Kela hylkäsi Aarnon työkyvyttömyyseläkkeen ja siitä tehdyn valituksen- Aarno masentui päätöksessä niin että suunnitteli päättävänsä päivänsä
Tämä johti lopulta siihen että Aarno sai työkyvyttömyyseläkkeen vaikean masennuksen takia. Alkuperäinen syy hakemukselle oli fyysiset kivut joiden takia eläkettä oli haettu lääkärin avustuksella.
Lähde Seura-lehti
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Henry saari pääsi eläkkeelle kun polvi ei kestänyt polvillaan panemista. Tämäkö sitten on oikein?
Tuo pitää muistaa, kun menen seiraavan kerran punkteerauttamaan tulehtuneen polveni.
t: 53v maajussi, polvet, ranteet ja peukalon nivelet rikki.
Vierailija kirjoitti:
Henry saari pääsi eläkkeelle kun polvi ei kestänyt polvillaan panemista. Tämäkö sitten on oikein?
Kaikki on aina muiden syytä. "Masennuksen , jonka Kela oli aiheuttanut" . #&##!!#
Työ on parasta lääkettä mielenterveyteen ja taloustilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on aina muiden syytä. "Masennuksen , jonka Kela oli aiheuttanut" . #&##!!#
Tämä kertookin ammattiluusereiden maailmankuvasta. Aina on muiden syy.
Tätä se nykyään on. Tiedän tapauksen, jossa työkyvyttömyyttä ajanut lääkäri tekaisi masennuksen potilaalle. Pääsi sitten työkyvyttömyyseläkkeelle masennuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta jos ongelmana on fyysinen sairaus, johon ei saa työkyvyttömyyseläkettä, niin eipä jää muita vaihtoehtoja kuin feikata masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Ette taida tietää, että väliinkin voi pudota.
Voi käydä niin, että paperien perusteella työkkäri katsoo liian sairaaksi töihin ja pudottaa pois työttömyyskorvaukselta.
Ja kuitenkaan ei saa sairaseläkettä.
Eikä tämä nyt ole mahdotonta? Kun juurikin se heikoin tyött. raha, työmarkkinatuki tulee niille, jotka ei saa sairaseläkettä. Työkkäri kirjaa hakijan vajaakuntoiseksi työnhakijaksi, ja korkeintaan työkkärin vajaakuntoisia hoitava virkailija ottaa yhteyttä. Riippuu toki sen virkailijan aktiivisuudesta. Hyvä virkailija auttaa hakemaan uudestaan eläkettä, ensin kokeillaan kaikkia kuntoutuksia että voidaan osoittaa kelalle, että yritetty on vaikka mitä kuntoutusta mutta ei pysty niitäkään suoriutumaan. Sitten voi jo eläkekin irrota.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, kyllä kunnon työkyvytön pysyisi niin pirteänä ja iloisena ettei pääsisi työkyvyttömyyseläkkeelle!
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan moni on päätynyt siihen lopulliseen ratkaisuun Kelan lääkärin ja te-virkailijoiden takia. Veikkaan että näitä on tuhansia
Niinpä. Minun tapauksessani TYP ja Kela tekivät osatyökykyisestä työkyvyttömän. Eläkettä en toki ole saanut. Pelottaa, että väkivalta jatkuu niin kauan kunnes romahdan täysin ja joudun joko mullan alle, laitokseen tai vankilaan. En vitsaile. Milloin tähän järkyttävään toimintaan puututaan?!
Vierailija kirjoitti:
Sain työkyvyttömyyseläkkeen vaikka olen täysin terve. Työkkärissä ja sossun virkailijat hoiteli minulle ne päätökset. Sanoivat että olen ollut niin kauan työtön etten enää työllisty että he hoitaa minulle eläke paperit ja ilmeisesti oli hyvät suhteet.
Siihen kyllä tarvitsee myös lääkärinlausunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain työkyvyttömyyseläkkeen vaikka olen täysin terve. Työkkärissä ja sossun virkailijat hoiteli minulle ne päätökset. Sanoivat että olen ollut niin kauan työtön etten enää työllisty että he hoitaa minulle eläke paperit ja ilmeisesti oli hyvät suhteet.
selkeästi ihmisiä päästetään liian heppoisin perustein eläkkeelle
Vastasitko itse omaan trollaukseesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä riipaisi. Itse olen juuri tuossa tilanteessa. Kelan mielestä olen joko liian sairas tai terve. Kunhan heidän ei tarvitse maksaa hakemaani etuutta.
Umpikuja.
Vihainen ja pettynyt.
Kohta varmasti masentunut.
Joo samaa täällä. Mutta 5 vuoden jälkeen olen oppinut luovimaan systeemissä, esim. en todellakaan enää suostu mihinkään "kuntouttavaan" työtoimintaan. Olen tietysti siinä mielessä hyvässä asemassa etten joudu huolehtimaan kuin itsestäni ja jos kela-asiat menisivät jotenkin ihan solmuun tai olisi vaarana etten saa laskuja maksetuksi, mulla on läheisiä jotka voivat tukea rahallisesti (ei ole vielä kertaakaan tarvinnut pyytää, mutta tottakai se tuo turvaa kun tietää että mahdollisuus on.)
