Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kesätöitä olet elämäsi aikana tehnyt ennen mihinkään ammattiin valmistumista?

Vierailija
31.10.2024 |

Itse olen tehnyt lastenpiikomista, talonmiehentuurausta, hotellisiivousta, keksien pakkausta, vanerin valmistusta, leipomon keräilijänä ...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesessä ja mäkkärissä, tosin olin siellä osa-aikatyössä muutenkin ennen valmistumista. En pelksätään kesällä.

Vierailija
22/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin elektroniikkatehtaassa kokoamassa osia matkapuhelimiin. En matkapuhelinvalmistajalla vaan alihankkijalla. Eli jonkun Mobira Citymanissa tai muussa ysärilaitteessa on ollut mun tekemä osa.

Lyön vetoa ettei yhdessäkään ysärilaiteessa ole ollut sun tekemää osaa. Kokoaminen on eri asia.

No kokoama sitten, pilkunviilaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin oman alani keikkatyöläisenä ja sitten harjoittelijana itse asiassa ennen kuin pääsin yliopistoon.

Olen ollut kesätöissä myös kauppapuutarhassa, lehdenjakajana ja tehdassiivoojana. Muistelen kyllä lämmöllä nuoruuttani, se oli aikaa jolloin saattoi yhdellä puhelinsoitolla ja/tai paikan päällä käymällä saada työpaikan. Ennen ysärin alun lamaa.

Vierailija
24/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisia hommia apulaisena vanhempieni omistamissa yrityksissä.

Vierailija
25/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesä- ja kausiapulaisena metsästys- ja kalastustarvikkeitä myyneessä oy:ssä.

Vierailija
26/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikan poimintaa, kyllä 15 vuotiaana yksin junalla Oulusta Suonenjoelle, lastenhoitoa, siivousta 

Vierailija
27/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksa-apumies, vartija, teollisuuden kokoonpano, teollisuuden koneenkäyttö, maanrakennus lapion varressa. 

Vierailija
28/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut koskaan kesätöissä eli vastaus on ei mitään.

Vierailija
29/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamista monena vuonna, puutarhanhoitoa yhtenä vuonna, lastenhoitoa parina vuonna, kirjastoapulaisenakin olin joskus vähän aikaa.

Vierailija
30/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hevosenhoitajana, lähettinä, postittajana, toimistoapulaisena, osastosihteerinä ja myyntiassistenttina lukiossa ja ylioppilaana ennen opintoja. Monia näistä töistä ei enää taida ollakaan.

Vierailija
31/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikan poimintaa ja taimien istutusta, talojen maalausta, ojien siivousta, nurmikon leikkuuta, kahvilassa ja ravintolassa töissä, kioskin myyjänä, kodinhoitajana, siivoojana, korjausompelijana, lasin hiojana, pakkaajana, lasten hoitajana... huoh... unohdinko jotain? Tais olla siinä. Olin valmis tekemään mitä vaan. Mitä huonompaa hommaa tein, niin sitä motivointuneempi olin tulevaisuuteni suhteen. Nyt olen yrittäjä.

Vierailija
32/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselikka, vaatekaupassa ja kemikaliossa myyjänä, leikkikentän tätinä, raksalla siivoamassa, vanhainkodissa keittiöapulaisena, kampaamossa apulaisena.

Vierailija
33/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti oli kesätöitä saatavilla 2000-luvun alkuvaiheilla ilman koulutusta. Jonkin aikaa olin puhelinmyyjänä myymässä roskalehtiä provikalla, muuten tienasin lähinnä tuttavia auttamalla erilaisissa kodinhoitoon liittyvissä hommissa.

Vierailija
34/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin hoidin sukulaisen lapsia, kioskissa ja kaupassa myyjänä. Olin töissä myös talvella viikonloppuina ja loma-aikoina.

Vierailija
35/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajana, maatalon töissä, sekatavarakaupassa, bensanmyyjänä, pankissa, sairaala-apulaisena, hoitajana kehitysvammalaitoksessa, kaikissa yhden kesän ajan. Sitten sain viran.

Siis noin nopeasti sait viran! Ohhoh. Ei enää nykypäivänä, pitää olla vähintään se 5 vuotta määräaikaisten ketjussa että voisi saada vakityön.

Vierailija
36/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ainakin lastenhoitajana, mansikanpoimijana, herneenpoimijana, sokerijuurikkaan harventajana, siivoojana, tiskaajana, varastotyöntekijänä, kahvilamyyjänä ja kaupanmyyjänä. Opiskelukesinä sain sitten jo vähän "parempia" hommia pankissa, oppaana ja kielenkääntäjänä. Annoin myös kielten tunteja koululaisille.

Vierailija
37/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja, grillityöntekijä, bensa-asematyöntekijä, katujen kunnossapito, hotellisiivooja, konttoriapulainen, nevalla turpeenkerääjä.

Tässä järjestyksessä, aloitin 15 vuotiaana.

Vierailija
38/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousta. Kirjastossa hyllytin kirjoja ja tiskin takana lainasin niitä (siihen aikaan ei ollut lainausautomaatteja). Avustavia toimistotöitä; mulla oli opiskeluaikaan monta vuotta sama firma, jossa olin kesät kokoaikaisena ja lukukausien aikana osapäiväisenä. 80-luvulla sai töitä niin helposti verrattuna siihen mtiä nykyään.

Vierailija
39/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin arkelogisilla kaivauksilla kesätöissä hautasaaressa joka oli täynnä pula-aikoina vai mihin lie kuolleiden hautoja. Etsi siinä sitten kivikautisia kivi iskoksia kun koko ajan tuli ruumiiiden jääteitä esiin. Sikin sokin päällekkäin haudattuja ties mihin tauteihin kuolleita. Ja alle metrin syvyydessä vielä kaikki.

Nostelin niitä ihmisten päitä niiden kuoppien reunalle sitten siksi aikaa että sai kaivaukset tehtyä.

Vierailija
40/40 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistotäti, siivooja, laskuntarkastaja, opettajan sijainen, gallup-haastattelija, herneenpoimija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän