin 30 vuotta sitten. Ehkä en jotenkin hyväksy ikääntymistä its
Tuo mutkat suoraksi kommentti oli hassu. Ei minusta mitään eroa oliko 50v mies vai nainen. Vai tarkoitatko vain ulkonäköä, joka meille monille jo viisissäkymmenissä alkaa olla ihan sivuseikka joka ei niin kiinnosta. Jos sitä vain tarkoitat, niin ehkäpä tosiaan 50-vuotiaista löytyy enemmän vielä siitä ulkonäöstä välittäviä naisia kuin miehiä, joten siksi voivat näyttää nuoremmilta. Itse olen 50 v nainen ja 40 jälkeen koko kiinnostus ulkokuoreen, niin omaan kuin muiden, on kadonnut. Ihana helpotus, tuli sitä muutama vuosikymmen angstattuakin ihan turhia ensimmäisen maailman ongelmia kuten jotain omaa ihon punoitusta, liian leveää lantiota, ruman muotoista nenää tms. Ihan turhaa oman navan ympärillä pyörimistä oli.
Joo, se oli kieltämättä hassu kommentti. Niin kuin sanottu, se oli mutkat suoraksi -kommentti, koska se ei tosiaan täysin, jos ollenkaan, pidä paikkaansa. Minulla vain on kokemus, että naiset ovat mieleltään nuorempia 50-vuotiaina kuin saman ikäiset miehet. Mies helpommin jämähtää semmoiseen "näin on aina tehty" -ajatteluun. Tuntuu, että naiset säilyttävät paremmin uteliaan ja avoimen mielen. Voin hyvin olla täysin väärässä!
Toisaalta osa viisikymppisistä miehistä on "viidenkympin villityksen" kourissa, ostaa moottoripyörän ja uskottelee olevansa ikinuori pari-kolmekymppinen, luulee olevansa tosi kuumaa kamaa tyttäriensä ikäisten naisten keskuudessa. En itse kuvittele olevani enää nuori, mutta jostain syystä tuntuu, että samanikäiset miehet ovat enemmän ukkoontuneita kuin minä koen olevani tätiytynyt. Silti tajuan, että joku 30-vuotias mies olisi minulle parisuhdemielessä aivan liian nuori.
Ulkonäöstä ei nyt varsinaisesti ollut kyse.
Löytäisinpä ikäiseni miehen, joka on säilyttänyt fressin mielen ja pystyy innostumaan uusista asioista, harrastaa jotain liikuntaa ja on iloinen ja positiivinen eikä kyynistynyt ja pessimisti. Muuttaisin mieleni ihan heti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vanha, muttei nuorikaan. Ainakin elämä on helpompaa kuin nuorempana. Lapset jo isoja, lainat maksettu, varaa matkustaa. Mutta ei vielä vanhojen ihmisten kremppoja ja sairauksia. Ellei sitten ole tehnyt vääriä valintoja koko ikänsä.
Muistan, kun omat vanhemmat olivat viisikymppisiä. Ajattelin, että hyvänen aika, miten tylsää ja paikalleen jämähtänyttä elämää. Töihin, kotiin, nukkumaan, töihin, kotiin.
Zzzz.
Mä olen viisikymppinen ja minulla on aika laaja samanikäinen ystäväpiiri. Ei ole kyllä kenelläkään varaa matkustaa ja lainat maksettu. Itselläkin asuntolainaa vielä niskassa melkein 70 000. Moni on joutunut työttömäksi ja pätkätöihin, talous on tosi tiukilla. Ne, joiden lapset ovat jo aikuisia, on lähes väistämättä ollut pakko muuttaa pienempään asuntoon, vaikka ei haluaisi luopua kodistaan, kun ei ole enää varaa maksaa kuluja. Osalla o
Sama. Toisaalta mitä sitten? Olen kuitenkin uskaltanut muuttaa, ostaa talon, rempata, vuokrata talon, muuttaa uudelleen, ottaa haasteita vastaan uudessa työssä, kouluttautua lisää.
Välillä on rahasta tiukkaa, niin on nyt kaikilla. Mutta sekin on välillä osa elämää.
Olen nyt 46-vuotias, enkä edes mieti mitään vanhuutta vielä. Työelämää on jäljellä vielä ainakin 20 vuotta ja siihen ehtii mahtua vielä paljon.
Elämä olisi aika tylsää, jos asuntolainan maksetuksi saaminen olisi suurin tavoite.
Niin kauan kuin voin ja saan panna menemään ikä ei ole ongelma. M51
Lapset on kasvaneet. On omaa aikaa. Voi keskittyä työntekoon ja harrastuksiin. Jos liikkuu niin on hyväkuntoinen, voimaakin on.
Vierailija kirjoitti:
Niin, olet jo liian vanha jo kohta alkavaan sotaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, olet jo liian vanha jo kohta alkavaan sotaankin.
R y zzä hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
50v on vanha kotiäiti.
Aika harvassa on viisikymppiset kotiäidit kun lapset on jo useimmilla vähintään teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vanha on.
T. M54
Tunteeko moni muukin 54-vuotias mies itsensä vanhaksi? Samanikäisenä naisena en tunne olevani vanha, mutta sen kyllä huomaa, että kanssani samana vuonna syntyneet miehet ovat kummallisella tavalla vanhempia kuin minä. Ehkä se johtuu juuri siitä, että itse kokevat itsensä vanhaksi, kuten tämä siteerattu, jonka kommenttiin vastasin.
No riippuu keneltä kysytään. Itse ole tuntenut iseni aina vanhaksi. 20-vuotiaana alkoi tuntua siltä, että on jo vanha. Sitä sitten on jatkunut läpi elämän ja nyt olen 62-vuotias ja edelleen vanha. Aina on vanha jonkun mielestä tai johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50v on vanha kotiäiti.
Aika harvassa on viisikymppiset kotiäidit kun lapset on jo useimmilla vähintään teinejä.
No ei välttämättä enää tänä päivänä, kun jotkut saavat vielä lapsia pitkälti yli 40-vuotiana. Harva kait enää saa lapsia edes alle 30-vuotiaana. Krista Kiurukin taisi olla lähemmäs 50-vuotias, kun lapsena sai. Tok ei ole kotitäiti.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on kasvaneet. On omaa aikaa. Voi keskittyä työntekoon ja harrastuksiin. Jos liikkuu niin on hyväkuntoinen, voimaakin on.
No tämäkin on nyt muuttunut, kun lapset hankitaan entistä vanhempina. 50-vuotiaalla voi olla vielä kouluikäisiä lapsia, jos/kun lapset hankitaan lähemmäs 40-vuotiana.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Sitten kun ei pysty panemaan niin sitten on vanha.
M54
Jotkut on, jotkut ei. Mutta siis mielestäni iällisesti ei vielä vanha, jos ajatellaan eliniän odotetta, noin puolivälissä. Itse miellän itseni keski-ikäiseksi. Eläkeikään on vielä liki 20 vuotta. Mulla on haaveita, unelmia ja iloa elämässä. Nautin elämästä,kiva työ ja mukava pitkäaikainen kumppani. Kuunnellaan musikkiia, kesäisin käydään festareilla ja tapahtumissa, mökillä ja ulkomaillakin. Talvisin käydään keikoilla aika paljon. Tehdään ruokaa yhdessä, kuunnellaan levyjä. Katsellaan elokuvia, luetaan kirjoja..ihan samaa mitä nuorempanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50v on vanha kotiäiti.
No ei välttämättä enää tänä päivänä, kun jotkut saavat vielä lapsia pitkälti yli 40-vuotiana. Harva kait enää saa lapsia edes alle 30-vuotiaana. Krista Kiurukin taisi olla lähemmäs 50-vuotias, kun lapsena sai. Tok ei ole kotitäiti.
Ne nelikymppiset synnyttäjät ovat edelleen poikkeus, vaikka naistenlehdistä voisikin muuta kuvitella. Enemmistö lisääntyy kolmekymppisenä.
Olen itse 49 ja työskentelen päivystyksessä sairaanhoitajana olen aina pitänyt kunnostani huolta ja syön suht terveellisesti. Käyn esimerkiksi aikuisbaletissa joka on hyvää kehonhuoltoa. Notkeus säilyy, esim. spagaatti taipuu ongelmitta. Enhän enää nuori ole ja kasvoissa on juonteita mutta koen olevani nuorekas.
Näen työssäni paljon ikäisiäni potilaita, monilla verenpainetauti, dm 2, kolesteroliarvot koholla. Elintavat huonot, näistä käydään keskustelua jos aika antaa myöten. Toki kaikkia edellämainittuja sairauksia voi olla myös hyvät elämäntavat omaavilla normaalipainoisilla mutta huonot elintavat lisäävät riskiä. En itse ajattele ylipainoa ulkonäöllisenä ongelmana koska jos ihminen on itse tyytyväinen niin ok. Lähinnä ikää tullessa enemmän reilusta ylipainosta alkaa olla haittaa esim. liikkumisen näkökulmasta ja sairauksien riski kasvaa