Toimeentulotukeani on leikattu kohtuuttomasti...Paljon pahempi leikkaus kuin -40%
Yleensä tuo 40% on väliaikainen. Ja siihen on oikeasti täytynyt toimia moitittavasti. Minä olen aina tehnyt kaiken ohjeistuksen mukaan.
Multa lähtee toimeentulotuen perusosasta 30% ilman määräaikaa, aina...sen takia koska kela ei hyväksy koko vuokraa, vaikka mulla on lääkärinlausunto siitä etten kykene muuttoprosessiin.
Tällä ei pärjää. Olen täysin masentunut syrjäytynyt tämän asian takia. Ei ole varaa talvivaatteisiin, ei voi mennä ulos. Ei ole varaa tehdä kenenkään kanssa mitään. Elämä on pelkkää elossa pysymistä...
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laissa sanotaan että 40% leikkaus ei saa vaarantaa edellytyksiä ihmisarvoiseen elämään. Ja se saa olla vain väliaikainen
Eikö tällaista pykälää ole minun tapauksessani? Saisiko leikata vaikka 80%???
Onko muka laillista? Sehän asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan?
Näköjään on.
Ei kela toimi laillisesti vaan rikkoo surutta lakeja.
Vierailija kirjoitti:
Ap mikä sun äo on? Ts. älykkyysosamääräsi on mikä?
130-140, testistä riippuen
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule toimeen ilman tukea. Jos et pysty muuttamaan, ota alivuokralainen. Tai v ttu en minä tiedä, ei ole minun ongelmani.
Kimppakämpässä asuvan perusosan suuruus on suoraan 100e alempi kuin yksin asuvan.
Ota kaksi asumaan kimppaan. Silloin vuokra putoaa kolmasosaan mikä kompensoi enemmän kuin hyvin satasen pudotuksen tukiin. Voitte myös yhdessä voivotella tukiaisten pienuutta päivät päästään niin ei tarvitse täällä niistä määkiä.
Mistä noin vaan "otetaan" kaksi asumaan? Kyllähän toki kommuuniasukkaita varmaan löytyisi, mutta jos ap asuu vaikka yksiössä, niin en usko, että on helppo löytää ihmisiä jakamaan joku pieni yhden huoneen kämppä tuntemattoman kanssa. Ja en toisaalta itse haluaisi asua yhteiskunnassa, joka edes ajaa ihmisiä sellaiseen tilanteeseen, tai esim. pakottaa ihmiset tilanteeseen, jossa vaikka nuoren naisen on pakko ottaa alivuokralaiseksi joku pervo setämies. No, toki oikeistolainen Suomi olisi just sitä, mutta minä en oikeistolaista Suomea haluaisikaan.
t. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule toimeen ilman tukea. Jos et pysty muuttamaan, ota alivuokralainen. Tai v ttu en minä tiedä, ei ole minun ongelmani.
Kimppakämpässä asuvan perusosan suuruus on suoraan 100e alempi kuin yksin asuvan.
Ota kaksi asumaan kimppaan. Silloin vuokra putoaa kolmasosaan mikä kompensoi enemmän kuin hyvin satasen pudotuksen tukiin. Voitte myös yhdessä voivotella tukiaisten pienuutta päivät päästään niin ei tarvitse täällä niistä määkiä.
Aina näitä helmiehdotuksia, joihin ehdotettava itse ei suostuisi edes kirveellä :D
Se on ihan se ja sama mitä paskaa ap:lle vastaa kun hän itse jankkaa täällä tätä samaa paskaa päivästä toiseen.
Ap llä on kyllä liian kallis asunto. Yksin asuvana saisi kyllä halvemmankin, ehkä jopa Vantaalta.
Konalako se täällä taas nillittää? Mitä apua sä tällä kertaa kuvittelet tällä spämmillä täältä saavasi?
Onko rahaa maksullisiin naisiin. Se auttaa masennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä helmiehdotuksia, joihin ehdotettava itse ei suostuisi edes kirveellä :D
Ei tarvitsekaan suostua kun käy töissä ja maksaa itse asumisensa. Jos ei käy eikä maksa, niin sitten tehdään kuten käsketään.
Vierailija kirjoitti:
Konalako se täällä taas nillittää? Mitä apua sä tällä kertaa kuvittelet tällä spämmillä täältä saavasi?
En ole tuo henkilö
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
130-140 =10
Joo, käy järkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
130-140 =10
Joo, käy järkeen.
Miinus kymmenen, kun palsta jostain syystä tykkää poistaa mobiililaitteilla postatuista viesteistä noita viivoja.
niistä voi valittaa-
kelallakin luulis olevan jo valitus-käsittely-
jos se ei toimi-
niin voi tehdä eduskunnan oikeusasiamiehelle tai ehkä jopa oikeuskanslerille valotuksen...
ja sitten Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen -...
Nämä on siis natsirikoksia ja ihmisoikeusrikoksia-
koska jokaisella on oikeus saada valtion tuki jolla pystyy elämään-
ja YK oikeuttaa siihen asti myös hakemaan kaupasta vaan ne ruoat jos ei ole rahaa-..?
Vierailija kirjoitti:
Laissa sanotaan että 40% leikkaus ei saa vaarantaa edellytyksiä ihmisarvoiseen elämään. Ja se saa olla vain väliaikainen
Ei se kela mitään lukaaleja maksele. Muuta idiootti halvempaan. Ihan itse olet valinnut asua ylikalliissa asunnossa kaiken muun kulutuksen kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kela mitään lukaaleja maksele. Muuta idiootti halvempaan. Ihan itse olet valinnut asua ylikalliissa asunnossa kaiken muun kulutuksen kustannuksella.
Minulla on lääkärinlausunto siitä että en kykene muuttoprosessiin; mitä kohtaa tästä sinun on vaikea ymmärtää?
Ap
Noi nillittäjät pitäisi ajaa parakkiasuntoihin yhteiskeittiöillä. Saisivat toisistaan samanhenkistä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sulla vahingossa tuli ylimääräiset nollat lukujen perään.
Äo:si on siis pienempi kuin kengännumerosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lääkärinlausunto siitä että en kykene muuttoprosessiin; mitä kohtaa tästä sinun on vaikea ymmärtää?
Ap
no sitten kärsit. Täyttä paskaa moiset "lääkärinlausunnot". Lorvikatarri sinulla on ja haluat iilimatoilla ihan urakalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
no sitten kärsit. Täyttä paskaa moiset "lääkärinlausunnot". Lorvikatarri sinulla on ja haluat iilimatoilla ihan urakalla.
Aha. Eli tuntematon randomi netissä tietää paremmin kuin mua vuosia hoitanut lääkäri. Tämä selvä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minkä sortin mt-potilas olet?
Eipä olisi mullakaan. Asun rivitaloyksiössä, asumiskulut n.270€/kk. Jää rahaa muuhunkin käyttöön, asunto ei paljon maksanut ja remontit oli tehty.