Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tukia leikattiin ja sen takia mulla on nyt 2kk vuokrat maksamatta, kuka auttaa? On pakko ollut jättää vuokrat maksamatta että saan ruoka

Vierailija
30.10.2024 |

Mun tukia leikattiin ja sen takia mulla on nyt 2kk vuokrat maksamatta, kuka auttaa? On pakko ollut jättää vuokrat maksamatta että saan ruokaa

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vuokranantajalle ja sovi miten lyhennät velkaa. Ruokakulut pitää nyt saada minimiin eli teet kaiken ruuan itse edullisista aineksista. Ei mitään herkkuja, mehua, kahvin voi jättää kokonaan...

Vierailija
2/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin niin helpottaa

Vierailija
4/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan.

Vierailija
5/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kalliisti olet syönyt.

Vierailija
6/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin niin helpottaa

Kerro mihin menen? Olen hakenut töitä tuhansiin paikkoihin mutta kukaan ei palkkaa

AP

Vierailija
7/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalin määrän noin 800€/kk

Ap

Vierailija
8/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita vuokranantajalle ja sovi miten lyhennät velkaa. Ruokakulut pitää nyt saada minimiin eli teet kaiken ruuan itse edullisista aineksista. Ei mitään herkkuja, mehua, kahvin voi jättää kokonaan...

Ja viinat myös

Vierailija
9/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla tämä sama jankkaaja, jolla on aina kuun loppupuolella 1-5€ rahaa tilillä, eikä rahaa ruokaan, kun tukia on leikattu. Olet nyt kuukausitolkulla kysellyt, mistä apua, joten olisiko jo aika lopettaa tämä touhu ja tehdä jotain hyödyllistä. 

Vierailija
10/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 euroa ruokaan? Sinulla siis iso perhe, mene sosiaalihuoltoon juttelemaan.

Vierailija
11/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppureikä miehille myyntiin 👍 Ei se satu! 🤭

Vierailija
12/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalan jauhelihamies se on vaihteeksi kehittänyt ihan uudenlaisen iltasatuilun. Oikeasti, mene hoitoon että pääset näistä pakkomielteistäsi ja harhakuvitelmistasi.

Vierailija
13/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se tekeekin, viidenkympin soppa-aineksilla tämä kelalokki pärjää hädintuskin päivän.

Vierailija
14/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Laita pankkitilin numero ja nimesi tähän niin siirrän vähän rahaa.

Vierailija
15/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmintä mitä voi tehdä, on jättää vuokra maksamatta.

Kaikki talousneuvojat kehottaa ihmisiä, että vaikka mikä muu jäisi maksamatta, niin maksakaa vuokra.  Aina ensimmäisenä.

Koska jos jätät vuokrat maksamatta, putoat heti loukkuun.  Ennen pitkää joudut asunnottomaksi.  Sinulta menee luottotiedot etkä saa uutta vuokra-asuntoa.

Muut laskut voi viedä kelaan tai sossuun tai pyytää niihin lisää maksuaikaa tai luovia miten tahansa, mutta vuokran kanssa se ei kannata.  Vaikka lähtisi siitä, että ei ihan heti voida irtisanoakaan, niin vuokravelka sitten vaan kasvaa ja kasvaa ja siitä ei ole ulospääsyä.  Se on kuitenkin se suurin lasku, mikä joka kk tulee.  

Joten neuvoisin nyt vaan kiltisti sovittelemaan vuokraisännän kanssa näiden nyt jo maksamatta jääneiden vuokrien osalta maksujärjestelmästä.  Ruokaan saa apua eri instansseilta, viime kädessä omilta vanhemmilta tai muilta sukulaisilta.  Ja voi ostaa mahdollisimman halpaa ruokaa, kitkuttelemalla moni muukin joutuu elämään.  Jos ei ole sitten varaa muuhun kuin kaurapuuroon, niin sitten syö sitä puuroa.

Ennemmin kannattaa sitten vaikka nähdä sitä nälkääkin, kuin ostaa ruokaa ja jättää vuokra maksamatta.  

Ja sitten on vaan mietittävä, mistä sitä rahaa voisi saada edes vähän lisää.  Eihän se puussa kasva, mutta olisiko jotain tavaroita, mitä voisi myydä, tai jotain pientä palvelusta jollekin, joka jotain siitä maksaisi.

Vierailija
16/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla asumistuki pienenee 55,15e joulukuun alussa

Vierailija
17/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan ei nyt tosiaan ole enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin myydä ne mummon perintömööpelit.

Vierailija
18/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sulta seuraavaksi leikataan pää.

Vierailija
19/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN!

Vierailija
20/69 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalin määrän noin 800€/kk

Ap

Ei todellakaan ole normaalia, että yhdellä ihmisellä menee 800€ kuukaudessa ruokaan. Sä et edelleenkään tarvitse 3000-4000 kaloria päivässä siksi, että vähän poljet kuntopyörällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan