Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi kiva päästä takaisin 1900 luvulle.

Vierailija
01.11.2024 |

Aika ilman kännyköitä oli niin hienoa .. käytiin kylässä ..kaupungilla. ajelulla   ym nykyään ihmiset elää omassa kuplassa ilman muita surullista aikaa varsinkin nuorisolle 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kultaa muistot, mutta olen silti täysin samaa mieltä. Tunnustan täysillä olevani 1900-lukulainen. Elämä oli silloin täyteläisempää, kun ei kulunut aikaa tällaisten vauvapalstojen skrollailuun

Vierailija
2/5 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen Pörssi  oli kova sana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus oli vielä olemassa

Vierailija
4/5 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus oli vielä olemassa

Onhan se edelleen. Ja tulee aina olemaan.   RAKKAUS ON KLASIKKO.  Pysyvä tunne, loputtomiin.

Ei rakkaus mihinkään ole kadonnut.  

6

Ihmiset itse ovat vain muuttuneet.  Ja se on ymmätrettävää, sillä koko maailma kaikkinensa on muuttunut.

Kun nopeat seksisuhteet ja muut tilapäissuhteet, mm.pelkkää   seksiin perustuvat, puhtaasti fyysiseen nautintoon perustuvat suhteet ovat voimakkaasti lisääntyneey, nii  tyhmimmät yksilöt luulevat, ettei oikeaa rakkautta ole enää edes olemassa.

Mutta kyllä sitä on.  Ja paljon.  Mutta tässä itsekkäässä, yksilön vapautta korostavassa maailmassa, ihmiset eivät edes osaa etsiä todellista rakkautta.

Rakkaidesta on tullut etenkin naisille kauppatavaraa.   Miehen pitää täyttää tietyt kriteerit niin ulkomäön, talouden, ammatin, aiuton ja harradtudyen suhteen, ennenkuin häntä vois edes aateella pysyväki elämänkumppaniksi.

Jos rakastuikin ihan tavallisern, mukavaan, rehelliseen, kunnolliseen ja ihan tavallisen kivan näköiseen duunarikaveriin, se on perseestä.

Ei kelpaa.   Rakkaus ja rakastuminen torjutaan ja kirvelevin sydämin torjutaan.   Haluan toisenlaisen miehen, koulutetun, varakkaan, miehen jolka Audi, joaka makdaa luksuslimat ym ja y.

Paskat rakkaudesta, paskat että mies juo vkonloput, pettää minua, ja jopa käy käsiksi toisinaan humalassa. Mutta onhan mulla upea elintaso, hyvät rasmit elämälle.

Samasn aikaan se hylkäämäsi fiksu duunarimies, on myös löytänyt elämänkumppanin.  Rakentanut perheellern omakotitalon.

Ja elää täyttä ja onnellista elämää vaimonsa ja 2-3  lapsensa kanssa.

Tämmöstä se elämä on.   Jokainen tekeepi itse valintansa.

Rakkaus in kuitenkin suurin kaikista tunteista.  Sen avulla mennään vaikka läpi sen sen harmasn kiven.

Ja uskokaa pois, Suomessa  on edelleen suurin osa liitoista, puhtaasti rakkauden takia solmittuja.  Muutoin ne eivät olisi pystyssä pysyneet, ellei vaikeina aikoina olisi kumpikin toisiaan tukeneet.  Aidossa rakkaus avioliitossa ei tsrvitse näytellä, eikä teeskennellä, eikä olla toiselle mieliksi.

Rakkausliiton liima on todellinen toisesta välittäminen nyt ja aina.  Tilapäisistä erimielisyyksistä huolimatta.

Vierailija
5/5 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mille vuosikymnelle  1900-luvulla?

Millainen on Suomen historian tuntemuksesi?

Kait muistat että 1900-luvun alussa ei ollut viemäröintiä. Jätekuljetuksia. Ei sisä wc:tä. Ei jääkaappeja.

Kauoungeissä löyhkä eli hajut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan