Ahdistaako muita lukea noita juttuja epäonnisista talokaupoista?
Hirveät velat ja sitten talo on homepommi ja edessä vuosien oikeustaistelu. Jos häviää saa massiiviset oikeudenkäyntikulut niskaansa. Talo on ja pysyy, sitä ei saa myytyä muttei voi asuakaan ja velat on maksettava. Kylmät väreet menee aina kun luen noita.
Kommentit (13)
Ahdistaa, mutta myyjän kannalta. Suomessa on läpimätä rakennusala, mutta tavallinen ihminen kärsii siitä.
Ei ahdista. Ei ole ollut ikinä hinkua muuttaa omakotitaloon. Asun tyytyväisenä kerrostalossa.
Ei ikinä enää omakotitaloa. Korkeintaan mummonmökki, hinta max 20000 e kesäaikaksi. Voi sitten perilliset purkaa kun ei ole enää tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ahdista. Ei ole ollut ikinä hinkua muuttaa omakotitaloon. Asun tyytyväisenä kerrostalossa.
Ahdistaako muita "lukea"? Ei tässä henkilökohtaisesta talonostosta ollut kyse.
Ahdistaa voi esim. myös pahoinpitely- ja ryöstöuutiset, vaikka ei itse olekaan kohteena.
Tuossakin olisi jo ostajalla pitänyt soida kellot ennen ostamista. Riskirakenne pohjan osalta kuten suuressa osassa saman aikakauden taloissa. Asia olisi jo osto vaiheessa pitänyt selvittää. Onko salaojat kunnossa. Tässä tapauksessa niitä ei ollut ollenkaan. Ja ostajana olisin itse vaatinut ainakin pari porausnäytettä seinän kosteusarvoista em. asioiden takia ja tilanne olisi selvinnyt sillä. Aika monessa jutussa tästä aiheesta ei ostaja itse ole selvittänyt asioita mm. riskirakenne asioita jne., kun vanhaa taloa ostamassa. Jos ei ymmärrä itse asioista yhtään on parempi jättää vanhat talot ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossakin olisi jo ostajalla pitänyt soida kellot ennen ostamista. Riskirakenne pohjan osalta kuten suuressa osassa saman aikakauden taloissa. Asia olisi jo osto vaiheessa pitänyt selvittää. Onko salaojat kunnossa. Tässä tapauksessa niitä ei ollut ollenkaan. Ja ostajana olisin itse vaatinut ainakin pari porausnäytettä seinän kosteusarvoista em. asioiden takia ja tilanne olisi selvinnyt sillä. Aika monessa jutussa tästä aiheesta ei ostaja itse ole selvittänyt asioita mm. riskirakenne asioita jne., kun vanhaa taloa ostamassa. Jos ei ymmärrä itse asioista yhtään on parempi jättää vanhat talot ostamatta.
En viitannut mihinkään erityiseen juttuun vaan noita on tasaisen väliajoin ip-lehdissä. Ap
Ei ahdista koska en tule ostamaan omakotitaloa tai mökkiä, tosin olen yhden homeasunnon ostanut kerrostalosta, ja nyt olen viisaampi ja osaan tutkia asiaa ennen kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa voi esim. myös pahoinpitely- ja ryöstöuutiset, vaikka ei itse olekaan kohteena.
Usein ahdistusta aiheuttaa pelko siitä että itsellekin voisi käydä niin. Kuka vain voi joutua ryöstetyksi tai pahoinpidellyksi. Homepommin omakotitalon ostaminen taas ei voi osua kohdalleni joten olisi outoa jos se kauheasti ahdistaisi. Toki voin silti tuntea empatiaa kärsineiden puolesta.
Jonkun verran ahdistaa. Omistan kiinteistön, josta yritän pitää parhaani mukaan hyvää huolta. Mutta joskus olisi tarkoitus tämä myydäkin ja se kyllä pelottaa. Myyjä käsittääkseni on vastuussa myös piilevistä virheistä, joista ei ole ollut tietoinen, eikä olisi edes voinut olla tietoinen. Ihan hirvittävät viisi vuotta tiedossa siinä vaiheessa. Entä jos ostaja pilaa itse kiinteistön mutta se menee mun piikkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein ahdistusta aiheuttaa pelko siitä että itsellekin voisi käydä niin. Kuka vain voi joutua ryöstetyksi tai pahoinpidellyksi. Homepommin omakotitalon ostaminen taas ei voi osua kohdalleni joten olisi outoa jos se kauheasti ahdistaisi. Toki voin silti tuntea empatiaa kärsineiden puolesta.
Ahdistaa voi kaikki maailman pahoinvointi ja rikollisuus. Tämä on yksi hyvä esimerkki tästä nykyajan kulttuurista. Jopa kiinteistönvälittäjäkin mukana juonessa, koska tiesi talon tarinan ja historian. Ahdistavan tällaisista uutisista tekee se, että jos noin yleistä on kusettaa talokaupoilla, niin ihan samahan se on muissakin asioissa. Kehen voi enää luottaa?
Samanlainen tapaus oli tutuilla jotka osti muka hyväkuntoisen talon Pertunmaalta. Talon omistaja sekä välittäjä kauppasi taloa hyvänä jossa ei ole remonttitarpeita lähivuosina. Talo paljastui homepommiksi ja tapaus meni oikeuteen missä tuttu sai purettua kaupan ja korvaukset päälle. Idiootti myyjä ei suostunut purkamaan kauppaa heti ja joutui maksamaan talohinnan päälle oikeudenkäyntikulut ja korvaukset. Varmaan tulee kohta taas myyyntiin talo.
Onneksi oikeus pitää tavallisen ihmisen puolta Suomessa aika hyvin.
Juhan tapauksen talotyypissä on kosteusvaurio 100% varmasti. Salaojilla saadaan kuivaksi, mutta vaurio on silti.
Ei ahdista. Osaan mä tutkia, onko talo terve vai ei.
Ja senkin tiedän, ettei käräjöidä kannata muutaman kymppitonnin virheistä. Niistä neuvotellaan sopuratkaisu.