Minkä ikäisenä ostit ensimmäisen omakotitalosi?
Kommentit (52)
Omistan kalliin kerrostaloasunnon Helsingistä ja mieluummin asun tässä kuin ostaisin jatkuvasti remontoitavan omakotitalon.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko sukupolvenvaihdos?
Paljonko maksoit?
24-vuotiaana rakensimme mieheni kanssa uuden omakotitalon Turkuun.
Vierailija kirjoitti:
Omistan kalliin kerrostaloasunnon Helsingistä ja mieluummin asun tässä kuin ostaisin jatkuvasti remontoitavan omakotitalon.
Sori jos spoilaan, mutta ketju ei ole kommentoimastasi aiheesta.
23-vuotias olin, puolison kanssa ostimme.
Ei tarvinnut ostaa. Isä rakensi aikoinaan ja jätti perinnöksi.
Vierailija kirjoitti:
En pmista omakotitaloa enkä aio koskaan ostaa työleiriä itselleni.
Mikä työleiri? Ikäni olen omakotitalossa asunut ja pelkkää hupia on asuminen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistää silmään miten moni osti jo parikymppisenä. Oletan, että kyseessä on maaseutukaupunkien ja -taajamien omakotitalot. Itse ostin 42-vuotiaana. Talon käypä arvo on reilu 900 000 euroa.
No ei välttämättä. Mieheni oli hieman minua vanhempi, ja sain omilta vanhemmiltani lahjaksi rahaa. Lisäksi valmistuin yliopistosta neljässä vuodessa, eli aika nuoresta oli kuitenkin myös hyvä palkka juossut.
Ei tuo kerro mitään siitä minkä ikäisenä palkka juoksee.
-ohis
Tässä nyt ei ollenkaan ole kyse siitä. Kysymyshän kuului minkä ikäisenä..
Iiihan eri
Rakensin ja ikää silloin 28v, velaton kun olin 39v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä työleiri? Ikäni olen omakotitalossa asunut ja pelkkää hupia on asuminen ollut.
Tämä. Jos ostaa uuden niin siinä voi asua ikänsä remppaamatta ja jättää purkukuntoisena seuraaville.
36, valitettavasti, jälkeen päin aatellut että oli sekin turha ostos, mutta en ole jaksanut poiskaan myydä kun ei ole akuuttia rahan tarvetta.
En ostanut vaan perin talon viiskymppisenä
En ostanut vaan rakennettiin sellainen ex-miehen kanssa. Eron myötä talo meni myyntiin, hyvä niin.
En kaipaa pätkän vertaa piha- tai lumitöitä, enkä huolta talosta, kun ollaan reissussa.
Asutaan nyt reilun 150 neliön pienkerrostalossa, josta mahtavat näkymät kahdelta parvekkeelta. Pieni hiljainen taloyhtiö lähellä Tampereen keskustaa. En voisi olla tyytyväisempi. :)
Kyllä se alle 30-vuotiaana kannattaa ostaa. Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen alle 30-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Pistää silmään miten moni osti jo parikymppisenä. Oletan, että kyseessä on maaseutukaupunkien ja -taajamien omakotitalot. Itse ostin 42-vuotiaana. Talon käypä arvo on reilu 900 000 euroa.
Ei välttämättä. Minä ostin yhdessä mieheni kanssa omakotitalon pääkaupunkiseudulta, kun minä olin 25 ja mieheni 30. Olin valmistunut DI:ksi reilu vuosi aikaisemmin, joten kummallakin oli kohtuullinen palkka.
63-vuotiaana rakensimme puolisoni kanssa omakotitalomme.
Olin 29v. kun ostin ekan omakotitalon. Tosin olin 26v. kun rakensimme ensimmäisen omakotitalon mutta sitähän tässä ei kysytty.