Työkokeilut on kyllä täysin turhia sillä työllistyminen on heikkoa
Ihan turhaa touhua. Eikö mitään muuta mallia ole olemassa?
Itse menossa työkokeiluun paikkaan johon ei työllisty jatkossa.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri on pari kertaa yrittänyt ehdotella minulle työkokeilua. Sanoin että ei kiitos, etsin vain kokoaikaista mieluummin vakituista työtä, josta maksetaan TES:sin mukainen palkka. Ei minun tarvitse kokeilla töitä, vaan saada työpaikka.
Sitten mennään töihin. Jos ei saa haluamaansa työtä niin stten mennään Mäkkäriin. Tai muuten menetetään yhteiskunnan tuet.
Vierailija kirjoitti:
"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.
Vain ansiotyö kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.
Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa. "
Mitä tapahtuukaan vuodenvaihteen jälkeen? Koko TE-palvelujen systeemi on aivan sekaisin jo nyt ja resursseja ei riitä YHTÄÄN MIHINKÄÄN :D
Työnhakuvelvoitteen piti poistua, mutta näin ei ilmeisesti tapahdu. Onneksi näistä kokeiluista ja muista päästään eroon. Pelkkää asiakkaan kusettamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri on pari kertaa yrittänyt ehdotella minulle työkokeilua. Sanoin että ei kiitos, etsin vain kokoaikaista mieluummin vakituista työtä, josta maksetaan TES:sin mukainen palkka. Ei minun tarvitse kokeilla töitä, vaan saada työpaikka.
Sitten mennään töihin. Jos ei saa haluamaansa työtä niin stten mennään Mäkkäriin. Tai muuten menetetään yhteiskunnan tuet.
Mäkkäriin ei niin vain mennä, satutko tietämään kuinka paljon hakijoita sinne on? Et menisi sinne itsekään.
Olin kolme kuukautta työkokeilussa ja sain määräaikaisen sopimuksen sieltä jatkoksi. Sen aikana minut vakinaistettiin. Olen tyytyväinen työhön ja kohdallani työkokeilu oli oikein positiivinen kokemus.
Noo... Iso osa meistä aikoo olla kyllä täysin palkkansa arvoisia. Tästä osasta monet todennäköisesti pyrkivät vielä aiheuttamaan vähintään saamattoman palkan edestä vahinkoa.