Mun tukia leikattiin ja sen takia mulla on nyt 2kk vuokrat maksamatta, kuka auttaa? On pakko ollut jättää vuokrat maksamatta että saan ruoka
Mun tukia leikattiin ja sen takia mulla on nyt 2kk vuokrat maksamatta, kuka auttaa? On pakko ollut jättää vuokrat maksamatta että saan ruokaa
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Tyhmintä mitä voi tehdä, on jättää vuokra maksamatta.
Kaikki talousneuvojat kehottaa ihmisiä, että vaikka mikä muu jäisi maksamatta, niin maksakaa vuokra. Aina ensimmäisenä.
Koska jos jätät vuokrat maksamatta, putoat heti loukkuun. Ennen pitkää joudut asunnottomaksi. Sinulta menee luottotiedot etkä saa uutta vuokra-asuntoa.
Muut laskut voi viedä kelaan tai sossuun tai pyytää niihin lisää maksuaikaa tai luovia miten tahansa, mutta vuokran kanssa se ei kannata. Vaikka lähtisi siitä, että ei ihan heti voida irtisanoakaan, niin vuokravelka sitten vaan kasvaa ja kasvaa ja siitä ei ole ulospääsyä. Se on kuitenkin se suurin lasku, mikä joka kk tulee.
Joten neuvoisin nyt vaan kiltisti sovittelemaan vuokraisännän kanssa näiden nyt jo maksamatta jääneiden vuokrien osalta maksujärjestelmästä. Ruokaan saa apua eri instansseilta, viime kädessä omilta vanhemmilta tai mui
Juuri näin! Kaupungilta, esim. Heka saa vuokra-asunnon, vaikka on maksuhäiriöitä ja ulosotossa, kunhan ne velat eivät vain ole liittyneet asumiseen!
Rupeet vaan pakkaamaan, kohta tulee hääyö. Muista siivous. Kannattaa myydä kamaa, kadulla ne vaan varastetaan
Mitäpä jos menisit vaikka töihin ?
Pieni nälkä ja vaikeat ajat vain vahvistavat. Osaat arvostaa elämää sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Pullukkana mukavampi veneen alla
Mietin myös, talvi tulossa, niin ap:n kannattanut kerätä lämmittävää rasvakerrosta kylmiä talviöitä varten.
Olen 61v, työtön nainen. Minä sain häädön, koska vuokrani on 50€ yli Kelan rajan, enkä löydä halvempaa asuntoa. Töitä en saa, ikärasismin vuoksi. Ostin teltan, aion asua metsässä tulevan talven. Ainoa, mikä peloittaa, on lämmitýs. Miten saan teltan pidettyä lämpimänä? Voin kerätä puita metsästä mutta miten pidän teltan lämpimämä, jos tulee pakkaset?
Vierailija kirjoitti:
Rupeet vaan pakkaamaan, kohta tulee hääyö. Muista siivous. Kannattaa myydä kamaa, kadulla ne vaan varastetaan
Tälle tuleekin se hääyö, kun pääsee häädön myötä kadulle. Kyllä treenattu miesbeba kiinnostaa, vaikka se kuuluisikin nuppivikaiselle narukädelle.
Vierailija kirjoitti:
Olen 61v, työtön nainen. Minä sain häädön, koska vuokrani on 50€ yli Kelan rajan, enkä löydä halvempaa asuntoa. Töitä en saa, ikärasismin vuoksi. Ostin teltan, aion asua metsässä tulevan talven. Ainoa, mikä peloittaa, on lämmitýs. Miten saan teltan pidettyä lämpimänä? Voin kerätä puita metsästä mutta miten pidän teltan lämpimämä, jos tulee pakkaset?
"Jos" tulee pakkaset? Jep jep taas tällekin fantasialle. Teitä juoppohulluja riittää.
Täysin taantumuksellista yrittää kerätä pulloja, dyykata tai marjastaa.
Sisällöntuottamisella ja esim. alkkareiden myynnillä ei tuollaiset satasen leikkaukset tunnu missään.
Oikeistohan rakastaa tienaamista, siispä vaan jokainen Riikan saksiin tutustunut ihminen alkkareita myymään ja nakukuvia niille kyllä löytyy nopeasti himokkaita ostajia. Siis ihan miehetkin vaan linjoille.
Kyllä on ap:llä pieni vuokra, jos se summa kerran kokonaan kuukaudessa ruokaan menee...
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle tuskin tulee koskaan hääyötä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän asian tietää ainakin oikeaan aikaan armeijan käyneet. Ennen nykyistä hissuttelu-somea. Olen yöpynyt -25 pakkasella teltassa (oikein luku) ja en toiste tule moiseen lähtemään.
Teltta ei varaa lämpöä yhtään eli jatkuva lämmitys on älyttömän työlästä yhdelle ihmiselle kokoaikaiseen elämiseen. Hengenvaarallista yksin asua pakkasilla teltassa, voi nukahtaa sen viimeisen kerran ja kuolla nukkuessaan kylmyyteen.
Kannattaa siis ostaa jo nyt finnfoam-eristettä riittävästi talviasuttavaa majaa varten. Kun rakennetaan asumus jossa on riittävästi eristettä päästään tilaan jossa riittää pienempikin lämmön lähde kuin kamina tyyppinen ratkaisu. Tästä esim. eskimoiden iglu on nerokas niin rakenteeltaan kuin lämmönpitävyydeltään.
Vierailija kirjoitti:
siis mitä höpötät ? Ei se Kela sua häädä ? Maksaa se silti suurimman osan sunkin vuokrasta. Kyse on vain siitä, että nyt sun pitää löytää se 50€ jostain muualta - olisi kannattanut käyttää necteltan rahat ennemmin siihen näin alkuunsa.
toisaalta, vaikka olenkin humanisti - jos Suomessa on joku niin pölö, että elää siinä harhatoiveessa, ettei talvella tule pakkasta, niin ehkä Darwinismille olisi tässä käyttöä...
Miksi te meette tämän saman tyypin retkuun joka ainoa kerta? Aina samantyylinen tarina, mutta summat vaan vaihtuu ja tarina pikkaisen. "Mulla 4e tilillä, miten selviän ensi viikkoon" ja sitä rataa. Veikkaan, että aloittajakin oikeasti myhäilee. Vassarit ilmeisesti vastailee täällä kerta toisensa jälkeen...
Sitten ei auta muu kuin järkeistää sitä kalorien tarvetta, eli vähentää urheilua niin pärjäät vähemmällä (Ps tunnen parikin ammattiurheilijaa jotka on kasvissyöjiä ja saa niistä ravintoterapeutin mukaan riittävästi kaikkea - kannattaisiko sinunkin kokeilla siirtyä kasviksiin ?)