Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeilut on kyllä täysin turhia sillä työllistyminen on heikkoa

Vierailija
30.10.2024 |

Ihan turhaa touhua. Eikö mitään muuta mallia ole olemassa? 

Itse menossa työkokeiluun paikkaan johon ei työllisty jatkossa. 

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pitkäaikaistyöttömät pitäisi ohjata eutanasia piiriin ja päästää heidät köyhyyden kärsimyksestä. Ei ole inhimillistä antaa työttömän makoilla kotona uunin pankoilla paskat housussa kun on vaihtoehto päästää heidät pois.

Varmasti sinustakin löytyy ominaisuus, jonka perusteella sinut voidaan päästää pois.

Vierailija
82/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toimeentulotukeen tulee työvelvoite."

https://yle.fi/a/74-20043998

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden tarkoitus on aktivoida työtön ja mahdollistaa työttömyysturvan vastikkeellisuus siten, että työttömät kantavat kortensa yhteiseen kekoon.

Niin mutta laittaa joku 55 vuotias kokeilemaan työntekoa, vaikka tehnyt juuri 30 vuotta töitä putkeen?

Lisäksi pitää kokeilla onnistuuko noin 3 kertaa pienemmän palkkaluokan työ, mitä tuon 30 vuotta on tehnyt?

ps mikä ero tässä on orjuuteen, töitä ilman palkkaa, toista vain kutsutaan työkokeiluksi, se termikö sen muuttaa lailliseksi, aika erikoinen logiikka?

Vierailija
84/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakohan palkkatyöpaikkaa tulisi, jos nuo lopetettaisiin?

Hyvä pointti, tämän voi ajatella myös peilikuvana, jos jossain on joku työ mikä todella pitää tehdä, eikö siihen ole jo joku laitettu/palkattu tekemään se?

Vierailija
85/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden tarkoitus on antaa työttömälle mahdollisuus aktivoitua ja kokeilla miltä tuntuu olla oikeassa aikuisten työpaikassa oikein monta päivää peräkkäin. Työtön saa siitä arvokkaita muistoja ja henkilökohtaisen kasvun mahdollisuuksia. Paranee hygieniakin kun pitää käydä työpaikkaan menoa varten suihkussa ja harjata hampaat.

Vierailija
86/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työkokeilussa ollut. Ensin 3 kk kaupungin työpajalla. Siellä palkkatuella työllistyneet ohjaajat lähinnä kettuilivat, nöyryyttivät ja kiusas. Heillä oli työpaikka he tietää.

Kahden ekan viikon jälkeen annoin takas sitä mitä eivät odottaneet. Istuin alas ja jätin juoksemisen niiden ivan tahtiin.

Palkka kun ei juokse, niin en mäkään. Parin päivän päästä ohjaaja sano, että hänen on ilmoitettava musta Te-keskukseen eväävät mun matkakulut.

Vähänpä tiesi. Jos mä kuljen paikalle, niin saan sen rahan. En menettänyt mitään vaikka tyypit luuli ja siitäkin tuli lällättämistä. :D

Kolmisen kuukautta kävin istumassa ja niitä ohjaajia ketutti. Löysin systeemistä porsaan reiän. ;)

Seuraava kokeilupsikka sitten yritti huijata mua tekemään niille nettisivut ilmaiseksi.

Vierailija
87/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montakohan palkkatyöpaikkaa tulisi, jos nuo lopetettaisiin?

0,2 tai 0,33. Tuskin enempää.

Niin kun valtaosa näistä on sellaisia, että ei ole mitään työtä mitä pitää kokeilla, pitää vaan mennä johonkin aulaan norkoilemaan ja katselmaan olisiko jollain jotain hölmöä pikkuhommaa, joka onnistuisi ilman opastusta, kun kenelläkään ei ole aikaa opastaa.....sitten ne istuu siellä jossain nurkassa ja näpyttää sitä puhelinta ja osa työntekijösitä ihmettelee "kukahan tuo on, saakohan tuo olla täällä...no kai sen joku muu tietää, olkoon...."

Vierailija
88/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedät varmaksi, ettei paikka työllistä, niin miksi ment sinne?

T: Kaksi työkokeilua, ja kummassakin puolen vuoden määräaikainen työkokeilun perään

No tämä. Miksi otit työpaikan jota et halunnut?

Vierailija
89/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin sairaalassa työkokeilussa, sain tunnukset Lifecareen. Samoja töitä kuin osastonsihteeri tekee esim. potilaiden laboratoriokokeiden ja taksien tilausta. 

Vierailija
90/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työkokeilussa ollut. Ensin 3 kk kaupungin työpajalla. Siellä palkkatuella työllistyneet ohjaajat lähinnä kettuilivat, nöyryyttivät ja kiusas. Heillä oli työpaikka he tietää.

Kahden ekan viikon jälkeen annoin takas sitä mitä eivät odottaneet. Istuin alas ja jätin juoksemisen niiden ivan tahtiin.

Palkka kun ei juokse, niin en mäkään. Parin päivän päästä ohjaaja sano, että hänen on ilmoitettava musta Te-keskukseen eväävät mun matkakulut.

Vähänpä tiesi. Jos mä kuljen paikalle, niin saan sen rahan. En menettänyt mitään vaikka tyypit luuli ja siitäkin tuli lällättämistä. :D

Kolmisen kuukautta kävin istumassa ja niitä ohjaajia ketutti. Löysin systeemistä porsaan reiän. ;)

Seuraava kokeilupsikka sitten yritti huijata mua tekemään niille nettisivut ilmaiseksi.

Miten niin ilmaiseksi? Saithan sinä työkokeilustasi sen tavallisen 9€ per päivä vai mikä se summa nyt onkin.

Vierailija
91/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös moni ole työkokeilussa SPR:n Kontti myymälässä ja perään saa olla palkkatuella. 

Vierailija
92/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on työkokeilussa ja kuntouttavassa kirjastossa laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn tai hautausmaan toimistossa toimistotöissä.

Vierailija
93/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On on työkokeilussa tai kuntouttavassa työtoiminnassa museossa, siellä on toimistotöitä ja osa on ollut pakettiautolla kuskaamassa huonekaluja ja näyttelyesineitä. 

Vierailija
94/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat vähän jälkeenjääneeltä. Oletko ollut koskaan neurologilla tutkittavana että jos on joku kehitysvaurio?

Vierailija
95/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut firmat pyörittää firmaansa työkokeilijoilla ja opiskelijoilla. Halvaksi tulee, ja yrittäjä voittaa.

Sehän on hieno juttu. Saadaan lisää hyvinvoivia yrityksiä Suomeen.

Vierailija
96/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden tarkoitus on aktivoida työtön ja mahdollistaa työttömyysturvan vastikkeellisuus siten, että työttömät kantavat kortensa yhteiseen kekoon.

Niin mutta laittaa joku 55 vuotias kokeilemaan työntekoa, vaikka tehnyt juuri 30 vuotta töitä putkeen?

Lisäksi pitää kokeilla onnistuuko noin 3 kertaa pienemmän palkkaluokan työ, mitä tuon 30 vuotta on tehnyt?

ps mikä ero tässä on orjuuteen, töitä ilman palkkaa, toista vain kutsutaan työkokeiluksi, se termikö sen muuttaa lailliseksi, aika erikoinen logiikka?

Jos ei tee mieli mennä työkokeiluun niin sitten ei kannata jäädä työttömäksi elelemään veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
97/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
98/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi miettiä mielessään, mitä ajattelisi koulutetun ja työtä vuosia tehneen ihmisen CV:ssä viimeisin positio -työkokeilu.

Mä epäilisin kyseessä olevan jonkinlainen mielenterveyskuntoutuksen asia. Eli ei jatkoon.

No sitähän sun ei ehkä tarvi laittaa mihinkään CV:hen jos noin tuntuu

Ylipäätään työkokeilut joutaisi tarjota sellaisille 18-30 vuotiaille joilla ei ole oikein mitään kokemusta tai jotka hakevat suuntaa että mihinkähän sitä ryhtyisi. Yli 50-sten työntäminen moiseen on lähinnä älytöntä. 

Vierailija
99/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toimeentulotukeen tulee työvelvoite."

https://yle.fi/a/74-20043998

Kannattaa laittaa vakuutukset kuntoon. Olen tapaturma altis velvoitetöissä. Lisäksi minulla on vaikeuksia ymmärtää ja muistaa ohjeita. Tulen olemaan taakka kaikin tavoin jos joudun ilman palkkaa velvoitetöihin. Olen siellä niin tyhmänä että hyvä kun osaan hengittää ilman ohjeita.

Vierailija
100/145 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Potkulaki on käsittelyssä."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1bc5a9d0-ce8d-4355-a05a-447ad9aaf…

Tulee lisää työkokeilijoita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi