Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotihoidon asiakas huonossa kunnossa

Vierailija
31.10.2024 |

Ei suostu lähtemään kelataksilla lääkäriin. Onko hoitajan velvollisuus tehdä jotain vai hyväksyä asiakkaan mielipide?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi juku, minulla on huonokuntoinen läheinen, joka ei saa mitään apua kotona asumiseen. Viimeisin pyydetty apu oli ambulanssi kaatumisen jälkeen, ei saanut edes sitä. 

Tee huoli-ilmoitus niin kotitilanne on pakko käyydä tarkistamassa ja selvittämässä.

Vierailija
22/30 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi juku, minulla on huonokuntoinen läheinen, joka ei saa mitään apua kotona asumiseen. Viimeisin pyydetty apu oli ambulanssi kaatumisen jälkeen, ei saanut edes sitä. 

Tee huoli-ilmoitus niin kotitilanne on pakko käyydä tarkistamassa ja selvittämässä.

Ilmeisesti siellä kuitenkin on käyty jo tarkistamassa tilanne kun kotihoito käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap ei ole ainakaan hoitaja. Todella huonolla tolalla olisi kotihoito, jos av-palstalta pitäisi tällaistakin asiaa kysyä.

Vierailija
24/30 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne pitää hommata kotihoidon lääkäri arvioimaan tilanne. 

Vierailija
25/30 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soittaisin omaiselle ja kotihoidon sairaanhoitajalle. Sh konsultoi lääkäriä tai päättää, että soitetaanko lanssi. Jos en saa sairaanhoitajaa kiinni, soitan päivystysapuun. Tässä vaiheessa olen jo niin myöhässä aikataulustani, että täytyy alkaa kysellä kollegoiden apua omien käyntieni hoitamiseen. Ja sitten onkin kaikkien aikataulut myöhässä ja asiakkaat/omaiset kiukkuisia.

Vierailija
26/30 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan saa ehkä kuukauden päähän.

Vierailija
27/30 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kotihoidon lääkäri ei tee kotikäyntejä käytännössä ollenkaan eikä myöskään pidä erillistä vastaanottoa, sairaanhoitajat konsultoivat tarvittaessa etänä.

Vierailija
28/30 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kotihoidon lääkäri ei tee kotikäyntejä käytännössä ollenkaan eikä myöskään pidä erillistä vastaanottoa, sairaanhoitajat konsultoivat tarvittaessa etänä.

Mitä sillä lääkärillä edes tehtäisiin siellä kotona?

Vierailija
29/30 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti siellä kuitenkin on käyty jo tarkistamassa tilanne kun kotihoito käy.

Ylemmän kirjoittajan tekstissä lukee suomeksi "joka ei saa mitään apua kotona asumiseen". Oletus on silloin että hänellä ei käy myöskään kotihoito.

Vierailija
30/30 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, että aloituksen perusteella suuri osa lukijoista on ajatellut, että hoitaja kyselee kesken työnsä neuvoja vauva-palstalta.

Itse taas ajattelen, että aloituksen on tehnyt omainen, joka syyttää hoitajaa siitä, että tämä "ei ole tehnyt mitään". Ja omainen on kenties ollut jo yhteydessä kotihoidon esimieheen, joka on vastannut, että hoitaja on toiminut aivan oikein, kun on kunnioittanut asiakkaan itsemääräämisoikeutta. Omainen ei tätä vastausta hyväksy, vaan yrittää joka puolelta löytää tukea näkemykselleen, vauva-palstaa myöten, jotta voisi syyttää hoitajaa virheestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän