Saatteko te muka ilmaisen influenssarokotuksen työterveydestä?
Kun joka tuutista toitotetaan, että "tämä keino olisi ilmainen ikävää tautia vastaan, mutta vain osa käyttää sen". Ei ainakaan mun työterveydestä saa influenssarokotetta ilmaiseksi.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
saadaan, kuin myös kaiken muunkin, labrat, lääkärit, silmäläsit joka toinen vuosi.
VAU! Kateeksi käy.
Ap tässä vielä. Meilläkin on aivan luokattoman suppea työterveyshuolto. Joka vuosi vielä nipistetty jotain pois. Mitä siinä nyt enää onkaan jäljellä, ehkä just jotain työhöntulotarkastuksia ja työsuojelujuttuja eli joku käy työterveydestä katsomassa, että työolot ovat ok. Puhelinaikoja saa hoitajalle mutta että lääkärille saisi tai jopa livenä näkisi, ehei! Olen töissä toisen asteen oppilaitoksessa, amiksessa siis.
Saisin ilmaiseksi, mutta en ole enää koronan jälkeen käynyt ottamassa
Saan ja työterveys tulee oikein työpaikallani rokottamaan. Pari vuotta sitten säästivät tästä ja taisivat sitten huimata, että viikon palkallinen salkku + sijaiskulut tulee paljon kalliimmaksi työnantajalle. Sitten seuraavana vuonna olis taas rokotuksia tarjolla :D
Joo. Piikittäjä tulee työpaikalle. Muutama askel piti kävellä. Ei voisi olla helpompaa!
Meilläkin on työpaikalle tuodut rokotukset. Jos ei silloin pääse, voi influenssarokotuksen hakea työterveydestä.
Saahan työterveydestä kaikki psykoterapiasta erikoislääkärin leikkausoperaatioihin, niin yksi influenssarokotus menee siinä sivussa. Meillä saa itse valita, meneekö johonkin työterveysasemalle vai pistääkö töissä, jonne tulee hoitsu.
Onhan se työnantajan etu antaa rokotteet, ettei työntekijä sairastu tai kuole. Paha jälkitauti kuten kuulovamma voi huonontaa työkykyä ja tietysti myös omaa elämää kovasti.
Saisin, ikinä en ole ottanut. Teinisellä alalla asiantuntijana, eli ei nitä ihmiskontakteja töissä hirveästi ole ja sairaana jäädään etätöihin tai saikulle eikä tulla toimistolle niiskuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saadaan, kuin myös kaiken muunkin, labrat, lääkärit, silmäläsit joka toinen vuosi.
VAU! Kateeksi käy.
Lisänä sairauskassa maksaa kaikki lääkkeet, siis sen erotuksen joka jää kelan jälkeen, 3e on omavastuu ja kaikki menee samalla omavastuula kun vie läput kerralla 3 kk aikana.Ja myös sairaalamaksut, omavastuuta en nyt äkkiseltään muista kun en ole tarvinnut. Lääkäriin pääsee yleensä seuraavana päivänä ja yritysryppään oma lääkäriasema on lähes teollisuuskompleksin portin pielessä.
Täyttyy olla kiitollinen, kun tuollaiset edut on.
Vierailija kirjoitti:
Saisin, ikinä en ole ottanut. Teinisellä alalla asiantuntijana, eli ei nitä ihmiskontakteja töissä hirveästi ole ja sairaana jäädään etätöihin tai saikulle eikä tulla toimistolle niiskuttamaan.
Joo ei teinien kasvatusta vaan tekninen ala :)
Olen kaupungin palkkalistoilla, mutta en vakituinen vaan sijainen, joten minulle se ei kuulu. Maksan toki itse sen mielellään. En halua sairastaa viikkotolkulla.
Ihan terveyskeskuksesta sain korona ja influenssa rokotukset ilmaiseksi.
En työterveydestä, mutta julkiselta kyllä. Riittää, että kerron työskenteleväni hoitoalalla.
Joo. Työpaikkani on hoitoalan laitos, vaikka itse en hoitoalan tehtävissä työskentelekään.
Vaka kunnallisella ja ei saada enää. Vtuttaa kun aina puhutaan että asiat hyvin työssäkäyvillä kun on se työterveys. Joo, niitä sopimuksia on erilaisia ja meidän kunnan julkisella puolella, ja julkinen siis monien mielestä kultapossukerho-luksus-verovaroin riistää puoli, on surkea työterveys. En tiedä saako kuntamme terveydenhoidossa toimivat rokotteen työnantajan piikkiin mutta olisi minusta vakapuolellakin aiheellista antaa sen haluaville.