Toimeentulotukeani on leikattu kohtuuttomasti...Paljon pahempi leikkaus kuin -40%
Yleensä tuo 40% on väliaikainen. Ja siihen on oikeasti täytynyt toimia moitittavasti. Minä olen aina tehnyt kaiken ohjeistuksen mukaan.
Multa lähtee toimeentulotuen perusosasta 30% ilman määräaikaa, aina...sen takia koska kela ei hyväksy koko vuokraa, vaikka mulla on lääkärinlausunto siitä etten kykene muuttoprosessiin.
Tällä ei pärjää. Olen täysin masentunut syrjäytynyt tämän asian takia. Ei ole varaa talvivaatteisiin, ei voi mennä ulos. Ei ole varaa tehdä kenenkään kanssa mitään. Elämä on pelkkää elossa pysymistä...
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta nauretaan matkalla turkkuseen. Vaunutkin kullitettu ja kaikki.
Mä asun vantaalla.
Ap
Mulla ei olisi varaa vantaalla asua. Kuulin tuttavaperheen vuokran siellä ja meinasin tukehtua.
Ja olen pahoillani leikkauksista. :(
Palvelut todella huonot, minulla aleni asumistuki todella paljon vaikka vuokra kallis. Ja sosiaalitoimisto ei auta yhtään, vaikka tuki aleni. Ja eivät edes tue muuttoa.
Muutto maksaa siihen tarvitsee myös vakuuden. Ja muuttotuen. Vantaalla ei sellaisia raaskita enää tehdä. Köyhät jätetään. Kehotetaan muuttaa halvempaan ja sitten ei saa tukea muuttoon. Jos on tulona noin 500e toimeentulo/työttömyyskorvaus on todella vaikea sillä yksin maksaa. Vakuus voi olla tuhansia. Muuttokuljetus voi olla 500e.
Kelan tarjoama muuttotuki jos sellaisen onnistuu jotenkin keräämään se on 120e sillä tulisi sitten voida maksaa muutto, muuttoauto /huonekalut ja niiden vienti ja tuonti, pesukone asennus jos ei pesutupaa, kaikki muu tarpeellinen yms. Käsketään muuttaa ja tukea ei silti saa millä muuttaa halvempaan. Ne ei ole ilmaisia. Pelkkä toimeentuloa ei riitä tuollaisiin maksuihin. Minulla lähes sama tilanne ja sosiaalitoimisto sanoo ettei saa muuttaa ei saa irtisanoa kallista asuntoa, ettei tule noita kuluja. Vaikka toinen vuokra olisi halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helkkarin kallis sun vuokra sit on? Muistaakseni aiemmissa vastaavissa ketjuissa on Kelan hyväksymäksi vuokraksi pääkaupunkiseudulla mainittu 715 €. Ja sulla on leikattu yli 40% toimeentulotuesta... eli vuokra on joku 1400 €...?
Nyt ei oo tukijärjestelmä tai matematiikka kovin vahva alue sulla.
Vuokrani on 870e
Ap
Järkyttävän kallis yhdelle henkilölle. Ei ihme että leikataan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helkkarin kallis sun vuokra sit on? Muistaakseni aiemmissa vastaavissa ketjuissa on Kelan hyväksymäksi vuokraksi pääkaupunkiseudulla mainittu 715 €. Ja sulla on leikattu yli 40% toimeentulotuesta... eli vuokra on joku 1400 €...?
Nyt ei oo tukijärjestelmä tai matematiikka kovin vahva alue sulla.
Vuokrani on 870e
Ap
Kela kyllä antaa muuttotukea. Sitä pitää hakea.
Vierailija kirjoitti:
Pää vikainen voi muuttaa, invalidi ei koska tarvitsisi ison remontin ja asunnon mihin pääsee esim pyörätuolilla. Sinä voit muuttaa kun ei ole muuta kuin ongelmaa kuin pää
Ei minulla päässä ole vikaa vaan matalan ferritiinin aiheuttama anemia joten ymmärrän hyvin invalideja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ootko ap ees hakenu töitä?
Lopeta. Ei siitä ole työntekijäksi. Umpilaiska on.
Vantaa Mikkola yksiö 34 neliötä ja vuokra 560 euroa.
Suomi on tällanen pohjoisen Mexico...
Kansanpalkka pitäisi saada koko maahan heti.
Suomessa pohjoismaiden pienin sos-tuki- vaikka meillä EUn kalleimmat hinnat...
Kokoomus-valtaSuomessa teki tämän...
Vierailija kirjoitti:
Vantaa Mikkola yksiö 34 neliötä ja vuokra 560 euroa.
Käykö se autottomille? Jos on vaikka pyörätuoli tai ilman ajokorttia. Ei taida olla asemaa? Kela muuttotuki on 100e jos sen onnistuu saada, sillä ei tosin pysty maksaa kuljetusta ja muuttokuljetusta, ruokaan se riittää. Jos ei ole bussia/juna-asemaa on vaikeaa ilman autoa. Viimeksi kysyessä halvin muuttokuljetus olisi maksanut 500e pk-seudulla yhdelle/kahdelle huonekalulle, kun kysyin että silleen. Kovin vaikea muuttaa ellei ole tuhansia tilille, ja jos on kela huomioi ja vähentää ne tuesta. Muuttaa pitäisi ja rahaa tilille ei saa olla. Itse yritän säästää käteistä, jos saisi vaikka sitten muuttaa, muuten kela kieltää ja huomioi rahat suurena tulona. Täällä joutuu itse maksaa aivan kaiken ja mitään ei saisi olla tilille.
Oletus köyhä asuu ilman autoa ja ilman asemaa. Muuttaessa halvempaan voi huonekalut jättää ulos ja heittää pois? Muuttokuljetus liian kallis. Sosiaalitoimisto ei tue ellei ole päihdehemmo sitten vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pää vikainen voi muuttaa, invalidi ei koska tarvitsisi ison remontin ja asunnon mihin pääsee esim pyörätuolilla. Sinä voit muuttaa kun ei ole muuta kuin ongelmaa kuin pää
Ei minulla päässä ole vikaa vaan matalan ferritiinin aiheuttama anemia joten ymmärrän hyvin invalideja.
Ap
Miten sun sähköallergia sallii vauvapalstailun aamusta iltaan, Marjut?
Elo ihmisen huolineen murheineen, se on vain väliaikainen...
Hanki ap muuttoon tukea joltain tuttavalta
Minä olen sairaseläkkeellä ja minua vaaditaan muuttamaan halvempaan asuntoon.