Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus harkitsee viinaveron korottamista

Vierailija
01.11.2024 |

Ottavat mallia tupakkaverosta

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiveroa ei ohjaa terveys- vaan talouspolitiikka. Valtionvarainministeriön virkamiehet ovat tarkkaan laskeneet, millaisella verokannalla alkoholiveron tuotto on mahdollisimman suuri. Jos se on liian pieni, tuloja jää saamatta. Jos liian korkea, ulkomaantuonti ja kotitekoisten valmistus lisääntyy.

Näin, vaikka politikot mitä omille äänestäjilleen valehtelisivat.

Vierailija
22/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitten vastineeksi terveellisten elintarvikkeiden verotus laskee?

Ei suinkaan, terveydestä kannattaa maksaa. Olethan sinä hyvä ihminen ja osaat arvostaa kiltisti tätäkin ajatusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitten vastineeksi terveellisten elintarvikkeiden verotus laskee?

Noin ei käy.  Kun tuollainen ruoka on jo lähtökohtaisesti kallimpaa, niin tuottajille, kuin kaupan sisään osto hinnoissa.

Kuten esim: Kala, rasvaton tai vähärasvainen liha, kotimaiset vihannakset talvisin, ja kotimaiset jalostetut maitotuotteet, kuten juustot ym.

Vierailija
24/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa sillä saan viinani ja tupakkani korkeesta hinnasta huolimatta.

Äläpäs leuhki, luuseri.

Pystyt hädin tuskin ostamaan olutta.  Ja sitäkin vain tuki-päivänäsi.   Alkoin sinulla ei oo mitään asiaa.  Pätäkkäsi ei riitä Alkon hintoihin.

Sori tästä, mutta tää on totuus kohdallasi.

Vierailija
25/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, kerrankin veronkorotus joka koskee persuja, tupakkaveron ohella

Vierailija
26/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs leuhki, luuseri.

Pystyt hädin tuskin ostamaan olutta.  Ja sitäkin vain tuki-päivänäsi.   Alkoin sinulla ei oo mitään asiaa.  Pätäkkäsi ei riitä Alkon hintoihin.

Minulla on 6000€/kk palkka ja miljoonan omaisuus. Jälkimmäinen lähinnä siksi, että olen nuuka ja ostan tarvitsemani sieltä, mistä edullisesti saan. Viinini esimerkiksi Virosta.

Vierailija
27/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä ryypiskellä liikaa. Kerran viikossa riittää muutama olut (korkeintaan). Itsellä nyt oli 2 viikkoa vapaata. Tänään otin 2 olutta.

Vierailija
28/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs leuhki, luuseri.

En ole juonut olutta kahteenkymmeen vuoteen. Ostan Alkosta vain Vodkaa tai koskenkorvaa viikonlopuksi. Viikolla en juo muuta kuin maitoo ja piimää.

Ruokakaupasta en osta mitään lisäaine alkohoholi litkuja. Juon vain vähiten lisäaine alkoholia kirkasta vissyn kanssa josta ei tule päänsärkyä ja seuraavana

päivänänä on toimintakunnossa. Värillisiä alkoholijuomia en juo ollenkaan koska niissä on järkyttävä määrä lisäaineita ja ne aiheuttavat päänsärkyä.

Vierailija
29/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu missään. Jo viimeiset 15 vuotta olen hakenut viinani pääasiassa Virosta, koska Suomessa hinnat ovat jo aikaa sitten karanneet käsistä.

Viron matkailu lisääntyy entisestään, kuten jokaisen alkoholin hinnan nousun myötä.

Kohta ne keksii Vironveron. Siihen loppui halpa viinasi!

Sitten vaan latviaan.

Verokarhu seuraa perässäsi, vaika menisit Marsiin!

Vierailija
30/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiini tuotteisiin lisäveroa.

Vierailija
31/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu missään. Jo viimeiset 15 vuotta olen hakenut viinani pääasiassa Virosta, koska Suomessa hinnat ovat jo aikaa sitten karanneet käsistä.

Viron matkailu lisääntyy entisestään, kuten jokaisen alkoholin hinnan nousun myötä.

Virossa on viinan hinta yli tuplaantunut viimeisten 10 vuoden aikana. Ennen sieltä sai ruokakaupastakin viinapullon 3 eurolla.

Vierailija
32/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on,kun viinan myynti suomessa laskee vuosi vuodelta.

Hyvin tyypillinen suomalainen ratkaisu. Tulos on että sitten yhä useampi ostaa muualta kuin alkosta. Muistan kun eu liittymistä mainostettiin kansalle juuri halvemmalla alkoholilla. Hah, hah poliitikot ja niiden lupaukset. Minä voin järjestää valtiolle lisää raahaa satoja miljoonia. Aivan oikeasti satoja miljoonia olisi tarjolla kiinnostaako orpoa? Väitti kuuntelevansa kaikki ehdotukset. Tarvitsee vain laillistaa kannabis niin että myydään myös turisteille. Siinä on sellainen talouden piristysruiske että orpo saisi oikeasti yllättyä. 

Vierailija
33/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun Virossakin nousee viinan hinta, Latvian rajamarketeissa on enemmän vilskettä. 

Vierailija
34/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta on ALKO enää isoimmissa kaupungeissa ja muut hakee viinansa ulkomailta, ampuuko hallitus itseään jalkaan vai päähän.

nostetaan bensanhintaa ja matkustusvero

Perkel..n sosialisti,pidä näppis irti pensanhinnasta PS:n äänestäjä.

PS äänestäjiä "harmittaa" kun mikään persujen lupaus ei pitänyt mutta onhan se hillotolppa paljon mukavampi

Vierailija
35/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkeviä voikin verottaa. Mutta olueen tai viineihin ei kannata koskea. Näitä on liian helppoa valmistaa itse, ja usein itse valmistamalla tehdään suuria määriä. Koska pieniä määriä on hankalaa tehdä.

Kun tehdään kerralla 25 litraa olutta tai viiniä, niin yleensä juominen vain lisääntyy.

Vierailija
36/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkeviä voikin verottaa. Mutta olueen tai viineihin ei kannata koskea. Näitä on liian helppoa valmistaa itse, ja usein itse valmistamalla tehdään suuria määriä. Koska pieniä määriä on hankalaa tehdä.

Kun tehdään kerralla 25 litraa olutta tai viiniä, niin yleensä juominen vain lisääntyy.

Pitää vielä mainita, että opiskeluaikana opiskelin myös oluen panemisen. Jos tahdon, niin saan aikaan yhtä hyvää olutta, kuin kaupassa. Vain prosentteja on enemmän.

Laiskuuden vuoksi ostan yleensä oluet, mutta jos hinta olisi riittävän kova, niin...

Vierailija
37/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää vielä mainita, että opiskeluaikana opiskelin myös oluen panemisen. Jos tahdon, niin saan aikaan yhtä hyvää olutta, kuin kaupassa. Vain prosentteja on enemmän.

Laiskuuden vuoksi ostan yleensä oluet, mutta jos hinta olisi riittävän kova, niin...

Riittävän kova? Kun yksi tölkki maksaa 3 euroa ja hilut se olisi ihan ok hinta baarissa. Ei se on kaupassa yksi olut jotain muuta kuin halvinta. Suomessa se halivinta oluttakin on valtavan kallista melkein mihin maanhan tahansa verrattuna. Jopa ruotsissa kaljat ovat reippaasti halvempia.

Vierailija
38/38 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkeviä on helpompi tuoda ulkomailta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä