Työkokeilut on kyllä täysin turhia sillä työllistyminen on heikkoa
Ihan turhaa touhua. Eikö mitään muuta mallia ole olemassa?
Itse menossa työkokeiluun paikkaan johon ei työllisty jatkossa.
Kommentit (145)
Työkkäri yritti ehdottaa työkokeilua. Kieltäydyin ja perustelin että ei saa bussikorttia minkä saa kuntouttavassa. Nämä kannattaa ottaa selville, työkkäri kerro. Myönsivät että näin on, karenssia ei tullut. Olen pian 52 vuotias, terveysvaivoja on eikä jaksamista kuten nuorempana. Älkää suostuko työkokeiluun!
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri yritti ehdottaa työkokeilua. Kieltäydyin ja perustelin että ei saa bussikorttia minkä saa kuntouttavassa. Nämä kannattaa ottaa selville, työkkäri kerro. Myönsivät että näin on, karenssia ei tullut. Olen pian 52 vuotias, terveysvaivoja on eikä jaksamista kuten nuorempana. Älkää suostuko työkokeiluun!
Mitenkäs ajattelit elää seuraavat viisitoista vuotta ennenkuin pääset kansaneläkkeelle? Ajattelit sitten vain lojua kotona tekemättä mitään ja antaa veronmaksajien maksaa? Ei taida terveysvaivoistakaan olla muuta todistusta kuin omat juttusi. Taidat olla tätä akkaporukkaa jolla kaikennäköiset taudit ja ainoa mikä tepsii on bentsot.
Vierailija kirjoitti:
Sitten mennään polkupyörällä työkokeiluun. Ei sinulle mitkään bussikortit kuulu, sinähän voisit huviajella busseilla työkokeiluun liittymättömillä asioillakin. Vaikka alkonhakureissut ja lähiöpaarit. Ei sellaiseen bussikorttia anneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden tarkoitus on aktivoida työtön ja mahdollistaa työttömyysturvan vastikkeellisuus siten, että työttömät kantavat kortensa yhteiseen kekoon.
Niin mutta laittaa joku 55 vuotias kokeilemaan työntekoa, vaikka tehnyt juuri 30 vuotta töitä putkeen?
Lisäksi pitää kokeilla onnistuuko noin 3 kertaa pienemmän palkkaluokan työ, mitä tuon 30 vuotta on tehnyt?
ps mikä ero tässä on orjuuteen, töitä ilman palkkaa, toista vain kutsutaan työkokeiluksi, se termikö sen muuttaa lailliseksi, aika erikoinen logiikka?
Jos ei tee mieli mennä työkokeiluun niin sitten ei kannata jäädä työttömäksi elelemään veronmaksajien rahoilla.
Naapurin DI oli pitkään työtön. Sen jälkeen joku *työkokeilu* tai vastaava. Välillä oli sairaslomalla mutta nyt on koulutustaan vastaavassa tehtävässä,
Koskaan ei voi tietää miten elämässä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toimeentulotukeen tulee työvelvoite."
Mitenkähän tuo muka käytännössä järjestettäisiin? En usko pätkääkään että onnistuu.
Irtisanomista helpotetaan niin työvelvoite paikkoja vapautuu. Tämä on sitä kokoomuksen unelmaa, palkalla ei tarvitse elää.
Ne joilla on palkka voivat kyllä sillä elää. Jos ei tee mieli olla töissä niin sitten ei palkkaa tule. Ei se ole yhteiskunnan ongelma että sinun ei tee mieli tehdä töitä.
Se palkka "vähän" laskee kun paikallinen sopiminen (sanelu) tulee käyttöön. Työtunnit voivat lisääntyä. Todennäköisesti laajoja irtisanomisia että voidaan palkata takaisin uusilla työehdoilla. Eihän se ole kenenkään ongelma kun plutokratiassa vain yritysten edulla on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten mennään polkupyörällä työkokeiluun. Ei sinulle mitkään bussikortit kuulu, sinähän voisit huviajella busseilla työkokeiluun liittymättömillä asioillakin. Vaikka alkonhakureissut ja lähiöpaarit. Ei sellaiseen bussikorttia anneta.
Mistä saa ilmaisen pyörän vai luuletko että kaikilla on? Seuraava kehotus varastaa tai lainata pyörä? Jotta pääsee palkattomaan orjatyöhön. Sinne pakko mennä. N*tsimeno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toimeentulotukeen tulee työvelvoite."
Kannattaa laittaa vakuutukset kuntoon. Olen tapaturma altis velvoitetöissä. Lisäksi minulla on vaikeuksia ymmärtää ja muistaa ohjeita. Tulen olemaan taakka kaikin tavoin jos joudun ilman palkkaa velvoitetöihin. Olen siellä niin tyhmänä että hyvä kun osaan hengittää ilman ohjeita.
Älä paina tätä nappia. Okei mä painan sitä. Ei kun et paina sitä. No jos ei sitä tarvitse painaa niin miksi sitten puhut siitä napista? Se on hätänappi se katkaisee koko linjaston älä koske siihen. Selvä mä painan sitä varovasti. Ei kun siihen ei saa koskea. Mihin ei saa koskea? No tähän nappiin ja niin se linjasto pysähtyi. Kumma jätkä kun kieltää koskemasta ja itse painaa sitä nappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin mieluummin työkokeilussa, mutta ehdotettu sellainen sosiaalitoimiston järjestämä ilmainen turha työpaja. Jossa on kaikki mitä osaa jo valmiiksi. Ei anneta valita.
Jos kerran osaa jo kaiken niin sittenhän voi mennä vain suoraan kunnon töihin. Ja kyllä annetaan valita: jos haluaa ilmaista rahaa niin sitten mennään työkkärin työpajaan. Jos ei haluta niin sitten voi mennä töihin tai kadulle keräämään pulloja.
Moni menee jos mahtuu, hakijoita on enemmän. Myös pupukurssille oli enemmän tulijoita mitä mahtui. Ja yhteiskunta muuten säästää tuossa kun jotkut jättää menemättä, ei tarvitse maksaa 9e päivä eli säästöä! Kieltäytyjista on suuresti siis hyötyä ja säästöä kunnalle. Ja jos lopettaa koko työttömyyskorvaus hakemisen niin ei tule enää veroja, itse harkitsen myös tuota. Koska ei kiinnosta rahoittaa surkeaa kuntaa ilman palvelua, jossa en halua asua. Toimeentulosta ei mene veroa jos haluaa jättää veron tuo yksi konsti. Olen saanut niin huonoa palvelua että harkitsen.
Kaikenlaisia ilmais harjoitteluja ja työpajoja vastaan voi protestoida jättämällä työttömyyskorvaus pois, josta kunta saa verotulot. Jos ei hae ei saa enää. Toimeentulosta ei mene. Jos käy palkatta kuntoutus pupukurssin siitä ei saa mitään, ei sellaista kehtaa mainita cv:ssa ei missään. Kuka katsoo hyvällä noita kursseja tuskin moni. Hyöty nolla asiakkaalle. Jos haluaa voi itse etsiä parempia kursseja joista hyötyä.
Työkkäri on pari kertaa yrittänyt ehdotella minulle työkokeilua. Sanoin että ei kiitos, etsin vain kokoaikaista mieluummin vakituista työtä, josta maksetaan TES:sin mukainen palkka. Ei minun tarvitse kokeilla töitä, vaan saada työpaikka.
Noita tuputettu koska kunta saa veroa työttömyyskorvauksen kautta. Itse aion heti lopettaa te-toimiston asiakkuuden jos tulee pakotus orjatyöhön palkatta. Ennen laissa kielletty orjatyö. Jos saa palkan voin mennä ja sen on riitettävä vuokraan. Kunta ei järjestä halpaa asuntoa, sitäkin on kysytty. Ne on muille.
Kun palvelu siirtyy sosiaalitoimistolle he alkaa järjestää vielä enemmän kaikkia orja kursseja. Tietämätön virkailija sitten ohjaa työttömiä kuin koiria ja possuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa ilmaisen pyörän vai luuletko että kaikilla on? Seuraava kehotus varastaa tai lainata pyörä? Jotta pääsee palkattomaan orjatyöhön. Sinne pakko mennä. N*tsimeno.
Sitten mennään Pelastusarmeijalta tai Punaiselta ristiltä pyytämään pyörä että päästään tykokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia ilmais harjoitteluja ja työpajoja vastaan voi protestoida jättämällä työttömyyskorvaus pois, josta kunta saa verotulot. Jos ei hae ei saa enää. Toimeentulosta ei mene. Jos käy palkatta kuntoutus pupukurssin siitä ei saa mitään, ei sellaista kehtaa mainita cv:ssa ei missään. Kuka katsoo hyvällä noita kursseja tuskin moni. Hyöty nolla asiakkaalle. Jos haluaa voi itse etsiä parempia kursseja joista hyötyä.
Toisaalta potkivat työttömyyskorvauksia saamattomat myös ulos työllisyyspalveluista, joten kunnan ei tarvitse maksaa työttömästä sakkomaksua. Sakkomaksu taitaa olla suurempi kuin työttömyyskorvauksesta maksettavat verot, joten protestointi ei toimi toivotulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Niiden tarkoitus on aktivoida työtön ja mahdollistaa työttömyysturvan vastikkeellisuus siten, että työttömät kantavat kortensa yhteiseen kekoon.
Miten aktivoitaisi työnantajat? Monta tuttua on ollut työkokeiluissa, aika nuoriakin jonkun terveysongelman takia. Kukaan ei ole työllistynyt, kaikki ovat sanoneet että aika turhaa seisoskelua se on siellä työpaikalla ollut. Minullakin oli jossain suunnitelmassa maininta työkokeilusta joskus mutta se kait unohdettiin...syystä että työpaikkoja ei ole tarjolla kuin nuoremmille ja hoito- ja hoiva- alalla. Kaikki ymmärtää kyllä sen että jos ei ole tuotteille tai palveluille tarvetta tai menekkiä niin ei työntekijääkään tarvita.
Työkokeilu on ok kunhan tuntimäärä on kohtuullinen eli tavoitteena joku 7-9e tunti. Ehkä joku 80h-100h/kk. Myös matka pitää olla järkevä.
-Kylmät kädet Ry.
Mä jouduin maksamaan siitä että tein työkokeilua. 9 euron päiväkorvaus ei riittänyt vaan jäin miinukselle työkokeilusta. Hölmöä koijattiin silloin en enään menisi samaan lankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.
Vain ansiotyö kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.
Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa. "
No tämä, te-toimisto tarjoaa vain kuntoutusta muuta ei ole terveille. Ja käskee hakea työ muista kunnista. Mutta sosiaalitoimisto ei näe syytä muuttoon, vaan pitäisi jatkaa eloa köyhänä Vantaalla. Aivan karsea kunta. Eivät yhtään kannusta/ mitään ei ole tarjolla. Sopii vain sairaille Vantaa.
Jos se yhtään lohduttaa niin täällä maakunnissa ollaan me työttömät myös joten tilanne ei muutu vaikka minne muutat.
Aikuiset työttömäksi työstä jääneet ei tarvitse mitään työkokeilua.
Ne joilla on palkka voivat kyllä sillä elää. Jos ei tee mieli olla töissä niin sitten ei palkkaa tule. Ei se ole yhteiskunnan ongelma että sinun ei tee mieli tehdä töitä.