Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävän iso OP:n uusi avainlukulista ei mahdu lompakkoon

Vierailija
30.10.2024 |

Äiti sai juuri uuden listan. Miksi se on noin suuri?!

Kommentit (170)

Vierailija
81/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi harmi, kun ei voi enää pitää pankkikorttia ja avainlukulistaa lompakossa, varas pettyy...

Avainlukulista ei toimi, ilman salasanaa. Ja se on usein nelinumeroinen koodi, joka säilyy muistissa.  Aivan samoin kuin pankkikortin pin-koodi.

Pelkällä avainlukulistan numerosarjoilla, ei verkkopankkiin pääse.

Avainlukulistoja käyttävät edelleen iäkkäämmät ihmiset.

Viimeistä lausetta lukuunottamatta samaa mieltä. Mulla on avainlukulista ja olen alle 30.

Vierailija
82/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla seniili vanhus tai totaalisesti kehityksen ulkopuolelle tipahtanut ja syrjäytynyt jos käyttää avainlukulistaa vielä vuonna 2024. Pyyhkivätkö nämä ihmiset perseensäkin sammaleilla ja istuvat kotona päreen valossa?

Tai sitten on valkohattuhakkereita tarpeeksi lähipiirissä, jotta on ymmärtänyt, miten paskoihin suojauksiin porukka luottaa sokeana. Suurin osa lataa vielä kaiken mahdollisen paskan luureihinsa ja on sitten ihmeissään, kun ainoa maksutapa on solmussa. 

Et vaikuta kovin älykkäältä. Ehkä parempi että asioit konttorissa paikan päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis OIKEASTI joku käyttää vielä avainlukulistoja? 😂😂😂

Vierailija
84/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi harmi, kun ei voi enää pitää pankkikorttia ja avainlukulistaa lompakossa, varas pettyy...

Avainlukulista ei toimi, ilman salasanaa. Ja se on usein nelinumeroinen koodi, joka säilyy muistissa.  Aivan samoin kuin pankkikortin pin-koodi.

Pelkällä avainlukulistan numerosarjoilla, ei verkkopankkiin pääse.

Avainlukulistoja käyttävät edelleen iäkkäämmät ihmiset.

Viimeistä lausetta lukuunottamatta samaa mieltä. Mulla on avainlukulista ja olen alle 30.

Anna kun arvaan, sinulla on kotonasi vielä lankapuhelin ja kuvaputkella varustettu televisio?

Vierailija
85/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika muistihoitajalle. Kauniisti sanottuna olet jo aika monta kertaa kommentoinut tämän saman. 

Vierailija
86/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullut ettei noita enää ole olemassakaan! Itselläni oli viimeksi joskus 2015.

Vierailija
87/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äidille oli pankissa annettu myös valtava avainlukulista! Lohdutin itseäni, että jospa ne ovat senioreille tarkoitettuja, mutta ilmeisesti eivät. Mulla on avainluvut lompakossa, sillä en halua asentaa sovellusta. 

Koska miksi? Se ei altista sua petoksille eikä varkauksille, mutta tunnuslukulistalla sun tilin saa tyhjäksi kuka tahansa millä laitteella tahansa etenkin kun oot ystävällisesti kirjoittanut siihen käyttäjätunnuksesikin. 

eipä riitä vielä että on 2/3 kun tarvitaan 3/3

Vierailija
88/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nordealla ei ollenkaan listoja. vaan sen korvaa kuin mini taskulaskin. tod pieni. näkövammainen saa isomman.

kotonaanhan noita lukulistoja käytetään laskut jne-esim läppärillä. kuka lähtee ulos hoitamaan laskujaan jos tarvitsee lukulistaa. läppärillä omalla pöydällä. ps onko siksi iso,että numerotkin isoja,eli näkee paremmin

Vierailija
89/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

se avainlukulista lähetetään vaikka olisikin mobiilipalvelun käyttäjä. Ja onhan se ihan hyvä olla kaksi erilaista tapaa päästä pankkiin. Ja totta: on isokokoinen. Toisaala miksi sitä pitäisi mukana kuljettaa. Pitää kotona sitä jossain hyvässä jemmassa ja jos joskus on pakko se ottaa mukaan, niin ottaa siihen jonkun muovitaskun ja muovitaskun sitten käsilaukkuun erilliseen lokeroon.

