Millä saada mies ymmärtämään että kotityöt on tehtävä JOKA päivä?
Menee hermot! Olin pienessä toimenpiteessä eilen (suunniteltu, ei vaarallinen) ja tämä oli kalenterissa jo pitkään. Muuten olen ihan kunnossa mutta pari päivää pitää ottaa rauhallisesti eikä esim saa kummarrella tai kantaa mitään painavaa tms.
Kun on viikonloppu niin ajattelin että mies hoitaa kauppaostokset eilen tai tänään. Ei hoida; yhden auton talvirenkaiden vaihto oli tänään ohjelmassa ja sen lisäksi ei ehdi käydä kaupassa. Mitään ruokaa ei ole jääkissa joten mies tilaa kotiinkuljetuksella -johon meillä EI ole varaa- !!!!! Ja ihmettelee miksi kiukuttelen!
Sama juttu pyykin kanssa: ei voi laittaa pyykkikonetta pyörimään. Hänellä kuulemma on tarpeeksi puhtaita kaapissa. *****#ttu. Sama tapahtui kun olin keväällä oikeasti kipeä useamman viikon; mies ei tehnyt mitään.
Arjessa minä hoidan pyykit, siivouksen, kaupassakäynnin, koiran ulkoilutuksen jne. Mies hoitaa oman autonsa ja harrastuksensa mutta kodinarkiaskareet väistää aina ja kaikissa tilanteissa. Argh!!!Ja tienaan meistä enemmän ennenkuin joku heittää mene töihin kommentin pöytään
Kommentit (621)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetköhän työksesi siivousalan mitoituksia. Mitoittajilla on aika utopistisia kuvitelmia ihmisten tehoista, pidä tuota vauhtia 8 h ja seuraavana päivänä sama uudestaan.
Meillä tehdään ruoat alusta, ei onneksi ole kiire ja pakko enää huiskia kaikkea 20 minuuttiin. Tumma pitkäjyväinen riisi kiehuukin jo 30.
--
NO TÄSSÄ SE SELVISI.
Riisi kiehuu itsekseen 30min joten nainen laskee laittavansa ruokaa 30min. Sama pyykkikoneella ja tiskikoneella...
Kelaa millainen tuo on vaimona... sit ihmetellään kun mies ei jaksa vaan laittaa sen kiertoon. Netissä sit uhotaan kuinka hän oli "too hot to handle" ja tinderin bioon tulee maininta että vaatii voimakastahtoisen miehen kesyttämään... Päätyy yhteen jonku kanssa joka leipoo huolella turpiin kun se jankkaa ja jankkaa... Sairaalasta päästyä itkee palstalla kuinka kaikki miehet on sikoja.
Kenellekään ei tule edes mieleen ehdottaa, että joku kelais millainen sinä olisit miehenä. Netissä uhoava hiirulainen, väkivaltafantasiat erittäin lähellä sydäntä.``Too odd, totally suicidal``. Ei koskaan tule päätymään yhteen yhdenkään elävän olennon kanssa.. ja hyvä niin. Mutta voi pojat sitä itkun ja raivon määrää mammapalstalla, kun tämä tosiasia ottaa niin koville. Siksipä ``kaikki naiset ovat - -`` (täytä mieleisilläsi solvauksilla, niitähän sinulla riittää).
Peset omat pyykit ja tiskaat omat astiat. Teet omat ruuat, pakasta loput annokset ja sano, että ne on sun ruokia, joita ei saa syödä. Katso kuinka kauan kestää, että hiffaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uunilohi ei maistu mites makaronilaatikko? Aktiivinen tekoaika 15min..
Jos sekään ei kelpaa. Toimiiko kinkku kiusaus? Aktiivinen tekoaika 20min.
Tietty voi välillä tehdä ihan kana curry kastikkeen aktiivinen aika 15min.
Riittääkö?
Tuleeko nuo suoraan pakastealtaasta tai pussista, vai miten onnistuu ilman että tulee tiskiä? Kertakäyttölautasilta syödään?
Esitätkö oikeasti vaan tyhmempää kuin olet?
Tottakai noista tulee tiskiä. Mut ei noilla astianpesukonetta saa täyteen pariskunta ilman lapsia.
Miksi se täyteen pitäisi saada? Paljon taloudellisempaa pyörittää vaikka vähän vajaampiakin koneellisia kuin ensin esipestä ja sitten vielä k
Mä oon eri mut oon vuosia tehnyt niin että "esipesen" astiat märällä sienellä. Ei kulu vettä ja astiat lähtee koneessa puhtaaksi. Äiti opetti ton.
