HS: Bilebändin laulaja puhuu vaietusta ilmiöstä: Naiset käyvät "suoraan kiinni"
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010795945.html
"Jalkojen hiplaamista, hiusten koskettelua, käsiä paidan alle ja suoraan haaroväliinkin.
Alle 30-vuotias bilebändin miessolisti kertoo kokemastaan naisten tekemästä seksuaalisesta häirinnästä.
Naiset käyvät käsiksi solistiin ja bändin jäseniin jopa kesken esitystä varsinkin jos lava tai esiintymistila on pieni."
No niin naiset! Kuinkas selitätte tuota sikamaista käytöstänne?
Kommentit (87)
Mielestäni todella mautonta ja epäasiallista käytöstä.
t. N50+
Ainoastaan naisten kokema seksuaalinen ahdistelu on naisten mielestä paha asia. Miehen kokemana se ei ole naisten mielestä paha asia ollenkaan. Mutta entä naisen kokema naisen tekemä seksuaalinen ahdistelu ja miesten kokema miesten tekemä ahdistelu?
Vierailija kirjoitti:
Sanoi että ne on keski-ikäisiä naisia jotka kourii. Mikä siinä on ettei nuo jotkut tantat osaa käyttäytyä? Kännissä örvelletään, varmaan niitä samoja jotka on työpaikoilla ihan sietämättömiä nuorempia vihaavia raivoriittoja kouvolatukissaan ja tukisukissaan. Hyi saakeli mikä ihmistyyppi.
"ei oikea skotti"-olkiukko elää ja kukoistaa!
"jotkut harvat"
"joskus"
Miehillä taas: "kaikki sikoja aina"
Entä rehellinen versio? Ei ainakaan tällä palstalla, ikinä.
Kyllä ne soittaa pojat perustaa bändin vain yksi asia mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne soittaa pojat perustaa bändin vain yksi asia mielessä.
Ja sama siis mielestäsi koskeen tyttöbändejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa mitään uutta ole..on minuakin kähmitty baareissa ja töissä naisten toimesta. Tietenkään tästä ei sovi puhua, vaan tämä on naisten mielestä pelkkää haaveuntani. Sellaista on miesviha.
Miten niin ei sovi puhua? Kuka niin sanoo? Varmaan samat tyypit jotka on sitä mieltä ettei naisten pitäisi tämmöisistä puhua, mutta he onkin todennäköisesti itse niitä kähmijöitä.
No aika hiljaista on ollut tälla saralla verrattuna metoo meuhkaamiseen. Eli aika vahvasti on miehet vaiennettu naisten toimesta tässä asiassa.
t. eri
Vai olisiko kuitenkin niin että valtaosa miehistä ei pidä tuosta ääntä kun eivät pidä sitä kovin vakavana asiana. Moni mies myös olisi
Luultavasti johtuu enemmin siitä, että miesten kokemaa ahdistelua vähätellään mm. juuri tuollaisilla "moni mies olis kyllä onnellinen" -skeidalla.
Voi olla. Mutta kaikissa lukemissani ahdistelua käsittelevissä keskusteluissa miehiä on kannustettu, jos ovat tuoneet omat kokemuksensa julki. Ahdistelua kokeneet varmaan ymmärtää paremmin sen, että se tuntuu kurjalle? Vähättelijät on olleet niitä jotka tykkää vähätellä naistenkin kokemaa, tyylillä "on minuakin puristettu mutta ei haittaa, turhaan kitisette". Voi toki olla että jossain on toisenkin laista keskustelua, ei vaan ole tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan naisten kokema seksuaalinen ahdistelu on naisten mielestä paha asia. Miehen kokemana se ei ole naisten mielestä paha asia ollenkaan. Mutta entä naisen kokema naisen tekemä seksuaalinen ahdistelu ja miesten kokema miesten tekemä ahdistelu?
Naisethan tässäkin ketjussa osoittaa empatiaa ahdistelua kohteeksi joutuville miehille.
Vierailija kirjoitti:
Niin, osa naisista on alkanut käyttäytyä tässä suhteessa todella huonosti. Onko se jonkinlainen vääristynyt ajatus tasa-arvosta, kun on totuttu että miehet toimivat noin niin otetaan oppia ja tehdään samoin. Täysin tuomittavaa ja sivistymätöntä, tekipä noin kumpi hyvänsä.
Miten niin alkanut käyttäytyä? Kyllä näin on käyttäydytty aina. Tätä on kokenut oma isäni, minäkin useasti ja nyt kuulemma poikani myös. Alkoholi tekee osasta naisia ihan yhtä höltittomia kuin miehistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa mitään uutta ole..on minuakin kähmitty baareissa ja töissä naisten toimesta. Tietenkään tästä ei sovi puhua, vaan tämä on naisten mielestä pelkkää haaveuntani. Sellaista on miesviha.
Miten niin ei sovi puhua? Kuka niin sanoo? Varmaan samat tyypit jotka on sitä mieltä ettei naisten pitäisi tämmöisistä puhua, mutta he onkin todennäköisesti itse niitä kähmijöitä.
No aika hiljaista on ollut tälla saralla verrattuna metoo meuhkaamiseen. Eli aika vahvasti on miehet vaiennettu naisten toimesta tässä asiassa.
t. eri
Ei naisten vaan toisten miesten toimesta. Naiset on toivoneet enemmänkin miesnäkökulmaa asiaan. Ei metoo ole vain naisten liike, vaan kaikkien ahdistelua kokeneitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, osa naisista on alkanut käyttäytyä tässä suhteessa todella huonosti. Onko se jonkinlainen vääristynyt ajatus tasa-arvosta, kun on totuttu että miehet toimivat noin niin otetaan oppia ja tehdään samoin. Täysin tuomittavaa ja sivistymätöntä, tekipä noin kumpi hyvänsä.
Minä luulen etteivät edes mieti tekevänsä väärin sillä millainen mies nyt pahastuu jos naiset koskettelee?
Homo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin alkanut käyttäytyä? Kyllä näin on käyttäydytty aina. Tätä on kokenut oma isäni, minäkin useasti ja nyt kuulemma poikani myös. Alkoholi tekee osasta naisia ihan yhtä höltittomia kuin miehistäkin.
Kyllä! Olin opiskelija 20v sitten ja kyllä seurueen miesjäseniä yritti usein joku puuma tulla lääppimään ja härskistikin.
Toivottavasti mahdollisimman moni ihminen tekee rikosilmoituksen, mikäli joutuu rikoksen uhriksi. Toivottavasti mahdollisimman moni ihminen jää kiinni ja saa rangaistuksen tekemistään rikoksista. Eduskunta voisi muuttaa lakeja, niin että oikeudella olisi paremmat eväät jakaa tuomioita erilaisista ei-toivotuista käyttäytymisistä. Poliiislle laajemmat sakotusmahdollisuudet esim. tonnin sakko tuollaisesta artistin luvattomasta koskettelusta ehkä hillitsisi osaa lääppijöistä.
Osapuolten sukupuolet eivät mitenkään minusta vaikuta asiaan.
Miehet saisi kyllä enemmänkin ottaa puheeksi tätä asiaa! Ei ole ollenkaan enemmän oikein lääppiä miestä kuin naista. Kaikilla on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Ei naisten vaan toisten miesten toimesta. Naiset on toivoneet enemmänkin miesnäkökulmaa asiaan. Ei metoo ole vain naisten liike, vaan kaikkien ahdistelua kokeneitten.
Paitsi Feministisen puolueen puheenjohtajan mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Ei naisten vaan toisten miesten toimesta. Naiset on toivoneet enemmänkin miesnäkökulmaa asiaan. Ei metoo ole vain naisten liike, vaan kaikkien
Militantti miesvihaan pohjaava kolmannen aallon feminismi on täyttä roskaa. Oikeasti.
He eivät kykene lainkaan kriittiseen eurooppalaiseen keskusteluun. Vaan maalittavat kaikki ne ketkä eivät ole 110 prosenttia samaa mieltä heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen, ja minun mielestäni kukaan ei saa ahdistella ketään, oli ahdistelija ja ahdisteltava mitä sukupuolta tahansa.
Vierailija kirjoitti:
He too
She too?
Itse olin työpaikassa jossa tiimissä yli 60-vuotias nainen ja hän puhui härskejä. Tosi noloa kun heitti jotain härskejä juttuja 25-vuotiaalle nuorelle miehelle työaikana ja selvinpäin.
Luultavasti johtuu enemmin siitä, että miesten kokemaa ahdistelua vähätellään mm. juuri tuollaisilla "moni mies olis kyllä onnellinen" -skeidalla.