Kulkeeko ihmiskunnan edistys eteenpäin, vai taaksepäin? Muinaiset roomalaiset osasivat tehdä rakennuksia, jotka korjaavat itse itsensä
Roomalaisten käyttämää betoniseosta on tutkittu paljon viime vuosina ja tutkijat ovat esittäneet siitä kaikenlaisia spekulaatioita. Muun muassa epätasaista koostumusta on pidetty virheenä, vaikka roomalaisten rakennuksia on yhä pystyssä 2000 vuoden jälkeen. Modernit betonirakennukset alkavat rappeutua vuosikymmenessä ja joitakin niistä joudutaan korjaamaan jo parin vuoden päästä valmistumisesta.
Betonilla, jota roomalaiset käyttivät on hätkähdyttävä ominaisuus korjata itse itseään, jolloin esim rakennukseen ilmestyvät säröt ja halkeamat täyttyvät eivätkä pääse leviämään.
Kommentit (3)
Roomalaiset on edelleen kehityksessä edellä Afrikkaa. Mikä selittää asian?
Vierailija kirjoitti:
Roomalaiset on edelleen kehityksessä edellä Afrikkaa. Mikä selittää asian?
Se on eri asia.
T. valveutunut woke-feministi ja kalergi-aatteen kannattaja
Henkinen kehitys ainaki menee taakkepäin kokoaja, se jos joku on varma. Mä en ota kantaa arkkitehtuuriin koska se oikea syy miksi rakennukset on nykyään ihan pellen näköisiä on se että rahaa säästetään. Se on edullisempaa rakentaa neliön muotonen koppi kuin sellanen yksityiskohtiin keskittyvä rakennelma.
Siihenhän tää nykyajan paska perustuu aivan kaikessa, tehdään halvimman kautta jotta itse säästetään.