Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sinä ottaisit tällaisen: saat viestin äidiltäsi, että olihan autosi lämmityksessä, ulkona on pakkasta?

Vierailija
01.11.2024 |

Tai että onhan pojallasi välihousut kun lähti kouluun. Tai että olethan muistanut maksaa veromätkyt

Mitä ajatuksia herättää tällaiset viestit? Mitä vastaisit?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triggeröityisin ja traumatisoituisin totaalisesti. Ottaisin jääkaapista maitopurkit ja paiskoisin keittiön lattialle. Ulvoisin sikiöasennossa tilanteen ahdistavuutta, kunnes lopulta ryömisin sängyn pohjalle itkeä tirauttelemaan. Viikon päästä sitten olisi terapeutilla taas tanakka tarina tukahduttavasta äidistä kuultavaksi.

Vierailija
42/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten äitisi tietää veromätkyistäsi? Jos olet itse niistä hänelle maininnut niin on selvästi huolestunut asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat aika stressaantuneelta, ymmärrän kyllä jos tuollaista asioihisi "puuttumista" on jatkuvasti. 

Tuon sävyinen viesti on ihan kiva saada, sellaisia ne äidit tuppaa olemaan. Tulee vielä aika kun sellaisia ei enää sinulle lähetetä. Itse ehkä vastaisin että asiat on kunnossa, kiitos huolenpidosta. Tai että mieheni huolehtii meillä autoista, ei tarvitse itse miettiä näitä onneksi.

Jos tilanne on kuitenkin kuormittava sinulle niin voisin ottaa asian puheeksi ja päivittää vähän pelisääntöjä äidin kanssa. Kertoa miltä sinusta tuntuu. Jos ette ole tällä tasolla niin sinuna vastaisin viesteihin ehkä seuraavana päivänä ja olisin muutenkin rajoitetummin saatavilla hänelle.

Mitä äidillesi kuuluu, onko kenties yksinäinen?

Vierailija
44/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ollut lämmityksessä, kyllä se lähtee käyntiin ilmakin." "En tiedä, kysy häneltä laittoiko välihousut vai ei."

Vierailija
45/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta, kerta kaikkiaan kauheeta. Mä kyselen 60 vuotiaalta karvaperse bikeriukoltani, onko korvatulpat mukana ja riittävästi lämmintä vaihtovastetta, kun hän lähtee kerhon ukkojen kanssa reissuun. 

Olen itse vain iloinen, kun isä/äiti jaksaa vielä kysellä, onko tyttärellä auto/moottoripyörä/pää/mieliala kunnossa. No äiti kyllä tilaisuuden tullen kävisi varmasti pukemassa miehellenikin kaulahuivin kaulaan 😆

Vierailija
46/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat aika stressaantuneelta, ymmärrän kyllä jos tuollaista asioihisi "puuttumista" on jatkuvasti. 

Tuon sävyinen viesti on ihan kiva saada, sellaisia ne äidit tuppaa olemaan. Tulee vielä aika kun sellaisia ei enää sinulle lähetetä. Itse ehkä vastaisin että asiat on kunnossa, kiitos huolenpidosta. Tai että mieheni huolehtii meillä autoista, ei tarvitse itse miettiä näitä onneksi.

Jos tilanne on kuitenkin kuormittava sinulle niin voisin ottaa asian puheeksi ja päivittää vähän pelisääntöjä äidin kanssa. Kertoa miltä sinusta tuntuu. Jos ette ole tällä tasolla niin sinuna vastaisin viesteihin ehkä seuraavana päivänä ja olisin muutenkin rajoitetummin saatavilla hänelle.

Mitä äidillesi kuuluu, onko kenties yksinäinen?

Miksi äidit tuppaa sekaantumaan asioihin jotka eivät heille edes kuulu? Oma elämä liian tyhjää ja tylsää?

Vierailija
47/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lentäisin perseelleni koska hän on ollut kuolleena monta vuotta.