Hmmm. Kuulostaa päivittäiseltä kotityötä? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
595 pesukone pyörii vaikka ei ole täysi. Kuppeja kertyy päivän mittaan muutama. Joku vihjasi et kannattaisiko huuhtoa sitä yhtä kuppia niin ei välttämättä tarvis pyörittää joka pv konetta. Mikä oli mun mielestä ihan hyvä neuvo. Säästää luontoa.
Juu, samaa mieltä.
Jos mä olen yksin himassa kun vaimo on reissussa, mä pesen astiani ihan käsin.
Ruokaa laitettaessa valurautapannut ja muut vähänkin paremmat välineet ei muutenkaan siedä pesukoneita. Toki köyhillä on köyhien ongelmat.
Etkö sitten joka päivä tee tiskiä ollenkaan, vai eikö käsin pesemistä katsota kotityöksi? Tässä ketjussa on ymmärtääkseni väännetty siitä, että vain neuroottiset naiset väittävät, että kotitöitä pitää tehdä päivittäin. En tiedä, miksi painopiste ja vänkääminen siirtyi tuonne astianpsukoneen pyörittämiseen ja siihen, onko sitä nyt järkevää pyörittää joka päivä vai kerran viikossa. Eihän se tuota käsitiskiongelmaa muuksi muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetköhän työksesi siivousalan mitoituksia. Mitoittajilla on aika utopistisia kuvitelmia ihmisten tehoista, pidä tuota vauhtia 8 h ja seuraavana päivänä sama uudestaan.
Meillä tehdään ruoat alusta, ei onneksi ole kiire ja pakko enää huiskia kaikkea 20 minuuttiin. Tumma pitkäjyväinen riisi kiehuukin jo 30.
--
NO TÄSSÄ SE SELVISI.
Riisi kiehuu itsekseen 30min joten nainen laskee laittavansa ruokaa 30min. Sama pyykk
Kenellekään ei tule edes mieleen ehdottaa, että joku kelais millainen sinä olisit miehenä. Netissä uhoava hiirulainen, väkivaltafantasiat erittäin lähellä sydäntä.``Too odd, totally suicidal``. Ei koskaan tule päätymään yhteen yhdenkään elävän olennon kanssa.. ja hyvä niin. Mutta voi pojat sitä itkun ja raivon määrää mammapalstalla, kun tämä tosiasia ottaa niin koville. Siksipä ``kaikki naiset ovat - -`` (täytä mieleisilläsi solvauksilla, niitähän sinulla riittää).
Tunnetteko toisenne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö?
Tuleeko nuo suoraan pakastealtaasta tai pussista, vai miten onnistuu ilman että tulee tiskiä? Kertakäyttölautasilta syödään?
Tottakai noista tulee tiskiä. Mut ei noilla astianpesukonetta saa täyteen pariskunta ilman lapsia.
Miksi se täyteen pitäisi saada? Paljon taloudellisempaa pyörittää vaikka vähän vajaampiakin
Hmmm. Kuulostaa päivittäiseltä kotityötä? 🤔
Sun papereissa varmaan paskallakäyntikin on päivittäinen kotityö.
Mutta te mammat oikeasti pidätte kirjaa perussiisteydestä ja nostatte itsenne jalustalle sen perusteella?
Miehet taitaa kirjata papereihinsa vain kun ne joutuu oikeasti tekemään jotain. Roskien vienti samalla kun lähtee salille ei ole kotitöiden tekoa.
Paitsi naisten papereissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö?
Miksi se täyteen pitäisi saada? Paljon taloudellisempaa pyörittää vaikka vähän vajaampiakin
Kuulostaa enemmänkin järkevältä rutiinilta. Kauanko menee kun pyyhkäisee lautasen, haarukan ja veitsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
595 pesukone pyörii vaikka ei ole täysi. Kuppeja kertyy päivän mittaan muutama. Joku vihjasi et kannattaisiko huuhtoa sitä yhtä kuppia niin ei välttämättä tarvis pyörittää joka pv konetta. Mikä oli mun mielestä ihan hyvä neuvo. Säästää luontoa.
Juu, samaa mieltä.
Ruokaa laitettaessa valurautapannut ja muut vähänkin paremmat välineet ei muutenkaan siedä pesukoneita. Toki köyhillä on köyhien ongelmat.
Etkö sitten joka päivä tee tiskiä ollenkaan, vai eikö käsin pesemistä katsota kotityöksi? Tässä ketjussa on ymmärtääkseni väännetty siitä, että vain neuroottiset naiset väittävät, että kotitöitä pitää tehdä päivittäin. En tiedä, miksi painopiste ja vänkääminen siirtyi tuo
Jos se aamun kahvikuppi jää huomiselle niin maailma ei kaadu siihen, eikä madot ja kärpäset valtaa asuntoa (toisin kuin naiset ketjussa väittävät).
Mutta pese sinä wc kahdesti päivässä jotta pääset uhriutumaan.
No ei tarvitse. Minä en ainakaan tee. Jos ei tiskit häviä niin syön kertakäyttöastioista. Mies pesee omat pyykkinsä, kokkaa ja tiskaa. Voin joskus imuroida. Katson leffoja ja harrastan, työssäkäynti vie kaikki mehut. Elämässä on muutakin kuin luutuamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, samaa mieltä.
Etkö sitten joka päivä tee tiskiä ollenkaan, vai eikö käsin pesemistä katsota kotityöksi? Tässä ketjussa on ymmärtääkseni väännetty siitä, että vain neuroottiset naiset väittävät, että kotitöitä pitää tehdä päivittäin. En ti
Jos se aamun kahvikuppi jää huomiselle niin maailma ei kaadu siihen, eikä madot ja kärpäset valtaa asuntoa (toisin kuin naiset ketjussa väittävät).
Vaimon reissussa ollessa käsin pestävät astiat, mm. se valurautapannu, muuttuivat jälleen yhdeksi kahvikupiksi. Onko siis niin, että sitä ruuanlaittotiskiä tulee vain silloin, kun vaimo on kotona, vai mikä tää kahvikuppijuttu nyt oikein on?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö?
Miksi se täyteen pitäisi saada? Paljon talou
Kuulostaa enemmänkin järkevältä rutiinilta. Kauanko menee kun pyyhkäisee lautasen, haarukan ja veitsen?
Hassua vänkäämistä. 😅 Astianpesukoneen napin painamisesta tuli yllättäen elämää suurempi ponnistus, jota pitää vältellä mitä kummallisimmin vippaskonstein: käytetään päiväkausia yhtä ja samaa kuppia kaikkeen mahdolliseen, lämmitetään vesi vedenkeittimessä eikä kattilassa (miten liittyy ruuanlaittoon?), pyyhitään rätillä astiat puhtaaksi, huljautellaan astiat käytön jälkeen kahdessa sekunnissa kraanan alla, tiskataan käsin (tämähän säästää vettä ja vaivaa?).. Unohdinkohan nyt vielä jonkin esille nousseen maatamullistavan innovaation, jolla säästetään aikaa, vaivaa, sähköä, vettä ja luontoa? Jotain, mitä voi tehdä välttyäkseen päivittäiseltä astianpesukoneen pyöräyttämiseltä?
Ootte te pojat vekkuleita. Mitä vaan keksitään, jotta voidaan väittää mammoille vastaan. Ja samalla todistetaan, että kyllä niitä päivittäisiä hommia näyttää yhdellä jos toisella olevan, vaikkei sitä astianpesukonetta nyt suurin surmin halutakaan käyttää. Ihan periaatteesta! 🥹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, samaa mieltä.
Etkö sitten joka päivä tee tiskiä ollenkaan, vai eikö käsin pesemistä katsota kotityöksi? Tässä ketjussa on ymmärtääkseni väännetty siitä, että vain neuroottiset naiset väittävät,
Vaimon reissussa ollessa käsin pestävät astiat, mm. se valurautapannu, muuttuivat jälleen yhdeksi kahvikupiksi. Onko siis niin, että sitä ruuanlaittotiskiä tulee vain silloin, kun vaimo on kotona, vai mikä tää kahvikuppijuttu nyt oikein on?
- eri
Tää voi tulla sulle uutisena mutta ruokaa voi tehdä kerralla silleen että sitä riittää useammalle päivälle.
Haastava konsepti naisille, ymmärrän.
Miksi miehesi ja sinä olette yhdessä? Sinä olet turhantärkeä nipottaja, miehesi taas hälläväliä boheemi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, samaa mieltä.
Etkö sitten joka päivä tee tiskiä ollenkaan, vai eikö käsin pesemistä katsota kotityöksi? Tässä ketjussa on ymmärtääkseni väännetty s
Tää voi tulla sulle uutisena mutta ruokaa voi tehdä kerralla silleen että sitä riittää useammalle päivälle.
Haastava konsepti naisille, ymmärrän.
Aaa, nyt ymmärrän. Vaimo tekee ennen reissuun lähtöään ruokaa valmiiksi, jotta mies pysyy hengissä hänen poissaolonsa ajan. Siksi miehellä ei ole tarvista pestä astioita vaimon poissaollessa: sen kun heittää valmiin annoslautasen mikroon ja syötyään pyöräyttää rätillä lautasesta enimmät tähteet. Silloin jää vain se kahvikuppi, jota voi huljautella kraanan alla tarpeen mukaan, max. 2 sek. Vaimo sitten kotiin palattuaan laittaa rätillä pyyhityt astiat koneeseen, ja ehkäpä se surullisen kuuluisa kahvikuppikin pääsee välillä oikeaan pesuun.
Sen astioiden pyyhkimiseen käytetyn rätin hygieniapuoli mua jäi vähän vaivaamaan. Ei säästy vettä jos sitä joutuu pesemään, ja jos sitä ei pese, niin sehän alkaa muistuttaa kompostia ennen pitkää, ja varmaan haiseekin aika karseelle? Mutta sä varmaan osaat kertoa, miten fiksusti teillä on tämä homma järjestetty, eikö? 🙂
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin pessy pyykit pois alta. Kyllä nyt pari päivää pärjää, ettei kone pyöri. Muutenkin ennakoin, esim ennen joulua pesen ja viikkaan pyykit pois. Jouluna en pyykkäile enkä imuroi. Tiskit ja roskat hoidan. Miksi teillä ei ennakoitu vaikka kaupassa käyntiä?
Metatyö on tosi haastavaa. Samoin kommunikointi ja ennakointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin pessy pyykit pois alta. Kyllä nyt pari päivää pärjää, ettei kone pyöri. Muutenkin ennakoin, esim ennen joulua pesen ja viikkaan pyykit pois. Jouluna en pyykkäile enkä imuroi. Tiskit ja roskat hoidan. Miksi teillä ei ennakoitu vaikka kaupassa käyntiä?
Joillekin ihan kaikenlainen kotiin liittyvä työ tuntuu olevan tosi haastavaa, jopa mahdotonta. Kommunikointiyritykset tuollaisten tyyppien kanssa kilpistyvät usein siihen, että ne kuitataan nalkutukseksi. Tällaisesta tyypistä tässä ketjussa on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ihan kaikenlainen kotiin liittyvä työ tuntuu olevan tosi haastavaa, jopa mahdotonta. Kommunikointiyritykset tuollaisten tyyppien kanssa kilpistyvät usein siihen, että ne kuitataan nalkutukseksi. Tällaisesta tyypistä tässä ketjussa on kyse.
NÄMÄ tyypit vetoavat toisiinsa jotenkin. Ilmeisesti on sitä kemiaa. Kontrollifriikki aloittaa tekemällä kaiken minkä voi ja odottaa aika nopeasti ajatustenlukutaitoa ja sitä, että toinenkin välillä passaa häntä.
Toinen tottuu siihen, että on paras antaa touhuta niin kuin tykkää. Pelaa vielä ehkä passiivisella vastarinnalla, unohtaa ja "unohtaa" mitä on sovittu. Pesee omat vaatteensa jos on pakko ja ostaa valmisruokaa jos ruoka ei kävele eteen.
Ei näistä kumpikaan osaa kommunikoida. Rakkauden kieli on eri ja sosiaaliset taidot rajoittuvat omaan sukupuoleen. Riitelyvalmius, itsekkyys ja toistensa halveksiminen on yhteistä. Ei kai sellaiset vahingossa yhteen päädy.
Pyykit ja kaupassa käynnin olisi voinut hoitaa ennakkoon. Niin kuin ennen (nainen omat pyykkinsä?) ja sillä metatyöllä (kauppalista ajoisssa miehelle). Hassua jättää asiat ilmaan roikkumaan ja täräyttää odotuksensa vasta h-hetkellä. Hassua jättää pyykkäämättä omansa ja odottaa hiljaa että toinen pesee, jos se ei ole aiemmin ollut niin.
Kyllä on niin kliseistä naistyypillistä ja miestyypillistä juttua. Tunnistaa siitä, että jatkavat kotirähinäänsä töissä ja netissä viiteryhmänsä kompatessa.
Ja joo, ei kaikki naiset eikä kaikki miehet. Mutta nämä tyypit joista tässä oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Peset omat pyykit ja tiskaat omat astiat. Teet omat ruuat, pakasta loput annokset ja sano, että ne on sun ruokia, joita ei saa syödä. Katso kuinka kauan kestää, että hiffaa.
Miksi ei eroaisi samoin tein, jos se kerran on aikeissa? Konfliktihakuinen käytös ei edistä rauhaa. Normaali aikuinen ei anna mitään opetuksia toiselle aikuiselle.
Sullahan on samat ongelmat köyhien kanssa, valurautapannu pitää pestä. Niitä saa eurolla kirppiksiltä, ellei joku ole vielä perinyt useampia. Pannuja on maa väärällään, nehän ovat ikuisia.