Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri narisee 3v pottailuharjoittelun kanssa mulle, että mulla on ollut liian helppoa!!!

Vierailija
18.02.2007 |

Perkele! Tekisi mieleni sanoa sille suorat sanat. On jättänyt lapsensa pottailuharjoittelut 3v ikään, ja nyt kun lapsellaan on hirveä uhma, yrittää samalla opettaa tätä potalle. Itse potatin molempia lapsiani heti, kun osasivat istua, jotta tottuisivat pottaan. 6-8kk pottailtiin molempian kanssa, ennen kuin olivat päiväkuivia ja kakatkin tulivat pottaan, mutta mitään kapinaa ei koskaan pottailua kohtaan ollut.

Nyt kaveri narisee ja vittuilee mulle, kun olen kuulemma päässyt niin helpolla lasten kanssa! Valittaa uhmaikäisen pottailun vaikeudesta ja valittaa, kuinka mä sain pottailtua niiiiin helpolla etten tiedä " oikeasta pottailun opettamisesta" mitään! Ja silloin aikoinaan nauroi mulle, kun istutin ruokailun jälkeen 9kk ikäisen potalle...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kestää :)

Vierailija
2/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on, että

A) Lapsia on erilaisia, kaikki eivät suinkaan istahda tuosta vain potalle puolivuotiaina :D

B) Kypsyys pidättämiseen ei liity harjoittelun aloittamsiajankohtaan, mutta harjoittelu kannattaa toki aloittaa paljon ennen 3-vuotispäivää

C) Jokainen normaali lapsi oppii ennemmin tai myöhemmin kuivaksi

D) Suurin osa lapsista oppii kuivaksi vasta 3v. täytettyään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse potatin molempia lapsiani heti, kun osasivat istua, jotta tottuisivat pottaan. 6-8kk pottailtiin molempian kanssa, ennen kuin olivat päiväkuivia ja kakatkin tulivat pottaan, mutta mitään kapinaa ei koskaan pottailua kohtaan ollut.

Hyvä ystäväni sen sijaan teki samoin kuin sinä: istutti lapsen potalle 6-7 kk iässä, jotta tottuisi pottaan. Lapsi on nyt 3 v 3 kk, samanikäinen kuin esikoiseni, ja pissaa & kakkaa yhä housuunsa monta kertaa päivässä. Ei mene potalle omasta aloitteestaan, jos äiti vie potalle niin silloin tekee ehkä sinne jotain. Ja meidän " liian myöhään" aloittanut samanikäisemme on ollut täysin kuiva jo 1 v 3 kk ajan, eikä käy enää edes potalla vaan pöntöllä :) Samoin pikkuveli 2 v 1 kk on jo vaipaton.

Vierailija
4/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme päiväkodissa on 2-4-vuotiaita, eikä yhdelläkään 2004 syntyneelläkään ole enää vaippaa.

Vierailija:

Totuus on, että

D) Suurin osa lapsista oppii kuivaksi vasta 3v. täytettyään

Vierailija
5/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkee on kantaa vauva potalle monta kertaa päivässä, ja vasta 8 kk päästä se oppii tajuamaan mitä varten potta on olemassa? Jos aloittaa suosiolla vasta joskus 1-1,5v, lapsi oppii samaan aikaan kuivaksi kun oppiminen ei kestä 8 kk vaan 8 päivää, ja äiti pääsee paljon helpommalla.

Vierailija
6/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kaupungille lähdettäessä laitoin vaipan koska wc ei ole just siinä kohtaa kun hädästään ilmoittavat. Samoin yövaippa taisi olla käytössä kaksi ja puolivuotiaaksi saakka, silloinkin ehkä kerran kuukaudessa meni pissat yöllä vaippaan. Sänkyjä eivät ole kastelleet.

Olen vakaasti sitä mieltä että kannattaa harjoittelut aloittaa siinä vaiheessa kun lapsi osaa istua ei kapinointia eikä uhmaa.

Sano sille kaverillesi että hän on valinnut itse tämän tien ja sinä toisen. Älä unohda mainita että on melkoinen kustannussäästö jos vaippaikä jää kaksi vuotta lyhyemmäksi.

Kyllä viimeistään vuoden ikäinen kannattaa laittaa potalle kun herää unilta ja ruokailun jälkeen. Vaatii viitseliäisyyttä mutta palkitsee. Meidän lapset eivät ole olleet niin tyhmiä etteivät olisi ymmärtäneet tätä hommaa jo tuossa iässä.

Vierailija
7/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kaikki tapaamani kolmivuotiaat ovat olleet aikaisin kehittyneitä. Outo sattuma.

-lastenhoitajana päiväkodissa 10vuottaVierailija:

Vierailija
8/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes kaikki ikätoverit olivat vielä vaipoissa, kun hän 2,5-vuotiaana jätti vaipan kokonaan. Ennen sitä oli jo monta kuukautta kotona päiväkuiva, mutta päiväkodissa eivät suostuneet jättämään häneltä vaippaa pois ennen kesälomia, joten pk:ssa häntä pidettiin vaipoissa, joten voi tuo monen lapsen vaipallisuus liittyä pk:n kuivaksiopettelupolitiikkaankin (= mieluiten lomilla). Muuallakin voi olla samanlaista.

Vierailija
9/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpolla se oppiminen on sujunut tuossa iässä. Itse en ole oikein ymmärtänyt, että miten sellainen lapsi voi olla ilman vaippaa, joka ei osaa kävellä eikä puhua. Miten menee vessaan yöllä tai edes päivällä, tai jos nukkuu vaikka talvella ulkona, miten ilmaisee vessahätänsä kesken unien.

Vierailija
10/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lähes kaikki ikätoverit olivat vielä vaipoissa, kun hän 2,5-vuotiaana jätti vaipan kokonaan. Ennen sitä oli jo monta kuukautta kotona päiväkuiva, mutta päiväkodissa eivät suostuneet jättämään häneltä vaippaa pois ennen kesälomia, joten pk:ssa häntä pidettiin vaipoissa, joten voi tuo monen lapsen vaipallisuus liittyä pk:n kuivaksiopettelupolitiikkaankin (= mieluiten lomilla). Muuallakin voi olla samanlaista.

Vierailija
11/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija: