Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä ostit ensimmäisen omakotitalosi?

Vierailija
01.11.2024 |

Vaihtoehdot

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakensimme 1. kun olin 37v. Nyt 64v ja asumme 3. itselle suunnitellussa ja rakennetussa. 

Vierailija
42/52 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok-talo 26-vuotiaana, juuri ennen kun saatiin esikoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli 29 kun rakensi meidän omakotitalon, samalla oli kaksi pientä lasta hoidettavana sekä molemmilla päivätyöt😅 Sen jälkeen ostettu erinäisiä kiinteistöjä tasaisen väliajoin.

Vierailija
44/52 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 vuotiaana ostin ensimmäisen ja viimeisen talon. Enään en halua omaa taloa. Jos haluisin niin ostaisin.

Vierailija
45/52 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ekan omakotitaloni 830 000 markalla 24-vuotiaana. Talo oli 4 vuotta vanha. Sijainti Pirkkalassa hyvällä alueella, omalla tontilla, piha laitettu suunnittelijan suunnitelman mukaan, kahden auton talli ja talo itsessään kiva perustalo 5h+k. Voitte kuvitella, kuinka nykyään ajateltuna noinkin uusi talo ja hinta noin 140 000 Euroa tuntuu "puoli-ilmaiselta". Tästä siis jokunen vuosi. Palataan sinne vuosituhannen vaihteeseen. Palkka silloin oli 2500 Euroa/kk työssä, jossa nykyään saisi 3500, joten kyllä se suhteessa oli paljon halvempi kuin vastaava setti maksaisi nykyään.

Valitettavasti jouduimme myymään talon mukavalla voitolla, kun tuli ero. Sittemmin ostin seuraavan talon Tampereen puolelta nykyisen siipan kanssa. Se maksoikin enemmän. Koen kuitenkin, että olen hyötynyt tästä hintojen noususta aika hyvin. Olen asunut tosi hyvin koko aikuisikäni omistusasunnoissa ja suurimmillaan asuntolaina on ollut 140 000 Euroa. Nyt olen velaton. Sääliksi käy nuoria. Eihän nykyään saa 200 000 Eurolla oikein mitään. Käytännössä kunnon perheasunto, uudehko, on 400 000 Euroa ja silti palkat ei todellakaan ole lähes kolminkertaistuneet. Olen onnekasta ikäluokkaa. Vielä onnekkaampia oli hieman vanhemmat, jos saivat lama-aikana töitä ja pääsivät asunntomarkkinoille silloin. Vajaat 10 vuotta vanhempi työkaveri osti aikanaan kolmion Tampereen keskustasta 40 000 Eurolla. 

Vierailija
46/52 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa itselläkin varaa. Meiltä löytyy jo kaksi naperoakin. Ollaan 16-vuotiaita ja koulut on jo viime keväänä käyty, nyt iltatähti haaveissa. Ja tietysti se omakotitalo!!!

Vierailija
47/52 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistää silmään miten moni osti jo parikymppisenä. Oletan, että kyseessä on maaseutukaupunkien ja -taajamien omakotitalot. Itse ostin 42-vuotiaana. Talon käypä arvo on reilu 900 000 euroa.

Turusta ostimme ekan mieheni kanssa talon, ihan omilla säästöillä + pankkilainalla. Olin 26 v. Minä jopa maksoin enemmän omistani, kun myin Orionin osakkeeni pois talon ostoa varten.

Vierailija
48/52 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuremmissa kaupungeissa ei oikein onnistu ostaa omakotitaloa.

Jostain takahikiästähän niitä saisi kolme sillä hintaa mitä maksoin rivitaloneliöstäni.

Vierailija
49/52 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 28v. ja odotin toista lastani. Nyt jo velaton talo ja teini-ikäiset lapset.

Vierailija
50/52 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme 69v kun ostimme puolisoni kanssa omakotitalon.

Vierailija
51/52 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä luultavasti koskaan tule ostamaan. Olen laskelmoinut sen niin huonoksi sijoitukseksi. Unelma omakotitalosta voi olla hieman harhainen, jos ei tiedosta työn määrää ja rahan menoa. Pienempi paha yhtiömuodossa mahdollisesti ärsyttävät naapurit kunhan osaa olla vaan välittämättä niistä. Toki omakotitalossa voi myös olla kuinka kajahtaneet naapurit tahansa ja sitä ei siinä kohtaa pensasaita mitätöi

Vierailija
52/52 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

44-vuotiaana ostimme 1,2 miljoonan euron omakotitalon juuri ennen esikoisen syntymää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi