Pyhäinpäivä, miten vietetään?
Miten teillä vietetään pyhäinpäivää? Meillä ainakin on ollut ihan tavallinen lauantai, ylös 7 aikaa kun lapsetkin, pesukone päälle, ja sitten rauhallista oleilua. 9 jälkeen lähdetään varmaan ulkoilemaan.
Kommentit (16)
Ei ole koskaan kuulunut mun perinteisiin viettää tätä päivää mitenkään.
Tänään olen menossa kaupoille hakemaan pari nettiostosta sekä katsomaan joululahjoja ja sitten ruoaksi ajattelin hakea Kotzonen, muistaakseni mulla on Kotipizzan sovelluksessa ilmainen pizzakin niin tulee käytettyä se tarjous.
Pakkaan kamoja. Lähden huomenna saksaan.
Kotona tietenkin pyhäpäivänä. Kokkaillaan, lumitöitä, takanlämmitystä ja saunomista. Katsellaan ihania lumisia maisemia ikkunasta.
Vietiin kynttilät jo aikaisemmin haudoille. Tänään kirkkoon konserttiin.
Kävisin haudoilla, jos asuisin kotikaupungissa. Nyt sytytän kynttilöitä kotona! Ja laitan hyvää ruokaa.
Myös naapuruston lasten Halloweeniin on varauduttu, on karkkia. Eilen he rakensivat pihalle upeita lumiukkoja! Minun oveni viereen päätyi Suomalainen Lumiukko: porkkananenä, ja vihta (lehtipuunnoksa) kädessä!
Akateemiset ystäväpariskunnat tulevat iltapäivällä istumaan iltaa ja pelaamaan Trivial Pursuitia.
Ei erityisiä traditioita, ulkoilua, kirjan lukemista, teinien kanssa pelaamme Carcassonne Sumujen sankarit sillä se sopii Halloweenin jälkeiseen teemaan.Viemme kynttilät muualle haudattujen muistomerkille. Ruokaan olen aiemmin panostanut ylimääräisinä pyhäpäivinä, mutta nyt ei ole mitään erityistä tiedossa.
Ei pyhäinpäivänä kuulu tehdä kotitöitä.
Juhlitaan kuten muitakin kotimaisia pyhiä:
Mennään hautausmaalle ja sytytetään kynttilä.
Avasin ensimmäisen kaljan aamukahdeksan maissa, valmistaudun pelottelemaan karkkia kerjäävät lapset rivakasti matkoihinsa jos tulevat pimpottamaan ovikelloa.
Tämä on eka pyhäinpäivä isän kuoleman jälkeen. Tultiin äitiä tapaamaan, illalla haluaisin mennä kirkkoon ja haudalla käymään. Sitä ennen pitää katsoa, onko jotain käytännön asioita, joita olisi hyvä hoitaa/auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei erityisiä traditioita, ulkoilua, kirjan lukemista, teinien kanssa pelaamme Carcassonne Sumujen sankarit sillä se sopii Halloweenin jälkeiseen teemaan.Viemme kynttilät muualle haudattujen muistomerkille. Ruokaan olen aiemmin panostanut ylimääräisinä pyhäpäivinä, mutta nyt ei ole mitään erityistä tiedossa.
Ihana! Muuten olisin äimän käkenä, peleistä en tiedä mitään, mutta juuri eilen osallistuin World Virtual Toursin (ilmainen nettimatka, tippejä toivotaan) Carcassone-reissuun! Plus miesystävä kertoi sen käynnistään siellä.
Teille tulee upea päivä!
- Ja, jos saan sanoa: kuulostaa niin kivalta, että vietätte koko perheen voimin päivää! Herkkuruokaa, ja yhdessäoloa, ihanaa!
Voi, muistan ekat pyhäinpäivät vanhempieni kuoleman jälkeen. Uskoisin, että ymmärrän, miltä sinusta tuntuu. Lähetän paljon voimia sinulle! Kun sytytän illalla kynttilöitä, muistan teitä ja isääsi myös. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei pyhäinpäivänä kuulu tehdä kotitöitä.
Meillä ihan normi lauantai.
Jatketaan siitä mihin eilisiltana jäätiin🍺