Oletko miettinyt ja laittanut kaappiin erilleen hätävaran 3 päivän tarpeet?
Tilanne hyvin paha ja nyt kerrottu siitä hätävarasta. Minulla eri kaapissa varattu vaalea leipä, ruisleipä, pulla pitko, hillomunkkeja 4 kpl, kanamunia iso rasia, voi paketti, levite, juusto, suolamakkara, peruna, purjosipuli, maito, piimä ja kahvi sekä tomaatti.
mitä sinun kaapissa on hätävarana 3 päivää?
Kommentit (69)
Minulla on monta 1,5 litran pulloa vissyä ja cola-lightia ja yksi tavallinen vesipullo, josta voisi vaikka kahvia keittää. Siis jos ei edes vettä tulisi hanasta.
Pakastimessa on ruokaa pitkäksi aikaa ja jos se sulaisi, niin on kaapissa kuivaruokaa ja säilykkeitäkin pitkäksi aikaa. Nyt on vielä sellainen vuodenaika, että ruuat säilyisivät hyvin parvekkeellakin.
Pärjäisin helposti pari viikkoa käymättä kaupassa. Hätätilassa varmaan kuukauden. Jos vielä olisi hätä, niin lähtisin kesämökille, jossa on kalaa järvessä. Kyllä sillä hengissä säilyisi.
Mitä tarkoitat laittaa erilleen? Ei meillä hätävararuoat mitenkään erillään ole. Ruokaa riittää ilman kaupassa käyntiä vähintään kuukaudeksi ja varasto kiertää koko ajan.
Pastaa, makaronia, riisiä, nuudeleita, perunoita, erilaisia juureksia, ruokaöljyä, margariinia, sokeria, erilaisia jauhoja, hiutaleita, hilloja, marjoja, papuja, linssejä, soijarouhetta, kananmunia, mausteita, vettä
Lisäksi viikon tarpeisiin maitoa, juustoa, leipää, tomaattia, kurkkua, salaattia, mehuja, lihaa, kalaa, rahkaa, jogurtteja
Ei sen tarvitse mitään erillistä olla, sitä samaa mitä muutenkin syö mutta varalle ostettuna. Kierrättää siitä päivämäärän mukaan ja pullottaa vettä varalle desinfioituihin kanisteteihin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on monta 1,5 litran pulloa vissyä ja cola-lightia ja yksi tavallinen vesipullo, josta voisi vaikka kahvia keittää. Siis jos ei edes vettä tulisi hanasta.
Pakastimessa on ruokaa pitkäksi aikaa ja jos se sulaisi, niin on kaapissa kuivaruokaa ja säilykkeitäkin pitkäksi aikaa. Nyt on vielä sellainen vuodenaika, että ruuat säilyisivät hyvin parvekkeellakin.
Pärjäisin helposti pari viikkoa käymättä kaupassa. Hätätilassa varmaan kuukauden. Jos vielä olisi hätä, niin lähtisin kesämökille, jossa on kalaa järvessä. Kyllä sillä hengissä säilyisi.
Pakastin ruoka on nopeasti pilalla jos menee sähköt. Sitä ei kannata laskea vararuuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sen tarvitse mitään erillistä olla, sitä samaa mitä muutenkin syö mutta varalle ostettuna. Kierrättää siitä päivämäärän mukaan ja pullottaa vettä varalle desinfioituihin kanisteteihin.
Millä sinä desinfioit kanisterisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakastin ruoka on nopeasti pilalla jos menee sähköt. Sitä ei kannata laskea vararuuaksi.
Kyllä sitäkin muutaman päivän voisi syödä, etenkin tähän aikaan vuodesta, kun ulkona on kylmä, jossa se säilyisi. Sitten muiden ruokien kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne desinfioida vaikka alkoholilla, jos siivouskomerossa ei ole desifiointiainetta.
Hätätapauksessa lainaan naapurilta ruokaa.
No en todellakaan. Minulla on kotonani ruokaa, ei mitään helvetin hätävaraa.
Vettä desinfioituihin kanistereihin! :D
Tämä oli päivän paras.
Juu minä olen ostanut kondoomeja 2 pakettia hätävaraksi. Olis kauheaa kun tulee kriisi eikä ole kumeja kotona.
Ei ole kolmeksi päiväksi, ehkä kolmeksi tunniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne desinfioida vaikka alkoholilla, jos siivouskomerossa ei ole desifiointiainetta.
tavallinen hanavesi ei säily kuin muutaman päivän hyvänä,vaikka olis kuinka kanisterit desinfioitu
Ei mulla ole mitään muuta hätävaraa kotona kuin käsiase. Se on huomattavasti parempi kuin pullotettu vesi.
Tälläisistä hätävaroista on puhuttu niin kauan kuin muistan. Aivan turhaa olisi ollut varautuminen. Toivottavasti silti mahdollisimman moni varautuu, niin riittää meille järkeville yhteiskunnan ilmaiset avut😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tavallinen hanavesi ei säily kuin muutaman päivän hyvänä,vaikka olis kuinka kanisterit desinfioitu
Kyllä se kriisin sattuessa silti juomakelpoista olisi. Ainakin parempaa kuin vaikkapa järvivesi, jos ei esimerkiksi lähde- tai sadevettä olisi tarjolla. Tosin kunnon survivalistilla on tietysti vedenpuhdistuslaitteet.
Aika huonosti ollaan varauduttu mutta pärjättäisiin 72h. On pärjätty norossa viisi päivääkin.
Löytyy puuroa, valmispastaa, voileipäkeksejä, muroja, pakkasessa on leipää, lihapullia ja mehujäitä. Vichyä ja olutta on sekä muutama litra maitoa. Lääkkeitä on hyvä valikoima. Paperia kuukaudeksi. Karkkipussi ja pähkinöitä. Viiniäkin, mutta se lisää vaan nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumalla vedellä. Ei tarvita mitään erillistä kaappia hätävaralle vaan käytetään niitä jatkuvasti niin, että ei pääse vanhenemaan.
Käsiasetta on huono juoda, jos jostakin syystä ei tule vettä. Meillä tosin kannullinen riittää, koska sitten lähdetään noutamaan lähteeltä, jos tarvitaan enemmän. Ruokaa riittää ehkä 3 kuukaudeksi.
Ei minulla ole minkäänlaista hätävaraa.