Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävän iso OP:n uusi avainlukulista ei mahdu lompakkoon

Vierailija
30.10.2024 |

Äiti sai juuri uuden listan. Miksi se on noin suuri?!

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MItenhän iso ja painava siitä pitäisi tehdä, ettei ääliöt raahaa sitä mukana? Riittäiskö sellainen betoninen pihalaatta estämään.

Kyllä ne ääliöt on tässä tapauksessa niitä, jotka laittaa koko tilinsä yhden sovellustunnuksen taakse. Hakkerille helppo duuni saada koko tili hetkessä käyttöön.

Vierailija
162/170 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ihan samaa, mun kännykkä on varhaiselta liitukaudelta ja liittymä toimii savumerkeillä. Jos siirryn mobiiliin, joudun hankkimaan uuden kännykän ja kalliin liittymän. Pankkitietoja tarvitaan muuallakin kuin kotona jos pitää vaikka maksaa kiireesti joku lasku. Uusi lista on liian iso lompakkoon, leikkasin sen saksilla pienemmäksi ja taittelemalla mahtuu miten kuten. Siitä mobiilista vielä, olen kerran korjannut kännykän talteen parkkipaikalta. Oli auki ja maksusovelluskin auki, että se siitä turvallisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sellainen juttu, että Op vaihtaa kaikki tunnuslukulistat huhtikuun loppuun mennessä näihin uusiin. Ei ole tiedotettu muualla kuin pankin omilla sivuilla minne pitää erikseen kirjautua. On sitten toukokuun alussa jonoa!

Vierailija
164/170 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta isompi lompakko. Tai matkalaukku.

Vierailija
165/170 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia sitä lompakossa pitäs kantaa? 

Niinpä! kun sitä NIMENOMAAN EI LAITETA LOMPAKKOON TAI KÄSILAUKKUUN ja kannata mukanaan, vaan pidetään varmassa tallessa kotona poissa sivullisten silmistä...vai onks tää taas yks typerä provo? Mutta kyllähän näitä tonttuja Suomessa riittää...

Vierailija
166/170 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö op käyttää paperisia avainlukulistoja?

Kyllä sen saa, mutta eikö kaikki nykyään käytä mobiilipankkia? Siihen riittää käyttäjätunnuksen ja pin-koodin opettelu. Pinkin valitaan itse.

Pinkinkin opettelu on helppoa.

Vierailija
167/170 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä sellainen juttu, että Op vaihtaa kaikki tunnuslukulistat huhtikuun loppuun mennessä näihin uusiin. Ei ole tiedotettu muualla kuin pankin omilla sivuilla minne pitää erikseen kirjautua. On sitten toukokuun alussa jonoa!

Kyllä se tieto tulee pankilta. Itse sain erikseen txt-viestin että muistappa katsoa viestit pankin järjestelmästä, joten eiköhän se tuu kaikille muillekkin.

Vierailija
168/170 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen saa, mutta eikö kaikki nykyään käytä mobiilipankkia? Siihen riittää käyttäjätunnuksen ja pin-koodin opettelu. Pinkin valitaan itse.

Minulle ei mene jakeluun sitten millään miksi ihmiset haluavat hoitaa kaikki asiansa älypuhelimen pientä paskanäyttöä tihrustamalla jos voisi käyttää oikeaa näppäimistöä, hiirtä ja kunnon näyttöä

Vierailija
169/170 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei mene jakeluun sitten millään miksi ihmiset haluavat hoitaa kaikki asiansa älypuhelimen pientä paskanäyttöä tihrustamalla jos voisi käyttää oikeaa näppäimistöä, hiirtä ja kunnon näyttöä

Minulla on varmaan kaikissa pankeissa tili, mutta vain yhden pankin mobiilisovellus, joten kommentoin vain nyt sitten tuon yhden pankin kokemuksella. Mobiilipankkisovelluksen sivunäkymä on erilainen kuin nettiversion sivunäkymä ja mobiilisovellusta on itse asiassa tosi näpsä käyttää. Jos vaikka maksan laskua mobiilipankissa, niin se on tehty niinkin ykisnkertaisesti, kuin avaamalla mobiilisovelluksen, klikkaamalla skannausruutua, näyttämällä viivakoodia puhelimelle ja kaikki laskun tiedot ilmestyy näytölle. Sitten vain vahvistan laskun ja se on tehty. Tähän prosessiin meni viimeksi noin 30 sekuntia.

Kun maksan nettipankissa, niin täytyy usein itse näppäillä viivakoodi (ja tietenkin sitten tarkistaa ettei tule virheitä), laskun saajan tiedot ja niin edelleen. Helposti menee minuutteja. En ole jaksanutviitsinyt hankkia viivaoodinlukijaa tietokonetta varten, kun mobiilissa kuitenkin maksan laskut.

Toki toistuvat laskut menee e-laskuina automaattisesti, mutta kun tulee kertalaskujakin, niin mobiili on ihan heittämällä nettipankkia parempi.

Vierailija
170/170 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää kiusantekoa, haluavat vain eroon tietyistä asiakkaista. Viime vuoden listoissa oli taite tyhjässä kohtaa. Nyt kun hoksasivat, että listaa voi leikellä, niin laittoivat taitteen numeroiden kohdalle. 

Ja milloinkahan tolvanat oppii, ettei päällä olevaa kännykkää kuljeteta koko ajan mukana, se säilytetään kotona turvallisessa paikassa. 👿

TYÖ ON KIVAA, MUTTA ASIAKKAAT HÄIRITSEE!