Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeat ylävatsavaivat joka päivä - kokemuksia, vertaistukea, apua

Vierailija
02.11.2024 |

Alan olla niin kyllästynyt tähän. Paljon on tuskaa ollut tämän tilan kanssa, suoranaista pelkoa herätä uuteen päivään, kun niin muistaa sen aiemman elämisen, jossa pystyi rennosti ja normaalisti liikkumaan ja olemaan. Joudun joka päivä tsemppaamaan itseni kestämään ja ylittämään kestämisen.

Syön terveellisesti, en ota gluteiinia, vältän sokeria, en juo alkoa, olen hoikka. Stressi on yritetty saada minimiin, meditointia, pos. ajatteleminen. Joka päivä on vaikeat ylävatsavaivat, kiristää rintakehältä ja liikkuessa ihan kävellessä on vaikeaa, istuessa helpompaa, röyhtäilyjä tulee pintaan ja jotenkin kaasut/hapot jylläävät, rintakehän ja kylkilastan alue voi olla myös koskettaen kipeää - ne kudokset. Ruuan jälkeen vaikeampaa mutta tää tila vaikuttaa läpi päivän ja vaan jos pysyn istuvassa asennossa on siedettävää, yritän silti liikkua, mutta joudun katsomaan olon mukaan norm. asioiden tekemisen ja nekin vaiheittain. Onko kenelläkään muulla ollut tällaista?

Meinaa tulla välillä paniikki päälle, kun tää on niin kaukana siitä, miten pystyin normaalisti elämään vielä muutama vuosi sitten. Siis 40 vuotta normaalia elämistä ja sitten ei. Mulla oli aiemmin ibs-tyyppistä oireilua, mutta se ei estänyt normaalia elämistä, sitten rokotuksen jälkeen elimistössä triggeröityi tämä ylävatsa/rintakehän alueen paineistuminen joka liittyy ruuansulatukseen ja lääkärit määräsi Somaccia, mutta se ei auttanut ja tutkimuksissa selvisi, tähystyksissä ja ph/nanometriassa että mulla ei ole refluksitautia. Sydän on ultrattu, ei lääkäreiden mukaan syynä. 

Samaan aikaan hormonaalinen muutosvaihe meneillä, esivaihdevuodet. Estrogeenin taso vaikuttaa myös ruuansulatuskanavaan. Mulla on hrt-tabletit mutta ongelma ei ole lähtenyt niillä. Annostasoa ei ole tarkastettu, joten sitä yritän saada yksityisellä puolen kuntoon. 

Ja tähystykset on tehty, verikokeet (paitsi ferritiini) otettu ja ei mitään, ct-kuva ylävartalosta otettu - ei mitään. 

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaa syömiset.

Vierailija
2/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt haluaisin mennä suihkuun, mutta lämmin suihku pahentaa rintakehän/ylävatsan tuntoa - tulee enemmän painetta alueelle, niin en pysty käydä suihkussa niin usein kuin haluaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaa syömiset.

Ei ap halunnut ratkaisua, vaan kavereita valitukseen :)

Vierailija
4/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaa syömiset.

Mutta ne on jo terveelliset. Suunnittelen ajanvarausta Antioksidanttiklinikalle, kun ruuansulatus liittyy tähän selkeästi ja itse en saa happoihin ja emäksiin ja valioihin enempää tolkkua. Välillä tuntuu että mulla olisi liian vähähappoinen ruuans.elimistö ja ACV:n ottaminen ennen ruokailua veden kanssa auttaa jonkin verran, mutta sitten otan myös aamuisin Pepcidiä ja sekin tavallaan auttaa. Juon vihreää kofeiinitonta teetä iltaisin ennen nuk.menoa. Aloe veraa aamuin illoin.

Vierailija
5/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että punainen liha ei sovi sulle, jätä possu ja nauta pois, kanaa ja kalaa....

Vierailija
6/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaa syömiset.

Mutta ne on jo terveelliset. Suunnittelen ajanvarausta Antioksidanttiklinikalle, kun ruuansulatus liittyy tähän selkeästi ja itse en saa happoihin ja emäksiin ja valioihin enempää tolkkua. Välillä tuntuu että mulla olisi liian vähähappoinen ruuans.elimistö ja ACV:n ottaminen ennen ruokailua veden kanssa auttaa jonkin verran, mutta sitten otan myös aamuisin Pepcidiä ja sekin tavallaan auttaa. Juon vihreää kofeiinitonta teetä iltaisin ennen nuk.menoa. Aloe veraa aamuin illoin.

Eihän sun syömiset ole kunnossa, jos vaivoja on. Oletko noin typerä?

Vierailija
7/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaa syömiset.

Ei ap halunnut ratkaisua, vaan kavereita valitukseen :)

Väärin. Ap:lla on terveellinen ruokavalio, mutta tilanne on siis haastavampi. Tässä on muutama lääkäri epäillyt jopa syöttösolujen aktivaatio-oireyhtymää, mutta en tiedä.

Fodmap-valiota teen, ja oikeasti yritän tämän eteen. Tila on mennyt parempaan siitä, mitä se pahimmillaan oli puoli vuotta/vuosi sitten. Mutta ei tää normaalia ole lähelläkään.

Antioksidanttiklinikka on mielessä.

Vierailija
8/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antioksidanttiklinikka. Älä hyvä ihminen tuhlaa rahojasi.

kunnon ravitsemusterapeutille ja ruokapöiväkirja jolla käydään yksityiskohtasesti läpi eri ruokaryhmät.

onko helico tutkittu?

Vierailija
9/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin, josta saat lähetteen gastroskopiaan.

Vierailija
10/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso tuopillinen kädenlämpöistä kaalimehua aamuin illoin.

Vierailija
11/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loukkaat? Kerron ihan rehdisti, että ruokavalio on terveellinen. Tätä on hankala itsenikin ymmärtää. Siksi Antioksidanttiklinikalle.

Jos et osaa kommentoida asiallisesti, älä kommentoi ollenkaan, kiitos. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaa syömiset.

Eihän sun syömiset ole kunnossa, jos vaivoja on. Oletko noin typerä?

Vierailija
12/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet sen kahvin tajunnut jättää pois.

Vierailija
13/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä aloevera pois, se tuon tekee.

Vierailija
14/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi loukkaat? Kerron ihan rehdisti, että ruokavalio on terveellinen. Tätä on hankala itsenikin ymmärtää. Siksi Antioksidanttiklinikalle.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaa syömiset.

Eihän sun syömiset ole k

Sori, jos loukkaannuit kun kerroin, mistä vaivasi johtuvat. Mene ihmeessä lääkäriin, saat sieltä lääkettä sopimattoman syömisesi oireisiin. Eikä tarvii itse vaivautua korjaamaan mitään syömisissä.

Vierailija
15/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helico on poissuljettu. Antioksidanttiklinikka ja ravintoterapeutti ovat mielessä, olen kuullut klinikasta myös hyvää. Ja voihan olla että mulla on hivenaineissa tai joidenkin aineiden sulamisessa häikkää, niin sitten testataan.  Vinkki ravintoterapeutista on asiaa.

Vierailija kirjoitti:

Antioksidanttiklinikka. Älä hyvä ihminen tuhlaa rahojasi.

kunnon ravitsemusterapeutille ja ruokapöiväkirja jolla käydään yksityiskohtasesti läpi eri ruokaryhmät.

onko helico tutkittu?

Vierailija
16/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit lukenut tekstini normaalin keskittymiskyvyn/sisälukutaidon kanssa, olisit käsittänyt että olen jo ollut lääkärissä ja tutkimuksia että Somac -ei-auta-kuuri on tehty. Tässä ei terv.keskuksen lääkärit enää kykene muuhun.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaa syömiset.

Vierailija
17/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä aloevera pois, se tuon tekee.

Mulla oli ennen aloveran aloittamista vielä vaikeampaa, hyvä kun pystyin lattialta liikkumaan. Aloe vera ei aiheuttajana. Ymmärrän kyl miksi niin voisi ajatella, mutta ajallisesti ja kausaalisesti ei.

Vierailija
18/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemusterapeutille. Siellä saatiin kiinni mun mystinen kamala vatsavaiva. 

Vierailija
19/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on aika monella. Ei minkäänlaista halua panostaa syömisiin ja niiden korjaamisiin. Sitten syytetään terveydenhoitoa kun lääkettä ei ole.

Vierailija
20/87 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oltu, kirjoitin aloitukseen. Molemmat tähystykset, gastroskopia että kolonoskopia on tehty. Ei mitään. Ph/manometria tehty, ei mitään paitsi lievä ylem sulkijalihaksen ei.relaksoitumiunen (joka silti normaalin rajoissa heidän mukaan, myös jokin yläpaine oli normaalia enemmän mutta sekin sitten normaalihkorajalla) ja epäily siitä, ettei ruoka siirry tarpeeksi nopeasti rintakehän alta eteenpäin mikä kuitenkin lievää, ettei mitään tehdä. Tästä syystä se ACV varmaan auttaa, mutta ei kauttaalttaan. 

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin, josta saat lähetteen gastroskopiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi