Selkäkipu vie hermot, kertokaa kokemuksia!
Alaselkäni on oireillut jo vuoden vaihteesta alkaen, mutta pitkään riitti selän venyttely ja tunnin hieronta kaksi kertaa viikossa. Nyt kahden viikon ajan kipu on ollut sietämätöntä ja lääkkeinä Panacod ja Burana, kumpikaan ei tosin maksimiannoksella. Tänään kipu on entistä kamalampi. Liikkeelle pääsen hyvin ja selkä taipuu normaalisti, koskee yhtä paljon riippumatta siitä, makaanko vai liikunko. Mutta siis koko ajan kipu on KOVA! Kovempi kuin esimerkiksi leikkauksen jälkeinen kipu. Onneksi nyt perjantaina loppuu pitkä työrupeama (työni on liikkuvaa, työ ei varmaankaan ole kivun syy) ja palaan töihin vasta syksyllä. Ensi töikseni tilaan ajan fysiatrille ja magneettikuvaan.
Millaisia selkäkipuja teillä on ollut, mitähän minulla on odotettavissa? Paraneeko selkä ennalleen? Mitään puutumisia raajoissa tms. ei ole eikä kipu ole korvien välissä, koska hieroja, fysioterapeutti sekä yleislääkäri tunnistivat kohdan, joka on " rikki" , ja nyt menen siis lähetteellä fysiatrille. APUVA!
terveisin rampa
Kommentit (6)
Missä kohti kipu tarkalleen ottaen on, miten yöt sujuvat?
siis mulla oli toisen synnytksen jälkeen järkyt kivut selässä. Pari kertaa ambulanssilla kipupiikille, kun en pystynyt liikkumaan. Kävin magneettikuvissa ja mutta kivun syytä ei oikein löytynyt. Kuukausia kesti kivut, mutta löysin avun syvävenyttelystä ja pilateksesta. Enää ei ole selkä kipuillut. Tiedän sen tunteen, että olenko nyt loppuelämän rampa. Tsemppiä!
Panacod lisäksi väsyttää sopivasti yötä vasten otettuna. En halua heti mennä lääkkeissä suurimmalle annokselle ennen kuin selkä on tutkittu. Annostusohjeissakin on sana tarvittaessa. Kun noiden lääkkeiden tehot on käytetty eli helpotusta kipuun ei enää tule, mennään jo huumeisiin. Siksi haluan, että noistakin lääkkeistä irtoaa tehoa, jos kipu vielä pahenee.
Kiitoksia vastauksistanne, kiva jos jollakin olisi vielä oma tarinansa kerrottavana!
Minulla kokemus hermojuuriahtaumasta kaularangassa ja se kipu on niin raastavaa että täytyy syödä lääkkeitä eikä mainitsemistasi lääkkeistä ole mitään apua.
Opiaatit ainoastaan vei kivun pois toki olo oli erilainen kun tavallisesti mutta ruhtinaallinen kun ei sitä sietämätöntä kipua. Lisäksi on hyvä että saa ne opiaatit ettei kipu kroonistu. Neurokirurgi kertoi että on tapauksia joissa tuo kipu muistiin vaikka ongelma on poistettu tai parantunut itsekseen.
Minut kipu ajoi sairaalapotilaaksi ja siellä sain asianmukaisen lääkityksen. Kaikenkaikkiaan homma kesti kolmisen kuukautta. Onnekseni vaiva parani itsekseen niin kuin monesti käy toki olin jo leikkausjonossa.
Julkisella puolella kirurgi määrää magneettikuviin ja niitä ei heti ensimmäisenä tehdä. Minulle yritettiin ensin Buranaa sitten Panacodia ja kolmas lääkärireissu oli sellainen että lääkäri lähetti kirurgin konsultaatioon ja tämä määräsi sairaalaan.
Työtä en kyennyt tekemään, kaikkiaan sairasloma heinäkuun puolesta välistä marraskuun loppuun.
mulla krooninen, jatkuva selkäkipu huhtikuusta 2006 asti! En pysty istumaan 5 min pidempään ja lääkkeet ei enää auta! magneettikuvissa vain kulumaa.... ei ole helppoa ei!!!