Toimeentulotukeani on leikattu kohtuuttomasti...Paljon pahempi leikkaus kuin -40%
Yleensä tuo 40% on väliaikainen. Ja siihen on oikeasti täytynyt toimia moitittavasti. Minä olen aina tehnyt kaiken ohjeistuksen mukaan.
Multa lähtee toimeentulotuen perusosasta 30% ilman määräaikaa, aina...sen takia koska kela ei hyväksy koko vuokraa, vaikka mulla on lääkärinlausunto siitä etten kykene muuttoprosessiin.
Tällä ei pärjää. Olen täysin masentunut syrjäytynyt tämän asian takia. Ei ole varaa talvivaatteisiin, ei voi mennä ulos. Ei ole varaa tehdä kenenkään kanssa mitään. Elämä on pelkkää elossa pysymistä...
Kommentit (77)
Mikä sairaus on semmoinen, että pystyy kyllä liikkumaan kodin ulkopuolella ja tekemään asioita muttei kykene muuttoprosessiin? Jos meinaat, että muutto on sinulle henkisesti kuormittavaa niin valitettavasti sen takia ei yhteiskunta voi maksaa ylikallista vuokraa kellekään.
Elämään kuuluu välillä kuormittaviakin asioita eikä niitä voi loputtomiin vältellä. Kysy lääkäriltäsi voiko hän kirjoittaa sinulle pienen määrän rauhoittavia muuton ajaksi tai saisitko pari ylimääräistä käyntiä psyk.sairaanhoitajalla, jossa käsittelet muuttoa.
Lääkäri on väärässä. Jos kykenet tänne kirjoittee , kykenet muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap mikä sun äo on? Ts. älykkyysosamääräsi on mikä?
130-140, testistä riippuen
Ap
Miksi laitoin nollat luvun perään? Tarkoitit: 13 - 14.
Ei se vika tarvitse olla iso jos se on korvien välissä. Ap parka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laissa sanotaan että 40% leikkaus ei saa vaarantaa edellytyksiä ihmisarvoiseen elämään. Ja se saa olla vain väliaikainen
Eikö tällaista pykälää ole minun tapauksessani? Saisiko leikata vaikka 80%???
Ei se kela mitään lukaaleja maksele. Muuta idiootti halvempaan. Ihan itse olet valinnut asua ylikalliissa asunnossa kaiken muun kulutuksen kustannuksella.
Minulla on lääkärinlausunto siitä että en kykene muuttoprosessiin; mitä kohtaa tästä sinun on vaikea ymmärtää?
Ap
Minkä sortin mt-potilas olet?
Minulla on vika päässä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laissa sanotaan että 40% leikkaus ei saa vaarantaa edellytyksiä ihmisarvoiseen elämään. Ja se saa olla vain väliaikainen
Ei se kela mitään lukaaleja maksele. Muuta idiootti halvempaan. Ihan itse olet valinnut asua ylikalliissa asunnossa kaiken muun kulutuksen kustannuksella.
Minulla on lääkärinlausunto siitä että en kykene muuttoprosessiin; mitä kohtaa tästä sinun on vaikea ymmärtää?
Ap
Minulla on vika päässä.
ap
Kertoiko lekuri diagnoosejasi?
Omasta elämästäni on tehty helvettiä lapsesta alkaen. Tervetuloa tähän pahaan ja epäreiluun maailman. Täällä yrittää selviytyä, vaikka kuitenkin kuolema voittaa aina. Lapsien tekoa en edes harkitsisi, kun elämä on niin epävarmaa.
Sen sijaan että kurjistetaan suomalaisten elämä äärimmilleen ja pakotetaan elämään kun k.maissa tai maissa missä on asukkaita MONTA SATAA MILJOONAA ja tukien maksaminen mahdotonta niin miten olis jos vaikka lopetettais niiden ylimääräisten ulkkisten elättäminen ja kehitysapurahojen tunkeminen ulkomaille? Tällä maalla on TODELLAKIN varaa kustantaa vaikka jokaisen SUOMALAISEN perustuet koska meitä on vain muutama miljoona.
Vähän perspektiiviä asioihin--Jännä kun muutenkin nykyään on ollut usein uutisissa että muumaat ovat vähintään puolet suomen tukien saajista ja näillä ne tuet ovat aina tuplasti enemmän kun kantikselle. Mitäs jos muutettaisiin tämä pikku epäkohta ensiksi eh?
Vaikka eipä rytsätrolleja kiinnosta, samoja bottihokemia vain jankkaavat tai kuulostavat siltä että haluaisivat muka tap paa omanmaalaisia( suomalaisina esiintyen) heh.
Kuinka monta vuotta sun päävikaa ap on lääkäri hoitanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minulla on vika päässä.
ap
Ja sen kyllä huomaa tästä jatkuvasta jankuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
"Aha. Eli tuntematon randomi netissä tietää paremmin kuin mua vuosia hoitanut lääkäri. Tämä selvä.
Ap"
''''
Missä laitoksessa asut? Niissä sama lanttulekuri hoitaa teitä mt-potilaita. Kuka sun lekurilaskut maksaa?
En asu laitoksessa, vaan ihan yksin vuokra-asunnossani.
Ap
Onneksi ap sulle tarjotaan ruokaa siellä laitoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta vuotta sun päävikaa ap on lääkäri hoitanut?
Sivusta sanoen liian monta. Täysin kankkulan kaivoon upotettuja resursseja samaan aikaan, kun oikeat asiat jäävät rahapulan takia hoitamatta. Eiköhän tämä ap ole syönyt yhteiskunnan leipää jo monikymmenkertaisesti muihin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Kertoiko lekuri diagnoosejasi?
Eiköhän lääkäri kirjoittanut tälle lääkärintodistuksen, että omien diagnoosien edes suuntaa-antava oppiminen olisi liian raskasta.
Jos olet niin sairas ettet lääkärin mukaan pysty muuttoprosessiin, niin miksi olet toimeentulotuella etkä sairaspäivärahalla? jos sairaspäivärahat ovat täynnä, niin sinulle kuuluisi kuntoutustuki ja sitten mahdollisesti eläke. Eläkkeensaajan asumistuen saa mielestäni jo kuntoutustuen kanssa päällekkäin, ja se on korkeampi kuin yleinen asumistuki. Lisäksi noista edellämainituista etuuksissa ei vaadita muuttamaan tms. Onhan sinulla oma sosiaalityöntekijä, joka pystyy auttamaan etuusasioissa?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet niin sairas ettet lääkärin mukaan pysty muuttoprosessiin, niin miksi olet toimeentulotuella etkä sairaspäivärahalla? jos sairaspäivärahat ovat täynnä, niin sinulle kuuluisi kuntoutustuki ja sitten mahdollisesti eläke. Eläkkeensaajan asumistuen saa mielestäni jo kuntoutustuen kanssa päällekkäin, ja se on korkeampi kuin yleinen asumistuki. Lisäksi noista edellämainituista etuuksissa ei vaadita muuttamaan tms. Onhan sinulla oma sosiaalityöntekijä, joka pystyy auttamaan etuusasioissa?
Näin ohi aiheen, niin Kelan sairauspäivärahojen kuluttua loppuun ei läheskään aina pääse kuntoutustuelle. Sama Kelan lääkäri, joka katsoo, että olet työkyvytön 300 päivää voikin katsoa niiden täytyttyä ettet enää olekaan työkyvytön vaikka ainut muutos tilanteeseen on, että Kelan päivät on täynnä. Sitten mennään työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi ilman työnhakuvelvoitetta, jos siis on edelleen lääkärin kirjoittamalla sairauslomalla. Sitä en tiedä, toimiiko homma näin myös silloin, jos on työpaikka odottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri on väärässä. Jos kykenet tänne kirjoittee , kykenet muuttamaan.
Eli sä siis tiedät paremmin kuin mua vuosia hoitanut lääkäri?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minulla on vika päässä.
Diagnooait on lausunnoissa
"Aha. Eli tuntematon randomi netissä tietää paremmin kuin mua vuosia hoitanut lääkäri. Tämä selvä.
Ap"
''''
Missä laitoksessa asut? Niissä sama lanttulekuri hoitaa teitä mt-potilaita. Kuka sun lekurilaskut maksaa?