Vierailija
48/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehtiva ja rakastava äiti 🥰

Vastaisin että joo, lapsella on välihousut tai että kyllä, auto ollut lämpiämässä.

Mikä sun ongelma on?

Ei ole huolehtiva ja rakastava, vaan sellainen, joka kuvittelee aikuisen lapsensa olevan vieläkin holhottava ja opastettava eikä ymmärrä, että lapsuus meni jo ja aikuinen ihminen osaa pitää huolen itsestään. Tuo on jopa alentavaa, kun kuvittelee, ettei aikuinen lapsi osaa itse pitää huolta itsestään. 

Tuollaiset kyselyt olisi pitänyt unohtaa jo viimestään lapsen täyttäessä 30. 

Vierailija
49/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä sovittu, että ainoat keskustelunaiheet ovat sää (perustietona saa käyttää Forecaa, on siis oltava selkeä faktapohja!) ja pihan pionien tilanne, josta saa keskustella heinäkuussa. Mistään muusta ei puhuta, ei siis muistutella, kysellä, kerrota tai päivitellä. Lahjoja ei osteta eikä synttäreillä käydä, koska sellainen on liian henkilökohtaista.

Kavereille kyllä kauhistelen, kun en saa lastenhoitoapua! Itsekkäitä ovat vanhempani.

Vierailija
50/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi vähän kuumottaa koska äiti on kuollut.

Pitäisi varmaan vakavasti harkita omia elintapoja siinä kohtaa jos äiti on niin huolestunut että haudan takaa huolehtii.

Vierailija
51/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolehtiva ja rakastava äiti 🥰

Vastaisin että joo, lapsella on välihousut tai että kyllä, auto ollut lämpiämässä.

Mikä sun ongelma on?

Ei ole huolehtiva ja rakastava, vaan sellainen, joka kuvittelee aikuisen lapsensa olevan vieläkin holhottava ja opastettava eikä ymmärrä, että lapsuus meni jo ja aikuinen ihminen osaa pitää huolen itsestään. Tuo on jopa alentavaa, kun kuvittelee, ettei aikuinen lapsi osaa itse pitää huolta itsestään. 

Tuollaiset kyselyt olisi pitänyt unohtaa jo viimestään lapsen täyttäessä 30. 

Näköjään tämä jakaa porukkaa ja kaikki eivät tuollaisesta tykkää. Se pitää sitten vaan hellästi, mutta kuitenkin jämptisti sanoa äidille. 

Itse rakastin sitä kun äitini laitteli tuollaisia viestejä, koska tiesin että joskus se loppuu. Ja pari vuotta sitten se kamala päivä koitti.

Enää ei ketään kiinnosta asiani ja sama vaikka makaisin lattialla kaali halki, ei kukaan huomaisi mitään, paitsi työnantaja voisi soittaa pari kertaa, mutta siinä sekin sitten olisi.

Vierailija
52/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahallaan tehty aloitus. Samoin kuin ilkeän pirulliset kommentit siihen.

Toimittajan tekemiä molemmat, että palstalla olis vilinää ja vilskettä.

Että palstalle ostettaisiin enemmän mainoksia.

No ei kyllä ole keksitty juttu. Halusin kuulla, kuinka muut kokevat tällaisen ja saako muut edes tuollaisia viestejä. Tää on ihan jatkuvaa ja tänään ekan kerran laitoin viestin, että heitä jo pois, olen ajanut autolla vuodesta -95. Siihen tuli loukkaantunut viesti, että sinua ärsyttää nykyään kaikki ja ihmisillä on tapana keskustella. Näitä siis tulee lähes päivittäin ja mulla on ikää 48v ja 3 lasta on jo saatu aikuisiksi ihan omalla älyllä. Ilmeisesti eläköityminen on saanut tän ilmiön aikaan ja mua ketuttaa lukea näitä kesken kiireisen työpäivän. Ihan kuin pidettäisiin ihan vähämielisenä

t.ap

Eli ensin äiti alentaa ja sitten uhriutuu

Ala alentamaan takaisin. Kysy onko verenpaineet mitattu ja diabetes voi hyökätä tuon ikäiselle ihan vaikka ei söisi sokeria. Ja päivittäin pitäisi tehdä muistitesti. Ja että onko kaapissa jo varmuuden vuoksi vaippoja