Vierailija
90/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos vaikka tänään avaat tilin op:ssa, niin tarvitset avainlukulistaa kun   tiliä otat käyttöön, joten kyllä: avainlukulistaa käyttää nykyisin monetkin.

Vierailija
91/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Nordella on toinen vaihtoehto kuin mini mini ikäänkuin taskulaskin. Paina vihreää, sen jälkeen moni monivaiheinen tunnistus, on pin ja muut. Monella ei älykännyä, tuo toimii. Mutta kun sen eräs rouva antoi pojantyttärelle joka niin tätä päivää, hän mietti ja mietti eikä osannut käyttää. Eli läppärillä olivat maksamassa laskuja. Yo tytöstä ollut auttajaksi, Läppäri kertoo myös koko ajan mitä koodeja luetellaan siihen minilaitteesee ja se taas ilmoittaa mitä näpytät läppärille.

Moni diggas noita lululistoja. luulimmekin että niitä ei enää ole,mutta hyvä jos on, palvelee montaa ihmistä.

Älykännykät hankalia, kaikki pienellä ja se vahinkoliuluma lasipinnalla tekee hankalalaksi, osaamista peruuttaa ja uudelleen, lululasit jne.  Mutta nythän läppärilläkin kun maksaa ja menee pankin sivuille on liiankin monia vaiheita vanhemmille mutta myös nuoremmille jotka ei niin eteviä surffaamaan netissä, pelkkä päivittäiset raha-asiat ,sen alaryhmät , entä jos tulosta pdf mutoon kansioita jne. Tuo ruljanssi on vaan vaikeaa niille joiden nuoruudessa ei ollut kuin kirjoituskone ja laskin ja lankapuhelin,mutta myös nuoremmillekin jos ei ole joutunut käyttämään tai heikko oppimiskyky. Mutta kaikille pitää tarjota tasa-arvoista asiointitapaa. Eikö?

Vierailija
92/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äidille oli pankissa annettu myös valtava avainlukulista! Lohdutin itseäni, että jospa ne ovat senioreille tarkoitettuja, mutta ilmeisesti eivät. Mulla on avainluvut lompakossa, sillä en halua asentaa sovellusta. 

Älkää vaan sortuko pankin tuolla keinolla luomaan kiusaukseen ottaa valokuvaa siitä kun tahalleen tekevät niin ison että kuva helpompi kuljettaa mukana kuin lista.

noita säilytetä laatikossa ja läppärillä maksellaan. miksi lompakkoon pitäis mahtua. kuka tarttee kauppareissulla listaa.

Vierailija
93/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää vaan sortuko pankin tuolla keinolla luomaan kiusaukseen ottaa valokuvaa siitä kun tahalleen tekevät niin ison että kuva helpompi kuljettaa mukana kuin lista.

noita säilytetä laatikossa ja läppärillä maksellaan. miksi lompakkoon pitäis mahtua. kuka tarttee kauppareissulla listaa.

Joskus myös tulee tarve tarkistaa paljonko tilillä on rahaa, tai nostaa esim. päivittäistä korttiostojen rajaa kun tuleekin yllättävä isompi ostos. Tai joskus täytyy kirjautua omakantaan, tai terveysaseman lääkäri on laittanut viestin hyvinvointialueen palveluun työpäivän aikana ja se täytyy päästä lukemaan. 

Vierailija
94/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leikkelin siihen taitokset ja nyt taas mahtuu. Jatkuvasti on kodin ulkopuolella ollessa tilanteita, joissa pitää käydä verkkopankissa tai tunnistautua. Tuntuvat koko ajan myös lisääntyvän tuollaiset tilanteet, ja siksi olen alkanut selvittää vaihtoehtoa, koska tuntuu vähän epämukavalta naputella rahoihin yhteydessä olevia tunnuksia moneen paikkaan, vaikka teen sen aina omilla laitteilla enkä käytä yleisiä verkkoja. 

Vierailija
95/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttää mobiilia niin ei tarvi mitään lappuja.

Ei mummot uskalla 🤣

Mitä sitten, he ovat ja myös pappavanhukset, ei vain mummot, niin eri aikakauden kasvatteja. Ikääntyminen hidastaa ja tekee somristakin kömpelöt jne. Onhan se lasilevy liukas tekemään virheliukumia.. Eri aikakudella on eri osaajat. Hekin olivat aikoinaan cooleja kun heillä kannettavat mankat,taskulaskin, korvalappustereot. Eihän heidän vanhempansa moisia  tajunneet, oi voi tuollaisiako on nykyään. Entäs kun tuli räkit(degit) koottuna pinoon soitimet. Niille omat ns hienot kaapit. Toes mitä kun sie oot vanha, lennät autolla kauppaan joka myy elinpillereitä, Et ossaa lentää autolla ja sun skidit haukku vee, et sä nyt tajuu, me v... tu mummo potkurilla tai sguutilla, joka sekin on historiaa. Me nuoret lennetään autoilla kauppaan.

Vierailija
96/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes tiennyt että avainlukulistoja on käytössä, luulin että ne poistuivat jo kauan sitten. Soitellaanko kolikkopuhelimillakin vielä? 😂

älä ole tyhmä,nolaat vaan ittes tuolla länkkyleukailuilla.. luulet olevai muka hauska, ei, tyhmä sää oot. mene nurkkaan,mutta pyöreä huoneko on tutumpi

Vierailija
97/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yritättekö tosissanne väittää, että se on vaihdettu siitä kolmesti taitettavasta, ja johonkin isoon?! Pari kk sitten sain uuden, ja oli vielä sama. MITÄ VTTUA OP?

Vierailija
98/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus myös tulee tarve tarkistaa paljonko tilillä on rahaa, tai nostaa esim. päivittäistä korttiostojen rajaa kun tuleekin yllättävä isompi ostos. Tai joskus täytyy kirjautua omakantaan, tai terveysaseman lääkäri on laittanut

kyllä ,mutta eikös nuo mainitsemasi duunit tehdä läppärillä. kotona tms sisällä ei autossa tai kaupassa. siis läppäriilähn noi tehdään jos ei älypuhelinta

Vierailija
99/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes tiennyt että avainlukulistoja on käytössä, luulin että ne poistuivat jo kauan sitten. Soitellaanko kolikkopuhelimillakin vielä? 😂

älä ole tyhmä,nolaat vaan ittes tuolla länkkyleukailuilla.. luulet olevai muka hauska, ei, tyhmä sää oot. mene nurkkaan,mutta pyöreä huoneko on tutumpi

Siirryhän tälle vuosisadalle sinäkin. Avainlukulistat ovat olemassa enää vanhuksia ja kehvanoita varten.

Vierailija
100/170 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla seniili vanhus tai totaalisesti kehityksen ulkopuolelle tipahtanut ja syrjäytynyt jos käyttää avainlukulistaa vielä vuonna 2024. Pyyhkivätkö nämä ihmiset perseensäkin sammaleilla ja istuvat kotona päreen valossa?

Tai sitten on valkohattuhakkereita tarpeeksi lähipiirissä, jotta on ymmärtänyt, miten paskoihin suojauksiin porukka luottaa sokeana. Suurin osa lataa vielä kaiken mahdollisen paskan luureihinsa ja on sitten ihmeissään, kun ainoa maksutapa on solmussa. 

Et vaikuta kovin älykkäältä. Ehkä parempi että asioit konttorissa paikan päällä.

Tuo oli kaikki, mitä sait väkerrettyä tekstimuotoon 😆?