Juha Mieto Seiskassa : 45 vuotiaana pitää olla velaton
Kommentit (114)
Miksi entisistä urheilijoista pitää tulla tällaisia pellejä. Raivasi tiensä uudelleen julkisuuteen mässäämällä torttuja ja mämmiä. Nyt sitten on jo suuri talousasiantuntija.
Tukkisi karvaisen turpansa, fanijoukkokin alkaa olla niin vanhaa ettei ole enää kuulolla.
Juha Miedon sanomiset jätän omaan arvoonsa. Mämmin ja kinkun suhteen voin häntä kuunnella. Huumorin takia kuitenkin.
No Kurikassa näyttää neliöhinnat olevan keskimäärin 707e, joten helppohan siellä on olla velaton :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, Miedolla ei varmaan ole elämäntilanteet vaihdelleet. Itsehän otin asuntolainan 46-vuotiaana.
Niinpä - silloin et ollutkaan 45-vuotias.
Oli mulla velkaa 45-vuotiaanakin vielä, olisi ollut vain muutama vuosi enää maksettavaa. Eksän kanssa yhdessä siis. Nyt maksellaan sitten eläkkeelle asti, ellen jossain vaiheessa keksi myydä tätä nykyistä ja olla ostamatta uutta tilalle.
-1
Vierailija kirjoitti:
Tuohan olisi ideaalitilanne, mutta on myös muistettava, että Mieto on sitä sukupolvea, joka on saanut asunnon huomattavasti halvemmalla, kuin nykyään. Onhan hän myös säästäväinen ja ahkera mies, mutta silti.
Niin ja hän patsastelee parrasvaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Otin asuntolainan vasta 37-vuotiaana. Vakityö ja hyvä palkka, joten ei mitään ongelmaa.
Riippuen alasta, ikäsyrjintä alkaa 40-vuotiaana ja jos jäät työttömäksi, niin iso riski, ettei löydy hyväpalkkaista työtä enää.
Juha Mieto on tyhmä kuin saapas. Normaali pohjalainen mies. Epäterveellistä ruokaa masu täyteen.
Entäs sitten jos tuohon ikään mennessä ei ole velaton? Tuleeko mieto ja pakkosyöttää mämmiä niin kauan kunnes velat on maksettu?
Suomalaisten hinku olla velattomia mahdollisimman nuorena on yksi suurimmista syistä miksi tässä maassa varallisuus on niin vähäistä. Täällä ei ymmärretä mitään varallisuuden kerryttämisen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin asuntolainan vasta 37-vuotiaana. Vakityö ja hyvä palkka, joten ei mitään ongelmaa.
Riippuen alasta, ikäsyrjintä alkaa 40-vuotiaana ja jos jäät työttömäksi, niin iso riski, ettei löydy hyväpalkkaista työtä enää.
No en jäänyt työttömäksi ja velka on jo maksettu. Nollakoroilla tuli maksettua vähän nopeampaan tahtiin.
Niinistö otti ison velan tänä vuonna, kun osti puolisonsa kanssa kerrostaloasunnon Munkkiniemestä. Maksoi yli 900.000€. Niinistö on 76v.
Tuttu otti ison asuntolainan 55-vuotiaana eron jälkeen. Häntä ei hirvitä sitten yhtään. Itse asiassa velkaisena olisi mukava kuolla, kun ei ole lapsia.
Juha Mieto on ikäluokkaa jolloin työnteko aloitettiin heti kansakoulun jälkeen ja työn lomassa iltaopiskeltiin ja töissä hurjasti ATK:n saloja. Ei opiskeltu viittä eri ammattia, ei tehty paria väitöskirjaa, tehtiin töitä.
Ei pidetty välivuosia, eikä chillailtu.
Milloin Mietaa itse älyää, että on niin monta tapaa elää oikein kuin on ihmisiäkin tällä pallolla?
Itsehän olen velaton ensi vuonna. Hieman ennen kuin täytän 42 vuotta.