Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela eväsi tukeni koska nostin 300€ käteistä kuun alussa, mitä ihmettä?

Vierailija
02.11.2024 |

Kelan mielestä tuo 300€ on minulla säästössä joten toimeentulotuki evättiin, ostin puhelimen käteisellä.

Mistä apua? Neuvoja otetaan vastaan

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, että joku väsää näitä surkeita sepustuksia päivästä toiseen.

Vierailija
22/29 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla oli rahaa käytettävissä. Sinulla on velvollisuus ensisijaisesti elättää itse itsesi, toimeentulotuki on viimesijainen tuki eikä se ole tarkoitettu siihen, että muut rahasi säästyvät shoppailuun. Ei se ole Kelan eikä yhteiskunnan syytä, että päätit käyttää rahasi puhelimeen. Jos oikeasti olit ilman minkäänlaista puhelinta, satasella olisit saanut OK laitteen.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nostin käteistä 2500e ja Kela nosti asumistukeani. Miksi minulle kävi näin?

Vierailija
24/29 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla oli rahaa käytettävissä. Sinulla on velvollisuus ensisijaisesti elättää itse itsesi, toimeentulotuki on viimesijainen tuki eikä se ole tarkoitettu siihen, että muut rahasi säästyvät shoppailuun. Ei se ole Kelan eikä yhteiskunnan syytä, että päätit käyttää rahasi puhelimeen. Jos oikeasti olit ilman minkäänlaista puhelinta, satasella olisit saanut OK laitteen.  

Kauheeta, kun sinä otat tosissasi tämän aloituksen. Höllennä pipoasi, nyt on kevät. "Sinull aon velvollisuus ensisijaisesti elättää itse itsesi..." Huh huh, mitä proosaa.

Vierailija
25/29 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostit käytetyn puhelimen 300 eurolla?

Kaupasta saisi uuden takuulla halvemmalla hinnalla. Uusinta tai vanhintakaan iPhonea ei saa, mutta ihan hyvän puhelimen saisi halvemmalla ja sen voi maksaa niin että jää tiliotteeseen niin voi kelalle näyttää mihin on rahat mennyt.

Vierailija
26/29 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi trollin halpaan menijöille: kyllä Kelakin tietää, että ihmisiä ohjeistetaan nykyisinä epävarmoina aikoina pitämään itsellään käteistä rahaa. Kun on noita palvelunestohyökkäyksiä ja muita, jotka saattavat katkaista maksukorttien ja nettipankin käytön.

Vierailija
27/29 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi trollin halpaan menijöille: kyllä Kelakin tietää, että ihmisiä ohjeistetaan nykyisinä epävarmoina aikoina pitämään itsellään käteistä rahaa. Kun on noita palvelunestohyökkäyksiä ja muita, jotka saattavat katkaista maksukorttien ja nettipankin käytön.

Käteiset säästöt pitää ilmoittaa. Niiden arvon verran voi väheäntää perustoimeentulotukea

Vierailija
28/29 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä sen käteisellä maksoit?

Ostin torista käytetyn puhelimen

Ap

Mitä sä vedät.  Tori 300e käytetty puhelin 😅

Vierailija
29/29 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta, kun sinä otat tosissasi tämän aloituksen. Höllennä pipoasi, nyt on kevät. "Sinull aon velvollisuus ensisijaisesti elättää itse itsesi..." Huh huh, mitä proosaa.

Ihan lakikirjasta tuo "proosa" on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme