Järkyttävän iso OP:n uusi avainlukulista ei mahdu lompakkoon
Äiti sai juuri uuden listan. Miksi se on noin suuri?!
Kommentit (170)
No ei kai kukaan hullu sitä mukanaan kanna.
Minkä takia sitä lompakossa pitäs kantaa?
Käyttää mobiilia niin ei tarvi mitään lappuja.
Vihdoinkin heikkonäköiselle sopivan kokoisilla numeroilla. 6/5. Op:n paras lista.
Vieläkö op käyttää paperisia avainlukulistoja?
Kas kun et taittele mukaasi vielä paperista tilinavaussopimusta
No voi harmi, kun ei voi enää pitää pankkikorttia ja avainlukulistaa lompakossa, varas pettyy...
Mun äidille oli pankissa annettu myös valtava avainlukulista! Lohdutin itseäni, että jospa ne ovat senioreille tarkoitettuja, mutta ilmeisesti eivät. Mulla on avainluvut lompakossa, sillä en halua asentaa sovellusta.
Ehkäpä ovatkin ajatelleet, että näin voisi välttää avainlukujen joutuminen vääriin käsiin? Ei myöskään häviä niin helposti kuin pieni lipare.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö op käyttää paperisia avainlukulistoja?
Kyllä sen saa, mutta eikö kaikki nykyään käytä mobiilipankkia? Siihen riittää käyttäjätunnuksen ja pin-koodin opettelu. Pinkin valitaan itse.
Tuskin voi olla niin huono kuin Nordean tunnuslukulaite, joka on ihan mahdoton vanhukselle, jolla on jo heikot voimat ja motoriikassa ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Että voi käyttää nettipankkia missä tahansa.
Käyttäjätunnuksen + salasanan oppii ulkoa, mutta avainlukulista pitää olla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Mun äidille oli pankissa annettu myös valtava avainlukulista! Lohdutin itseäni, että jospa ne ovat senioreille tarkoitettuja, mutta ilmeisesti eivät. Mulla on avainluvut lompakossa, sillä en halua asentaa sovellusta.
Koska miksi? Se ei altista sua petoksille eikä varkauksille, mutta tunnuslukulistalla sun tilin saa tyhjäksi kuka tahansa millä laitteella tahansa etenkin kun oot ystävällisesti kirjoittanut siihen käyttäjätunnuksesikin.
Vanhuksille suunnattu. Muut käyttää mobiilia. Vaikka ihan yhtäpaljon joutuu näpyttelemään kummassakin.
Mutta entäs jos puhelin kastuu, sekoaa tai katoaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että voi käyttää nettipankkia missä tahansa.
Käyttäjätunnuksen + salasanan oppii ulkoa, mutta avainlukulista pitää olla mukana.
Toiv. muistat tyhjentää välimuistin jos vieraalla koneella teet. Ettei jää tili auki kelle tahansa, joka vöhkii sen avainlukulistan
Vierailija kirjoitti:
Kas kun et taittele mukaasi vielä paperista tilinavaussopimusta
AVainlukulistan tarpeen ymmärrän mutta mihin tuotatilinavaussopimusta tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
No voi harmi, kun ei voi enää pitää pankkikorttia ja avainlukulistaa lompakossa, varas pettyy...
Mitenkäs nuo kaksi korreloi keskenänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miksi? Se ei altista sua petoksille eikä varkauksille, mutta tunnuslukulistalla sun tilin saa tyhjäksi kuka tahansa millä laitteella tahansa etenkin kun oot ystävällisesti kirjoittanut siihen käyttäjätunnuksesikin.
Minulla ei ole mukanani tai edes kotonani mitään muita pankkitietoja kuin tuo avainlukulista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä pelkällä tunnuslukulistalla pääse verkkopankkiin, eikä kai kukaan ole niin tyhmä että kirjoittaisi ne salasanat yms. samaan paikkaan ylös.
Kaikkiin älypuhelimiin ei saa sitä op-mobiilia, joten jotkut joutuu edelleen elämään noiden avainlukulistojen kanssa.
Kannattaa opetella se ulkoa niin ei tartte kantaa mukana.