Minne heittää vanhaksi menneet 3 maitotölkkiä?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maito on juotavaa vielä viikonkin parasta ennen -jälkeen, kunhan on säilytetty asianmukaisesti jääkaapissa. Pilaantuneen maidon voi kaataa viemäriin ja pakkauksen lajitella kartonikeräykseen.
No ei todellakaan ole viikon päästä viimeisestä myyntipäivästä juotavaa. No toki jos tykkää juoda hapanta maitoa niin siitä vaan.
Kyllä säilyy viikon jos on pidetty jääkaapissa ja kaappiöi riittävän kylmällä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopivat esim. piimäkakun leivontaan, rieskaan, juuston valmistukseen.
Maidosta piimäkakkua?
Kun maito happanee siitä tulee piimää ja sopii hyvin piimäkakkuun.
Mistä Ap:lle on tullut käsitys, että maitoa ei saa kaataa WC-pyttyyn? Meidän alueen jäteohjeissa mainitaan biojätteistä, että nesteet viemäriin. Viemäriinhän se menee pytystäkin ja on käytännöllisempi kokkareisen maidon kanssa kuin lavuaari.
Tekisin kotijuustoa. Maidot kattilaan, juoksutteeksi käy etikka tai sitruuna. Helppoa kuin mikä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä Ap:lle on tullut käsitys, että maitoa ei saa kaataa WC-pyttyyn? Meidän alueen jäteohjeissa mainitaan biojätteistä, että nesteet viemäriin. Viemäriinhän se menee pytystäkin ja on käytännöllisempi kokkareisen maidon kanssa kuin lavuaari.
Tarkoitetaanko tässä keittiön lavuaaria vai wc pyttyä?
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomuus alkaa mennä jo liian pitkälle
Olen eri mieltä tästä. Itse kaataisin pilaantunen maidon keittiön viemäriin. Muiden ruokajämien osalta olen ollut samassa tilanteessa kuin ap, siis en tiennyt miten ja mihin ne hävitetään. Vessanpyttyyn ei saa panna mitään ylimääräistä. Mitä pitää tehdä nestemäisille jämille? Vanhentunut lähes täysinäinen ketsuppipullo, joka oli unohtunut kaappiin muiden tarvikkeiden taakse. Härskiintynyt ruokaöljy tms. Olen lukenut olemassaolevia ohjeita, mutta joitakin asioita ei mainita ohjeissa.
Vierailija kirjoitti:
Maito on juotavaa vielä viikonkin parasta ennen -jälkeen, kunhan on säilytetty asianmukaisesti jääkaapissa. Pilaantuneen maidon voi kaataa viemäriin ja pakkauksen lajitella kartonikeräykseen.
Maidon kohdalla on tärkeää, että maitotölkkiä ei pidetä pitempiä aikoja päivänvalossa. Ei, vaikka olisi viileä sää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitetaanko tässä keittiön lavuaaria vai wc pyttyä?
Ei kai vaan nimesi ole Jouko? Nimittäin joukossa tyhmyys tiivistyy.
Heitä auton ikkunasta tien pientareelle,tai johonkin kasekseen..
ilmeisesti joku vuokralaisten viikko kun joka tuutissa keuhkotaan heidän oikeiuksistaan loisia jopa vuosi vuokraa maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole viikon päästä viimeisestä myyntipäivästä juotavaa. No toki jos tykkää juoda hapanta maitoa niin siitä vaan.
Voi olla tai sitten ei, riippuu säilytyksestä. Jos ostat kaupasta maitoa heti tuoreeltaan ja pidät sitä kokoajan kylmässä (alle 3c) jääkaapissa avaamattomana, niin voin lyödä satasesta vetoa, ettet erota sitä 2 viikkoa päiväyksen jälkeenkään lasiin kaadettuna vastaavasta maidosta, jossa päiväystä on jäljellä.
Viemäri ku viemäri, ei oo väliä ku nestemäistä, mut klönttinen mielummin wc pyttyyn, ettei jää hajulukkoon haisemaan, isommat röörit nääs, ku kakkaki menee läpi, jos oot huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, voi olla jopa 2 viikonkin jälkeen. Riippuu erittäin paljon säilytyslämpötilasta, maito, liha ja kala jääkaapin kylnimpään paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Et ole tainnut tajuta vauvapalstan syvintä olemusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä tästä. Itse kaataisin pilaantunen maidon keittiön viemäriin. Muiden ruokajämien osalta olen ollut samassa tilanteessa kuin ap, siis en tiennyt miten ja mihin ne hävitetään. Vessanpyttyyn ei saa panna mitään ylimääräistä. Mitä pitää tehdä nestemäisille jämille? Vanhentunut lähes täysinäinen ketsuppipullo, joka oli unohtunut kaappiin muiden tarvikkeiden taakse. Härskiintynyt ruokaöljy tms. Olen lukenut olemassaolevia ohjeita, mutta joitakin asioita ei mainita ohjeissa.
😂😁😬🤭😯
Luuletko, että se menee eri paikkaan keittiön viemärin kautta kuin vessanpöntöstä?
Vierailija kirjoitti:
Maitoa ei saa kaataa viemäriin.
minne sit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksennuskin sisältää yleensä ruokajäämiä. Sinun teoriallasi sekin pitäisi työntää lavuaariin eikä pyttyyn, eikö vain?
Ruoka-avustukselle
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010791987.html