Onko kissaihmisiä paikalla? Help!
Meillä on nyt pari viikkoa ollut kissanpentu. Kaikki mennyt muuten hyvin mutta kun käy vadilla tekemässä kakan niin sitä peitellessä astuu sen päälle ja sotkee tassunsa. Tästä johtuen olen joutunut kyttäämään kissan vessakäyntejä ja kulkemaan perässä märkä rätti kädessä pyyhkien jälkiä ja pesten tassuja. Onko toivoa että kissan sihti peittelyssä paranee iän karttuessa vai onko tämä tällaista seuraavat 15 vuotta?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pennulla voi olla vatsa sekaisin uuden ympäristön takia. Myös eri ruoka voi aiheuttaa väliaikaista vatsaoireilua. Kissanpennuille kannattaa myöskin antaa matokuuri. Mulla on ollu 3 pikkukissaa ja kaikilla on alussa ollut vähän maha löysällä
Olen omistanut 4 kissaa ja kenelläkään niistä ei ole maha mennyt. Tuohan tapahtuu ainoastaan, jos pentu tuodaan uuteen ympäristöön ja sille ei syötetä tuttua ruokaa mitä on syötetty kasvattajan luona.
Ja tuntee olonsa turvattomaksi ja hätäiseksi ei katso mihin astuu. Vessarauhaa kiitos.
Kissanpentu ei ole mikään maailman älykkäin otus. Se on pieni elämää opetteleva vauva. Ihan normaalia, että alkuun pitää opetella miten tehdään tarpeet ilman kakkatassuja. Joskus se oppii.
Ja jos ei opi, niin siinä vaiheessa voi epäillä näköä. Ei kissa tahallaan halua astua p askaan.
Ap, olet varmaankin jo vetänyt ketjusta kaksi johtopäätöstä: 1. Soita kasvattajalle 2. Vie pentu eläinlääkäriin
Ólen nähnyt kun emokissa opettaa pentua peittämään jätöksensä. Ehkä voisit emokissan tavoin "kädestä pitäen" hellästi opettaa pentua peittämishommiin.
Kissan ulosteen pitäisi olla kiinteää jos kissa on terve. Sen ei edes pitäisi tarttua tassuihin.
Se opettelee vasta ,varmasti oppii tempun kun vähän kasvaa,laitojakin ne yleensä raapii ainakin mun kissat.
Ethän anna sille mitään maitotuotteita. Joka tapauksessa jotain vikaa on siinä ulosteessa jos se on löysää. Normaali kissan uloste on kiinteä pötkylä.
Meilläkin pennut alkuun sotkivat et niitä piti auttaa ja jopa pestä rätillä takapuolet kun eivät osanneet. Ajan saatossa oppivat siisteiksi.
Meillä oli sama! Kokoajan sai vahtia paskomista ja tulin hulluksi. Kissa sotki itseänsä. Käytin läkärillä kissaa parikin kertaa, mutta vasta viikkojen jälkeen lääkäri pyynnöstäni määräsi testit. Näytteistä löytyi Giardia ja Tritrichomonas- positiivisuus. Kävi ilmi että kasvattaja oli tietoinen, mutta tahallisesti pyrki häivyttämään tiedon. Palautin kissan. Nuo on todella hankalia häädettäviä ja minusta se joka on vastuussa saa myös tehdä työn! Oli järkyttävä kokemus kaikin puolin