Teet itsellesi karhunpalveluksen, kun et suostu kuntouttavia kokeilemaan. Sun kannattaa nimenomaan mennä niihin ja aina päätyä sairaslomalle , ja juurikin aina siitä samasta vaivasta ja samalla diagnoosilla. Aloitat urheasti jonkun kurssin, kokeilet erilaisia kuntouttavia -ja aina tulee sairaslomaa. Lyhyitä tai pidempiä, ihan sama. Kunhan näkyy, että sama doagnoosi sairastuttaa aina vaikka miten yrittäisi.
Tämä vaatii pitkäjänteisyyttää mitä monet ei vaan jaksa. Mutta näin pitää toimia.
Tosi monet työttömät eivät hae mitään sairalomatodistusta vuosiin, vaan sairastavat vaan työttömänä työnhakijana. Sitten kun aletaan hakemaan sitä eläkettä, niin missään ei näy päivääkään että olisi mitään sairastettu. Se on sit varma hylky paluupostissa. Pitää osata ja jaksaa näyttää, että yritetty on vaikka mitä, mutta kun ei terveys kestä!
Vinkkinä, t. Työkkärin täti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä riipaisi. Itse olen juuri tuossa tilanteessa. Kelan mielestä olen joko liian sairas tai terve. Kunhan heidän ei tarvitse maksaa hakemaani etuutta.
Umpikuja.
Vihainen ja pettynyt.
Kohta varmasti masentunut.
Joo samaa täällä. Mutta 5 vuoden jälkeen olen oppinut luovimaan systeemissä, esim. en todellakaan enää suostu mihinkään "kuntouttavaan" työtoimintaan. Olen tietysti siinä mielessä hyvässä asemassa etten joudu huolehtimaan kuin itsestäni ja jos kela-asiat menisivät jotenkin ihan solmuun tai olisi vaarana etten saa laskuja maksetuksi, mulla on läheisiä jotka voivat tukea rahallisesti (ei ole vielä kertaakaan tarvinnut pyytää, mutta tottakai se tuo turvaa kun tietää että mahdollisuus on.)
Teet itsellesi karhunpalveluksen, kun et suostu kuntouttavia kokeilemaan. Sun kannatta
Kun ei se terveys kestä tuota pelleilyä. On liian sairas tanssimaan systeemin pillin mukaan. Ja se tulkitaan terveydeksi. Huoh. -eri
Kela läärit on ammattitaidottomia. Kumoavat henkilöä tutkimatta lääkäreiden lausuntoja jotka ovat henkilön nähneet ja tutkineet . Minkäkin voisin olla kelalääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on ollut työtapaturmassa aikoja sitten, josta ei kuntoutunut työtykykyiseksi, muutamien vuosien päästä tuli lisää sairauksia. Oli 5 viikkoa yliopistollisessa sairaalassa työkykyarvioinnissa, kaikki siellä sanoivat, ettei hänestä ole enää töihin. Kela oli toista mieltä. Työttömyyden ja sairasloman palloittelua, välillä kuntouttavassa työssä.
Tiesin hänellä olevan selviä adhd-piirteitä. Muutaman vuoden päästä kävi neuropsykiatrilla sen tutkimukset läpi ja sai dg. Nyt kelakin hyväksyi eläkkeen vihdoin ja viimein.
Ihmisten on jotenkin vaikea ymmärtää näissä työkyvyttömyysasioissa sitä miksi se mielenterveys tai neurologiset ongelmat siellä vaikuttaa. Kun ihmisen aivot ei enää toimi niin, että ne pystyy oppimaan uuden ammatin niin silloin vasta ihmi
Masennuksesta voi parantua. Pitkäkestoisen masennuksen aiheuttamasta aivovauriosta ei parane. Se polttaa ihmiseltä kyvyn muistaa, omaksua uutta informaatiota ja vaikuttaa kognitiivisia kykyä heikentävästi. Miten et tiedä tätä kun on ihan yleistietoa mikä jokaisen tulisi tietää?
Lähde? Itse olen kuullut tuollaista väitettävän vain silloin, kun halutaan markkinoida lääkkeitä ("lääkkeet suojelevat aivojasi"). Siitä olen lukenut, että väsymyksen ja kognitiivisten vaikeuksien parantuminen kestäisi kauemmin kuin mielialan parantuminen.
Vierailija kirjoitti:
Tätä se nykyään on. Tiedän tapauksen, jossa työkyvyttömyyttä ajanut lääkäri tekaisi masennuksen potilaalle. Pääsi sitten työkyvyttömyyseläkkeelle masennuksen takia.
Ehkä. Mutta pelkällä masennuksella harva "pääsee" eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta jos ongelmana on fyysinen sairaus, johon ei saa työkyvyttömyyseläkettä, niin eipä jää muita vaihtoehtoja kuin feikata masennusta.
Ei kaikki työt vaadi fysiikkaa. Läheskään. Kouluttautuminen/suuntautuminen uudelle alalle.
Alapeukuttajilla on elämänkatsomuksessa pahoja ongelmia. Todennäköisesti ovat syrjäytyneitä.