Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sinä ottaisit tällaisen: saat viestin äidiltäsi, että olihan autosi lämmityksessä, ulkona on pakkasta?

Vierailija
01.11.2024 |

Tai että onhan pojallasi välihousut kun lähti kouluun. Tai että olethan muistanut maksaa veromätkyt

Mitä ajatuksia herättää tällaiset viestit? Mitä vastaisit?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehtiva ja rakastava äiti 🥰

Vastaisin että joo, lapsella on välihousut tai että kyllä, auto ollut lämpiämässä.

Mikä sun ongelma on?

Ongelma on varmastikin tuollainen joutava mikromanageeraus. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Vierailija
22/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lukisin sen, tuhahtaisin että joojoo ja jättäisin vaan muuten huomioimatta ja vastaamatta. Joskus oli kyllä muistutuksia jotka tulivat ihan tarpeeseen ja silloin vastasin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies varottaa texrarilla, että on liukas keli, ole varovainen.

Hän lähtee töihin klo kahdeksaksi aamuisin.  Minä vuorotöissä, usein iltavuorossa

Jään vielä nukkumaan kun mies lähtee töihin.  

jätä se sika

Vierailija
24/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi vähän kuumottaa koska äiti on kuollut.

Älä nyt mitä! Minä laitoin kerran olosuhteiden pakosta tyttärelle viestin vieraasta numerosta ja aloitin sen "äiti tässä moi, älä säikähdä, mutta.." Kohta tuli puhelu siihen numeroon ja toisessa päässä oli vanhempi rouvashenkilö. Hän esitteli itsensä ja kertoi soittaneensa mielenkiinnosta, koska hänen äitinsä on kuollut jo vuosia sitten. 😁

Vierailija
25/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti tietää, että ap:lla on elämänhallintaongelmia

Vierailija
26/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan minulta. Tänä aamuna lähti heti varoitteluviesti lumisateen takia 😄.

Vierailija
27/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi vähän kuumottaa koska äiti on kuollut.

Älä nyt mitä! Minä laitoin kerran olosuhteiden pakosta tyttärelle viestin vieraasta numerosta ja aloitin sen "äiti tässä moi, älä säikähdä, mutta.." Kohta tuli puhelu siihen numeroon ja toisessa päässä oli vanhempi rouvashenkilö. Hän esitteli itsensä ja kertoi soittaneensa mielenkiinnosta, koska hänen äitinsä on kuollut jo vuosia sitten. 😁

Eikä!😆

Vierailija
28/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahallaan tehty aloitus. Samoin kuin ilkeän pirulliset kommentit siihen.

Toimittajan tekemiä molemmat, että palstalla olis vilinää ja vilskettä.

Että palstalle ostettaisiin enemmän mainoksia.

No ei kyllä ole keksitty juttu. Halusin kuulla, kuinka muut kokevat tällaisen ja saako muut edes tuollaisia viestejä. Tää on ihan jatkuvaa ja tänään ekan kerran laitoin viestin, että heitä jo pois, olen ajanut autolla vuodesta -95. Siihen tuli loukkaantunut viesti, että sinua ärsyttää nykyään kaikki ja ihmisillä on tapana keskustella. Näitä siis tulee lähes päivittäin ja mulla on ikää 48v ja 3 lasta on jo saatu aikuisiksi ihan omalla älyllä. Ilmeisesti eläköityminen on saanut tän ilmiön aikaan ja mua ketuttaa lukea näitä kesken kiireisen työpäivän. Ihan kuin pidettäisiin ihan vähämielisenä

t.ap

No, äitisi vanhenee. Oletko hänelle vihainen siitä?

Vierailija
29/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse vastasin, että ilahtuisin, niin ymmärrän tuon ap:n myöhemmän kommentin kuitenkin. Varmasti on niin, että joku sopiva välimaasto tuossakin asiassa on olemassa. Usein vaan taitaa olla niin, että ne, joilla vanhempaa ei kiinnosta omat tekemiset mitenkään, olisivat varsin iloisia vaikka "holhoamisesta" ja ne, jotka ovat siihen tottuneet, pitävät ärsyttävänä.

Mutta joo; itsellä kun on raskasta tai vastaavasti iloa ja yrittää saada jotain tukea äidiltä, ohitetaan se mun asia yhdellä lauseella ja siinä se. Ja itse poden huonoa omaatuntoa, jos en joskus haluaisi vastata puhelimeen, kun tiedän, että taas tulee yksityiskohtainen kertomus jostain lääkärikäynnistä (muuten ei soita).

Vierailija
30/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäisi ja rehellisesti sanoen huolestuisin onko hänellä kaikki kondiksessa koska ei ole tapana tuollainen kyttääminen.

Vierailija
31/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehtiva ja rakastava äiti 🥰

Vastaisin että joo, lapsella on välihousut tai että kyllä, auto ollut lämpiämässä.

Mikä sun ongelma on?

Sullahan se tässä ongelma tuntuu olevan. Lieka pitää jossain vaiheessa katkaista, ei tuo ole enää tervettä.

Vierailija
32/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ilahtunut. Ei hän muuten soita kuin valitaakseen jostakin.

Vierailija
33/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En reagoisi mitenkään tuollaisiin viesteihin. Jotain rajaa.

Vierailija
34/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin ilahtunut. Ei hän muuten soita kuin valitaakseen jostakin.

Oletko mun sisarus :D?

Vierailija
35/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse vastasin, että ilahtuisin, niin ymmärrän tuon ap:n myöhemmän kommentin kuitenkin. Varmasti on niin, että joku sopiva välimaasto tuossakin asiassa on olemassa. Usein vaan taitaa olla niin, että ne, joilla vanhempaa ei kiinnosta omat tekemiset mitenkään, olisivat varsin iloisia vaikka "holhoamisesta" ja ne, jotka ovat siihen tottuneet, pitävät ärsyttävänä.

Mutta joo; itsellä kun on raskasta tai vastaavasti iloa ja yrittää saada jotain tukea äidiltä, ohitetaan se mun asia yhdellä lauseella ja siinä se. Ja itse poden huonoa omaatuntoa, jos en joskus haluaisi vastata puhelimeen, kun tiedän, että taas tulee yksityiskohtainen kertomus jostain lääkärikäynnistä (muuten ei soita).

Rehellissyden nimissä, olen toki miettinyt että voin joskus vielä kaivata näitä. Nyt vaan meni kuppi nurin :D Ehkä pitää yrittää vaikka peukuttaa jatkossa ja yrittää jotenkin olla ärsyyntymättä.

t.ap

Vierailija
36/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit on tuollaisia. 

Vierailija
37/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aivan minulta. Tänä aamuna lähti heti varoitteluviesti lumisateen takia 😄.

Mitäpä jos rajoittaisit vähän tuota holhoamista?

Vierailija
38/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin yllättänyt jos saisin äidiltäni tuollaisen viestin koska äitini on kuollut eikä minulla ole autoa. 

Vierailija
39/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on universaali tapa äideillä osoittaa kiintymystä ja välittämistä.

Äidit huolehtivat, mielestäni se on ihan kivaa. 

Vierailija
40/77 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla riittää edelleen kärsivällisyyttä äitini kanssa, on jo vanha ja hoidan hänen asioitaan. Häneltä tuo olisi vain välittämistä. Samoin minulta. Ei olla muistisairaita eikä pommitella viesteillä.