Vierailija
53/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole keksitty juttu. Halusin kuulla, kuinka muut kokevat tällaisen ja saako muut edes tuollaisia viestejä. Tää on ihan jatkuvaa ja tänään ekan kerran laitoin viestin, että heitä jo pois, olen ajanut autolla vuodesta -95. Siihen tuli loukkaantunut viesti, että sinua ärsyttää nykyään kaikki ja ihmisillä on tapana keskustella. Näitä siis tulee lähes päivittäin ja mulla on ikää 48v ja 3 lasta on jo saatu aikuisiksi ihan omalla älyllä. Ilmeisesti eläköityminen on saanut tän ilmiön aikaan ja mua ketuttaa lukea näitä kesken kiireisen työpäivän. Ihan kuin pidettäisiin ihan vähämielisenä

&n

Ja sitten jos äiti suuttuu tästä niin sanot vaan, että ihmiset keskustelevat, tai että olet huolissasi ja välität.

Vierailija
54/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän äidin sovi soitella eikä viestitellä. Mutta olla innoissaan ottamaan 10, 8 ja 3-vuotias hoitoonsa milloin vain ja lomiksi 

Vierailija
55/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Kyllä muakin ärsyttäisi. Enkä lähettele omille lapsilleni tällaisia viestejä, luotan heihin.  

Vierailija
56/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton lämmittämisestä tms. kysyminen lähinnä tarkoittanee, että kysyjä toivoo lapsensa pysyvän lämpimänä jne. On se aikalailla eri asia kun alkaa vttuilla kroonikkovaipoista ja muistisairauksista.

Vierailija
57/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään muuta kuin äitiäsi ei kiinnosta sun hyvinvointi. Huomaat sen kun äidistä aika jättää. Ihan sama ajatko kesärenkailla jäällä ja onko sulla vaattrita ylipäänsä. 

Vierailija
58/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttäisi. Ehkä siksi, että äiti on ollut lapsuudessani ylihuolehtivainen, mutta samaan aikaan pakottanut elämään lapsuudessa arvaamattomassa ympäristössä (jossa mm.  alkoholismia, vakavia mielenterveysongelmia). Äiti usein tukeutui ja kaatoi omia ongelmiaan niskaani lapsuudessa ja oli kyvytön hoitamaan ongelmia mitä kohdattiin.  Mihinkään ei koskaan todellisuudessa  kannustanut vaan elämää olisi pitänyt elää äidin arvojen mukaisesti. 

Itse kokisin omalta äidiltäni, että ylihuolehtiminen on enemmänkin jotain kontrollintarvetta yhdistettynä manipulointiin kuin, että oikeasti olisi kuunnellut tarpeitani.

t. yli 30-v nainen 

Vierailija
59/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukuttaminen ja sydämet vain ruokkivat tuota käytöstä. Olen aikuinen ihminen, jos palelen ulkona tai kulutan enemmän bensaa, se on oma virheeni ja ehkä opin siitä. 

Välittäminen ja rakastaminen, lämpimät välit, on eri asia kuin ylihuolehtiminen ja kontrollointi. 

Vierailija
60/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isällä oli tapana laittaa tuollaisia viestejä vielä kun olin 40v. Ja joka kerran kun lähdin ulos esim työillanviettoon hän huikkasi: olehan sitten kiltisti!

Mun mielestä hupaisaa ja hellyyttävää, olin hänen kuolemaansa saakka isin pieni tyttö 

Teen samaa omille lapsilleni jotka ovat +/-40v