Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyhäinpäivä, miten vietetään?

Vierailija
02.11.2024 |

Miten teillä vietetään pyhäinpäivää? Meillä ainakin on ollut ihan tavallinen lauantai, ylös 7 aikaa kun lapsetkin, pesukone päälle, ja sitten rauhallista oleilua. 9 jälkeen lähdetään varmaan ulkoilemaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan siitä mihin eilisiltana jäätiin🍺

Vierailija
2/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kuulunut mun perinteisiin viettää tätä päivää mitenkään.

Tänään olen menossa kaupoille hakemaan pari nettiostosta sekä katsomaan joululahjoja ja sitten ruoaksi ajattelin hakea Kotzonen, muistaakseni mulla on Kotipizzan sovelluksessa ilmainen pizzakin niin tulee käytettyä se tarjous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaan kamoja. Lähden huomenna saksaan.

Vierailija
4/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan talvirenkaat. 

Vierailija
5/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tietenkin pyhäpäivänä. Kokkaillaan, lumitöitä, takanlämmitystä ja saunomista. Katsellaan ihania lumisia maisemia ikkunasta.

Vierailija
6/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietiin kynttilät jo aikaisemmin haudoille. Tänään kirkkoon konserttiin.

Vierailija
7/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin haudoilla, jos asuisin kotikaupungissa. Nyt sytytän kynttilöitä kotona! Ja laitan hyvää ruokaa. 

Myös naapuruston lasten Halloweeniin on varauduttu, on karkkia. Eilen  he rakensivat pihalle upeita lumiukkoja! Minun oveni viereen päätyi Suomalainen Lumiukko: porkkananenä, ja vihta (lehtipuunnoksa) kädessä! 

Vierailija
8/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset ystäväpariskunnat tulevat iltapäivällä istumaan iltaa ja pelaamaan Trivial Pursuitia.

Vierailija
9/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei erityisiä traditioita, ulkoilua, kirjan lukemista, teinien kanssa pelaamme Carcassonne Sumujen sankarit sillä se sopii Halloweenin jälkeiseen teemaan.Viemme kynttilät muualle haudattujen muistomerkille. Ruokaan olen aiemmin panostanut ylimääräisinä pyhäpäivinä, mutta nyt ei ole mitään erityistä tiedossa.

Vierailija
10/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pyhäinpäivänä kuulu tehdä kotitöitä.

Vierailija
11/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlitaan kuten muitakin kotimaisia pyhiä:

Mennään hautausmaalle ja sytytetään kynttilä.

Vierailija
12/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin ensimmäisen kaljan aamukahdeksan maissa, valmistaudun pelottelemaan karkkia kerjäävät lapset rivakasti matkoihinsa jos tulevat pimpottamaan ovikelloa.

Vierailija
13/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on eka pyhäinpäivä isän kuoleman jälkeen. Tultiin äitiä tapaamaan, illalla haluaisin mennä kirkkoon ja haudalla käymään. Sitä ennen pitää katsoa, onko jotain käytännön asioita, joita olisi hyvä hoitaa/auttaa.

Vierailija
14/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei erityisiä traditioita, ulkoilua, kirjan lukemista, teinien kanssa pelaamme Carcassonne Sumujen sankarit sillä se sopii Halloweenin jälkeiseen teemaan.Viemme kynttilät muualle haudattujen muistomerkille. Ruokaan olen aiemmin panostanut ylimääräisinä pyhäpäivinä, mutta nyt ei ole mitään erityistä tiedossa.

Ihana! Muuten olisin äimän käkenä, peleistä en tiedä mitään, mutta juuri eilen osallistuin World Virtual Toursin (ilmainen nettimatka, tippejä toivotaan) Carcassone-reissuun! Plus miesystävä kertoi sen käynnistään siellä. 

Teille tulee upea päivä! 

- Ja, jos saan sanoa: kuulostaa niin kivalta, että vietätte koko perheen voimin päivää! Herkkuruokaa, ja yhdessäoloa, ihanaa! 

Vierailija
15/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, muistan ekat pyhäinpäivät vanhempieni kuoleman jälkeen. Uskoisin, että ymmärrän, miltä sinusta tuntuu. Lähetän paljon voimia sinulle! Kun sytytän illalla kynttilöitä, muistan teitä ja isääsi myös. :)

Vierailija
16/16 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pyhäinpäivänä kuulu tehdä kotitöitä.

Meillä ihan normi lauantai.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi