Järkyttävän iso OP:n uusi avainlukulista ei mahdu lompakkoon
Äiti sai juuri uuden listan. Miksi se on noin suuri?!
Kommentit (170)
En kans tajua lainkaan, miksi OP vaihtaa listan isompaan kokoon. Kas kun eivät kirjakääröön vaihtaneet!
Vanha sopi taiteltuna lompakkoon. Olen käsittänyt, että itsellä kans vaihtuu seuraavaksi siihen pergamenttirullakokoon.
Vieläkö joku on niin kivikautinen että ei käytä mobiilipankkia kännykässä ja siinä sormenjälkitunnistusta?
Eipä tarvitse mitään naurettavia lappuja kanniskella.
Vierailija kirjoitti:
En kans tajua lainkaan, miksi OP vaihtaa listan isompaan kokoon. Kas kun eivät kirjakääröön vaihtaneet!
Vanha sopi taiteltuna lompakkoon. Olen käsittänyt, että itsellä kans vaihtuu seuraavaksi siihen pergamenttirullakokoon.
Teille mänteille ihan oikein.
Täytyy olla seniili vanhus tai totaalisesti kehityksen ulkopuolelle tipahtanut ja syrjäytynyt jos käyttää avainlukulistaa vielä vuonna 2024. Pyyhkivätkö nämä ihmiset perseensäkin sammaleilla ja istuvat kotona päreen valossa?
Sulla on itselläsi vakavia ongelmia. Niin asenneongelmia kuin ongelmia maksamisessakin, jos tulee joku pitkä katkos sähköön tai nettiin. Samaten saat miettiä, mihin perseesi pyyhit, koska mm. vessapaperin toimitus lakkaa aika lyhyeen jos on pitkä sähkökatkos.
Minulla on jo usean vuoden ollut Danske Bankin eSafe ID-laite. Näppäränkokoinen hieman tikkuaskia pienempi ja ohuempi.
Tiedän kolmikymppisiä, jotka ei luovu esim. Nokian 2G-kännykästään, jonka saivat nassikkana. Ovat ikäisiään viisaampia, koska pitävät myös old school-metodeita varalla, modernin teknologian rinnalla.
Onpa sellaisia ministereitäkin maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
No jos ei selitystä pankilta ole eikä tule, niin tarkoituksella tekevät käytön hankalammaksi, että ihmiset siirtyisivät mobiili versiota käyttämään.
OP on tyhmä. Edellyttää, että lista ja tunnukset säilytetään erillään. Mutta nyt varaskin löytää helpommin tollasen huoneentaulun kokoisen lapun. Vanhan taas sai pieneen piiloon kotona.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla seniili vanhus tai totaalisesti kehityksen ulkopuolelle tipahtanut ja syrjäytynyt jos käyttää avainlukulistaa vielä vuonna 2024. Pyyhkivätkö nämä ihmiset perseensäkin sammaleilla ja istuvat kotona päreen valossa?
Sulla on itselläsi vakavia ongelmia. Niin asenneongelmia kuin ongelmia maksamisessakin, jos tulee joku pitkä katkos sähköön tai nettiin. Samaten saat miettiä, mihin perseesi pyyhit, koska mm. vessapaperin toimitus lakkaa aika lyhyeen jos on pitkä sähkökatkos.
Kun vaihdoin pankkia, niin avainlukulista tuli ihan pyytämättä, vaikka käytänkin pankkia pääasiassa kännykän kautta moderneilla turvaratkaisuilla. Onhan tuo ihan hyvä olla olemassa ihan varmuuden vuoksi, jos vaikka käynnykkä häviää tai tapahtuu jotain muuta, jossa avainlukulista on ainoa keino päästä omall tilille.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne juuri siksi tekivät siitä isomman, että ihmiset lopettaisivat niiden listojen raahaamisen mukanaan. Ei niitä edes saisi kuljettaa mukanaan, koska silloin väärinkäytösten riski kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku on niin kivikautinen että ei käytä mobiilipankkia kännykässä ja siinä sormenjälkitunnistusta?
Minä. Kännykkää en käytä kuin puhelujen vastaanottamiseen ja soittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne juuri siksi tekivät siitä isomman, että ihmiset lopettaisivat niiden listojen raahaamisen mukanaan. Ei niitä edes saisi kuljettaa mukanaan, koska silloin väärinkäytösten riski kasvaa.
Jos halutaan ihmiset mobiilipankkiin, ei saa sanoa, että pidäthän avainlukulistan tallessa. Jos lennosta haluaa käydä mobiilissa, niin mulla se on katkaistu naps tuosta noin vain. Pakko oli siirtyä takaisin avainlukulistaan, kun mobiili lukkiutui. En halua olla jatkuvasti aktivoimassa sitä, kun en tiedä montako kertaa pitää keksiä uudet tunnukset. En tietysti turvallisuussyistä ala käyttää samaa tunnaria, jos mobiili ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vain juntti käyttää "turvallista" sormenjälkitunnistusta. Toivottavasti puhelimesi joskus varastetaan tai hajoaa. Voit sitten miettiä, että mitä sitten teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niillä pelkillä listoilla tekee?
Se on vain hyvä ettei mahdu lompakkoon, koska sitä ei ole tarkoitus kuljettaa mukana. Listaa tarvitaan vaikka olisi mobiili käytössä, koska uuden mobiiliavaimen luontiin tarvitaan avainlukulistaa. Se tulee eteen, kun vaihtaa puhelinta.
Järkyttävän kokoinen lakana! Tuo pitää taittaa ties kuinka monta kertaa ennen kuin menee yhtä pieneksi leveydeltä ja korkeudelta mitä edellinen lista, mutta paksuus on sitten täysin älytön. Materiaali on paksua ja haurasta eikä edes näy kestävän taittelua. Ja tekstin koko naurettavan suuri, näkee lukea huoneen toiselta puolelta asti...
Ymmärrän että vanhoilla ihmisillä voi olla vaikeuksia näkemisen kanssa, mutta tarvitseeko tosiaan kaikkien muiden kärsiä siitä? Muistuttaa sitä älytöntä säädöstä jonka mukaan jokaisessa vessassa piti mahtua tanssimaan pyörätuolilla vaikkei sinne vessaan olisi edes päässyt kun se oli hissittömässä yläkerrassa. Onneksi tuota sentään järkevöitettiin myöhemmin.
Ilmeisesti tässä halutaan pakottaa kaikki paitsi vanhukset pois listan käytöstä... ja naimisiin oman puhelimensa kanssa. Kun halko hukkuu tai hajoaa, menee koko elämä samalla.
En pyyhi ja käytän työssäni tietokonetta jatkuvasti. Ei se liity mitenkään siihen, että edelleen on käytössä avainlukulista silti, että on myös mobiilisovellus. Avainlukulista meillä on käytössä nimenomaan toisen henkilön tilin vuoksi. Vaikka siihen on käyttöoikeus ja valtuutus, on paljon kätevämpi käyttää avainlukulistaa.