Oletko luonnostasi aamuvirkku?
Kommentit (32)
En todellakaan, eikä mikään kellon siirtäminenkään ole koskaan onnistunut. Aikaiset aamut ovat aina olleet mulle ihan kidutusta siitä riippumatta, mihin aikaan menen nukkumaan, ja paljonko saan unta.
Mä olen muuttunut aamuvirkummaksi iän myötä. Olen tehnyt lypsyhommia, jotka alkavat aikaisin.Tykkään herätä rauhassa, joten yleensä kello soi jo tuntia ennen kuin pitää lähteä liikkeelle. Mua ei varsinaisesti väsytä, mutta se hidas aamutunti itsekseni on paras hetki päivästä.
Nyt teen työtä, jossa työajat on liukuvat ja voin aloittaa vaikka kymmeneltä, jos haluan. Kello soi jo kuitenkin kuudelta ja yleensä herään n puoli tuntia ennen sitä. Keitän kahvin, laitan chiasiemenet likoamaan ja n 45 min päästä keitän puuron ja sitten lähden töihin.
Kun lopetin dokaamisen perhe-elämään niin kyllä. Herään 5-6 aikaan yleensä aamulla. Tänään klo 5.
Olen luonnostani illan torkku, mikä aiheuttaa sitten aamuvirkkuutta. Ja toki sitten tää keski-ikä vaihdevuosineen vaan aikaistaa tätä omaa sisäistä kelloani.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan, eikä mikään kellon siirtäminenkään ole koskaan onnistunut. Aikaiset aamut ovat aina olleet mulle ihan kidutusta siitä riippumatta, mihin aikaan menen nukkumaan, ja paljonko saan unta.
No kellohan on nyt 7 ja olet hereillä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen luonnostani aamuvirkku.
Ja illalla melkein minuutilleen alan nuokkua ja nukkumaan mars mars.
Ei mulla ollut herätyskelloakaan käytössä paitsi niinä päivinä jos piti lähteä viiden bussiin kohti työmaita, muutaman viikon välein.
Minulla illalla sama, että silmät alkavat mennä kiinni ja silloin on päästäVÄ nukkumaan. Ap
Olen sekä aamuvirkku että yökyöpeli. Nukun noin puoli tuntia kerrallaan, vähän niin kuin kirahvit.
Olen ja kyllä tämä vaan on niin sisäsyntyistä, ettei sille mahda mitään. Viime viikonloppuna olin festareilla ja vaikka kotiin ja nukkumaan pääsin vasta aamuyöllä 03.00 aikoihin, niin siltikin heräsin hieman 06.00 jäljestä (joka toki on minulle jo melko myöhä normaalisti).
Vierailija kirjoitti:
Olen sekä aamuvirkku että yökyöpeli. Nukun noin puoli tuntia kerrallaan, vähän niin kuin kirahvit.
Täytyykin lukea noista kirahveista!
Olen. Masentaa jos syystä tai toisesta valvoo niin herää kuitenkin aikaisin.
Aamuvirkkuud on geeniperimää neaderdahlilaisilta.
Olen luonnostani aamuvirkku. Heräsin jo lapsena klo 3 ja sama jatkuu aikuisena. Kesäisin olen myös illanvirkku eli alkaa väsyttää myöhemmin. Talvisin olen omassa rytmissäni.
Vierailija kirjoitti:
Hauska. 🦒
En luonnstani, mutta olen todennut että saan parempaa vapaa-aikaa kun herään aamuisin tosi varhain ja muutin elämänrytmini. Jokainen voi halutessaan tehdä samoin.
Kyllä olen luonnostani aamuvirkku.
Herään viideltä yleensä ilman herätystä. Ei vain unta riitä. Nukkumaan noin klo 23.
En todellakaan. Luonnollinen unirytmini ajoittuu niin, että menen nukkumaan noin klo 3 ja herään klo 11.
Vierailija kirjoitti:
En luonnstani, mutta olen todennut että saan parempaa vapaa-aikaa kun herään aamuisin tosi varhain ja muutin elämänrytmini. Jokainen voi halutessaan tehdä samoin.
Ei voi. Luontaista rytmiä ei voi muuttaa.
Olen luonnostani aamuvirkku.
Ja illalla melkein minuutilleen alan nuokkua ja nukkumaan mars mars.
Ei mulla ollut herätyskelloakaan käytössä paitsi niinä päivinä jos piti lähteä viiden bussiin kohti työmaita, muutaman viikon välein.