Aina kun leivon laitan kaksi kertaa enemmän voita ja sokeria.
Kommentit (21)
No joudut laittamaan muitakin aineita kaksinkertaisesti. Nostatusainetta, jauhoja mm. Muuten tulee pannukakku.
Liika sokeri tekee leivonnaisen vaan ällömakeaksi. Yleensä resepteissä on liikaa sokruja ja puolitankin määrän. Voita jos laittaa enemmän, niin todellakin lopputulos lässähtää tai tihkuu voita kun otat kakun vuoasta.
Niin, taikinaan tulee saman verran voita ja sokeria, sekä pikkuisen jauhoja sekaan. En helvetti syö kuivakakkua, vaikka minkälainen mainosmies sitä kehuisi.
Täysin hullua! Kannattaa kokeilla just toisinpäin: Voista ei ehkä voi puolta ottaa pois, mutta margariini on hyvä korvike. Ja sen sokerin voi puolittaa, ettei tule ällönmakeaa pullaa tai kakkua.
Eikö makua voi hakea hillosta, hedelmästä, mausteesta tms. Vehnä on itsessään ehkä mauton. Kaikki eivät halua voita liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan pullat kaupasta.
Itse käyn leipomosta tuoreena.
Olen harrastanut leipomista myös. Paremmat kakut kuitenkin tulee, kun laittaa sopivassa suhteessa ohjeen mukaan, eikä itse sählää aineksia miten sattuu
kOLMINKERTAINEN määrä siis. Liikaa.
Monissa netin resepteissä on aivan liikaa rasvaa ja sokeria, vähempikin riittää hyvään makuun. No, jenkeissä näissä aineksissa ei säästellä.
Äh. Nyt kun kaikki Helena Koivu -ketjut on poistettu, ajattelin että tuo otsikon "kaksi kertaa" olisi piilovihje että täällä on uusi Hellu-ketju.
Mikä pettymys.
Kokeilkaa!
Ap