Miksi jotkut on niin tyhmiä että luulee kaikkien olevan työttömiä huvikseen?
Joka viikko haen töitä, kaikkia mihin minulla on edes pienet mahdollisuudet päästä lukuunottamatta näitä 4h/viikko töitä jolla ei itseä elätetä.
sanotaan vaan että menkää töihin menisin jos olisi mahdollista. Ei se ole elämää olla vaan kotona, ei ole mahdollisuutta tehdä mitään mikä pahentaa ihmissuhteita ja terveyttä. Joka aamu herää ja toivoo että olisi jo ilta että pääsisi takaisin nukkumaan.
Jos tietäisin millä keinolla saisin cv:n tai hakemuksen sellaiseksi että erottuisin, olisin jo tehnyt sen jo. Joka päivä odotan että saisin työhaastattelupyynnön. Ja sitten jotkut haukkuvat yhteiskunnan loiseksi :(
Kommentit (125)
Sepä. Jokainen voisi kokeilla työnhakua.
Itse työllistyin kuukaudessa, mutta helppoa se ei ollut.
Varmaan itse olisivat työttömiä mielellään, mutteivät kehtaa sosiaalisen hyväksynnän puutteen takia
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun hain töitä, pääsin haastatteluun jokaiseen hakemaani paikkaan. Jos en saisi hakemuksista huolimatta edes haastattelukutsuja, menisin opiskelemaan. Miksei ap tee niin?
Miksi ap on niin tyhmä, että luulee provojen olevan tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
Arvaa mitä? Lähes jokainen työssäkäyvä on kokeillut työnhakua. Suuri osa moneen kertaankin. Silti eivät ole työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun hain töitä, pääsin haastatteluun jokaiseen hakemaani paikkaan. Jos en saisi hakemuksista huolimatta edes haastattelukutsuja, menisin opiskelemaan. Miksei ap tee niin?
Mihin kouluun voi tuosta vaan mennä opiskelemaan ilman hakemuksia/pääsykokeita jne?
On talouseliitin etu saada oppimattomamman kansanosan huomio kiinnitettyä köyhille maksettuihin tukiin, jotka ovat varsin mitättömiä siihen verrattuna, miten paljon eliitille epäsuorin keinoin valutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa mitä? Lähes jokainen työssäkäyvä on kokeillut työnhakua. Suuri osa moneen kertaankin. Silti eivät ole työttömiä.
Yllättävää ettei työssäkäyvät ole työttömiä!! :0 mitääääää
Ei kukaan luule, että KAIKKI ovat työttömiä huvikseen.
kaikilla ei ole suhteita. Tiedän useita ihmisiä, jotka eivät pystyisi raakaan työnhakuun, mutta ovat työllistyneet aina suhteiden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää ettei työssäkäyvät ole työttömiä!! :0 mitääääää
Tyhmään kommenttin tyhmä vastaus. Vai kuvittelitko, että työnhaku on vain tällä hetkellä työttömänä olevien asia? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteishaut muutamia kertoja vuodessa. Toki ammatillisia koulutuksia useemmin.
Toki viimeksi kun tarkistin niin aikuiskoulutustuki poistettiin
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että ei olisi kokeiltu työnhakua? Itse aloitin "kokeilun" 15-vuotiaana ja sen jälkeen olen ollut työttömänä vain 2kk lukion jälkeen. Silloin työttömyys oli tietoinen valinta. Nyt olen 42v ja viimeisin "työnhakukokeilu" oli helmikuussa. Pääsin töihin silläkin "kokeilulla".
Tyhmyys on perinnöllistä. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kouluun voi tuosta vaan mennä opiskelemaan ilman hakemuksia/pääsykokeita jne?
Mikä ongelma pääsykokeissa on? Pitäisikö töihinkin tulla kotoa hakemaan? Vähän itseohjautuvuutta nyt.
Pelko. Eivät halua ajatella että itselle voisi tulla potkut ja sen jälkeen työttömyys... joten työttömyys voi tietenkin vain tapahtua laiskoille jotka oikein haluamalla haluavat olla työttömiä.
Omasta tuttavapiiristä en sanoisi että huvikseen, mutta typeryyttään. Alko ja laiskottelu kiinnostaa joitain liikaa. Yksi ei halua muuttaa autioituneelta pikkukylältä mihinkään. Eräs surkuttelee vaan ettei kuitenkaan mitään osaa ja missään pärjää. Yksi luottaa siihen että miehensä sietää häntä kotona tyhjänpanttina lopun ikää.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan itse olisivat työttömiä mielellään, mutteivät kehtaa sosiaalisen hyväksynnän puutteen takia
Persut mölisee, vaikka niistä 50% elää sossun tuilla. Minkä ne tyhmyydelleen voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma pääsykokeissa on? Pitäisikö töihinkin tulla kotoa hakemaan? Vähän itseohjautuvuutta nyt.
Ihan sellainen ongelma, että opiskelemaan ei tuosta vaan mennä. Ei, vaikka osallistuisi pääsykokeisiin. Yllättikö?
Aika moni ei ole vain huvikseen vaan tapatyöttöminä.