Järkyttävän iso OP:n uusi avainlukulista ei mahdu lompakkoon
Äiti sai juuri uuden listan. Miksi se on noin suuri?!
Kommentit (170)
Pankit aina toitottaa, että pankkikorttia ja tunnuksia ei pidä missään nimessä säilyttää yhdessä!!!
Vierailija kirjoitti:
Mun äidille oli pankissa annettu myös valtava avainlukulista! Lohdutin itseäni, että jospa ne ovat senioreille tarkoitettuja, mutta ilmeisesti eivät. Mulla on avainluvut lompakossa, sillä en halua asentaa sovellusta.
Älkää vaan sortuko pankin tuolla keinolla luomaan kiusaukseen ottaa valokuvaa siitä kun tahalleen tekevät niin ison että kuva helpompi kuljettaa mukana kuin lista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äidille oli pankissa annettu myös valtava avainlukulista! Lohdutin itseäni, että jospa ne ovat senioreille tarkoitettuja, mutta ilmeisesti eivät. Mulla on avainluvut lompakossa, sillä en halua asentaa sovellusta.
Älkää vaan sortuko pankin tuolla keinolla luomaan kiusaukseen ottaa valokuvaa siitä kun tahalleen tekevät niin ison että kuva helpompi kuljettaa mukana kuin lista.
Pitänee kopiokoneella ottaa pienennetty kopio, jos todella ei aiemman kokoista versiota enää saa. Mutta tosiaan mihinkään älylaitteeseen en ottaisi kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö op käyttää paperisia avainlukulistoja?
Kyllä sen saa, mutta eikö kaikki nykyään käytä mobiilipankkia? Siihen riittää käyttäjätunnuksen ja pin-koodin opettelu. Pinkin valitaan itse.
Käytän S-pankissa mutta säästöt Nordeassa ja sinne ei niin vaan pääse. Puukko kurkulle ja anna ne neljä numeroa. Liian helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitänee kopiokoneella ottaa pienennetty kopio, jos todella ei aiemman kokoista versiota enää saa. Mutta tosiaan mihinkään älylaitteeseen en ottaisi kuvaa.
Kannattaa huomioda kopioidessa että jotkut kopiokoneet jättää kopion myös kopiokoneen muistiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen saa, mutta eikö kaikki nykyään käytä mobiilipankkia? Siihen riittää käyttäjätunnuksen ja pin-koodin opettelu. Pinkin valitaan itse.
Käytän S-pankissa mutta säästöt Nordeassa ja sinne ei niin vaan pääse. Puukko kurkulle ja anna ne neljä numeroa. Liian helppoa.
EIkö neljästä numerosta saa vain kymmenentuhatta eri vaihtoehtoa ja yleisin kai olisi oma tai jonkun syntymäaika eri versioina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIkö neljästä numerosta saa vain kymmenentuhatta eri vaihtoehtoa ja yleisin kai olisi oma tai jonkun syntymäaika eri versioina.
Jokainen katuvaras tietää että haltija muistaa ulkoa nuo 4 numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika inhottava tieto kyllä on. Saattaa johtaa pahimmassa tapauksessa kyseenalaisten keinojen käyttämiseen.
Juu, eivät ole senioreille tarkoitettu. Ainakin näkee numerot, mutta on hankala säilyttää näkymättömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia sitä lompakossa pitäs kantaa?
Että voi käyttää nettipankkia missä tahansa.
Käyttäjätunnuksen + salasanan oppii ulkoa, mutta avainlukulista pitää olla mukana.
Kuka on niin tyhmä että käyttää missä tahansa ? Minulla on pankin sovellus puhelimessa, paljon turvallisempi, jos joskus pitäisi käyttää muualla kuin kotona, toki käytän sitä kotonakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miksi? Se ei altista sua petoksille eikä varkauksille, mutta tunnuslukulistalla sun tilin saa tyhjäksi kuka tahansa millä laitteella tahansa etenkin kun oot ystävällisesti kirjoittanut siihen käyttäjätunnuksesikin.
Pelkällä avainlukulistalla ei tee mitään, tietenkään. Ihan turvallinen systeemi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika inhottava tieto kyllä on. Saattaa johtaa pahi
No, ihan yhtä hyvin se voi viedä sun puhelimen ja kiristää sulta pin koodin. Sitten sillä on sun mobiilipankki.
Minäpä tykkään, kun on selkeät luvut eikä turhaa roskaa sen pienen härpäkkeen mukana. En ole koskaan tarvinnut avainlukulistaa missään kotoa poistuttuani.
"Kaikkiin älypuhelimiin ei saa sitä op-mobiilia, joten jotkut joutuu edelleen elämään noiden avainlukulistojen kanssa.
MITÄ ihmettä sä horiset!
OP-mobiili
Asenna muille laitteille
Jaa
devicesTämä sovellus on saatavilla laitteellesi
Sieltä niitä saa! Google Play senkus asennat!
Vierailija kirjoitti:
Käyttää mobiilia niin ei tarvi mitään lappuja.
Kaikilla ei ole älypuhelimia. Ja sen avainlukulistan avulla se mobiilisovelluskin sinne puhelimeen asennetaan.
Vierailija kirjoitti:
Pankit aina toitottaa, että pankkikorttia ja tunnuksia ei pidä missään nimessä säilyttää yhdessä!!!
Niin, pankkikorttia ja pankkikortin pin-koodia. Tai verkkopankin käyttäjätunnusta ja avainlukutaulukkoa. Jos on pankkikortti ja avainlukulista, niin ei sillä vielä pääse murtautumaan toisen verkkopankkiin ilman niitä verkkopankin käyttäjätunnuksia. Eikä käyttämään pankkikorttia ilman pankkikortin pin-koodia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän niillä ole mitään tekemistä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joudut jostain syystä asentamaan sen mobiilipankin uudestaan, eikä sinulla ole sovellusta jossain toisessa toiseessa toimivassa laitteessa, tarvitset sen numerolistan.
Onhan se vähän tympeää kantaa tuota julistetta. Mutta kun en halua mitään sovellusta tai olla sen varassa, että kännykän pitää aina olla mukana kun mitä tahansa asiaa koittaa hoitaa, löyteillä ja ehjä. Mitäs sitten kun ei ole? Nyt pääsee millä tahansa laitteella hoitamaan asiat.