Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pääse matkoille kun ei ole kaveria!

Vierailija
30.10.2024 |

Yksin en ole matkustanut. Olen introvertti ja kaverinkin olisi hyvä olla. 

Vinkkejä yksinmatkusteluun?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet vaan. Yksin matkustaminen on parasta! Jos hannaat, on matkaseuranhakusivuja ja -ryhmiä, esim fb:ssä.

Vinkkinä että ei kannata yksin pimeän aikaan liikkua missään, varsinkaan naisena. Tai autioilla syrjäkujilla kaupungeissa tms. Näin ainakin itse toimin, eikä ongelmia ole tullut.

Vierailija
2/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene teemamatkalle. Vaeltaminen, valokuvaus tms. Niille monet osallistuvat itsekseen, kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olen jotenkin tumpelo näiden lentolippujen kanssa mutta ryhmämatka voisi olla sopiva.

Vierailija
4/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksinmatkustelu eroa juurikaan muiden kanssa matkailusta. Matkatoimistot järjestävät edelleen myös ryhmämatkoja, jollaiselle voit lähteä, jos et halua itsenäisesti ja yksin matkustaa. Esim. Euroopan kiertomatkoja löytyy. 

Omatoimimatkaakin voit ainakin suurkaupungeissa täydentää vaikka Get your guiden retkillä, jolloin useimmiten pääset pienryhmässä tutustumaan johonkin kohteeseen tai ajanvietteeseen.

Yksin matkustaessa on toki tärkeää huolehtia omasta turvallisuudestaan, eli välttää niitä halvimpia laitakaupungin hotelleja, eikä lörpöttele joka sergiolle että matkustaa yksin. Terveellä järjellä pärjää pitkälle.

Vierailija
5/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Olen jotenkin tumpelo näiden lentolippujen kanssa mutta ryhmämatka voisi olla sopiva.

Kannattaa ostaa valmis matkapaketti esim. Aurinkomatkoilta tai TUI:lta. 

Vierailija
6/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdet vaan. Yksin matkustaminen on parasta! Jos hannaat, on matkaseuranhakusivuja ja -ryhmiä, esim fb:ssä.

Vinkkinä että ei kannata yksin pimeän aikaan liikkua missään, varsinkaan naisena. Tai autioilla syrjäkujilla kaupungeissa tms. Näin ainakin itse toimin, eikä ongelmia ole tullut.

Ap. Tarkoitus olisi käydä Berliinissä helmikuussa. Täytyy kerätä rohkeutta.

Tiedän yhden tutun joka käy 3 kertaa vuodessa yksin reisussa. Mutta hän muutenkin on kokenut reissaaja.

Vierailija
7/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan. Paljon ohjelmaa (museoita ym) ja loput ajat istut kahviloissa katselemassa maailman menoa. Ihanaa.

Vierailija
8/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinissä on paljon kiinnostavaa historiaa ja loistavia ravintoloita. Pidä kivaa!

Vierailija
9/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden tutun joka käy 3 kertaa vuodessa yksin reisussa. Mutta hän muutenkin on kokenut reissaaja.

Kysy häneltä vinkkejä. Hauskaa matkaa!

Vierailija
10/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap töihin!

Vierailija
11/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde matkatoimiston kautta matkalle ja osallistu matkatoimiston retkille.

Tai joku ryhmämatka. Tuttuni osallistuu aina jonnekin ihmeellisille teemamatkoille, kuten joogaretriitti Islannissa, polkupyöräillen Slovakian halki, bussilla Saksan kauneimmat linnat jne. Porukalla mennään ja hän aina tutustuu matkakumppaneihin.

Vierailija
12/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene teemamatkalle. Vaeltaminen, valokuvaus tms. Niille monet osallistuvat itsekseen, kokemusta on.

Introvertti tuskin haluaa millekään teemamatkalla. Ainakin mulle kuulostaa painajaiselle. Yksin matkustaminen on parasta. Saa tehdä juuri mitä haluaa ja olla rauhassa. 

Vierailija
13/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kivalta. Kohta sinäkin olet kokenut matkaaja.

Vierailija
14/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa valmis matkapaketti esim. Aurinkomatkoilta tai TUI:lta. 

Tjäreborg on parempi kuin Aurinkomatkat tai TUI. TUI on itseasiassa venäläisomistuksessa eli sitä välttäisin. 

Vierailija
15/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin aikanaan 80-luvulla ryhmämatkoilla yksin ja aina löytyi kavereita. Nykyajasta en tiedä. 

Mun nuoret on reissanneet yksin ihan omatoimisesti. Tyttö ja poika. Tytär on varovainen ja reissu meni hyvin. Mutta kyllähän se rajoittaa, mitä tekee ja väliin kaipasi jotain kaveria.

Pojan pitkä reissu meni hienosti, mutta matkakohde oli turvallinen. Uskalsi liikkua ihan miten itse halusi. 

Mä äitinä olin kyllä hermoraunio. Kummallakin nuo reissut oli ekat ihan yksin.

Vierailija
16/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varata hyvä hotelli vaikka ne voivat olla kalliita. Halpisten kanssa jos tulee jotain ongelmia niin niiden ratkominen on kurjaa yksin. Tripadvisorista voit katsella arvosteluja. 

Aamupala kannattaa ehdottomasti ottaa jos se ei jo valmiiksi kuulu pakettiin. 

Ja katso etukäteen miten saat kätevimmin ostettua lipun joukkoliikenteeseen ja millainen lippu olisi sinulle paras (onko Berliinissä jotain 72h lippuja?). 

Vierailija
17/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista matkavakuutus ja Eurooppalainen sairaanhoitokortti!

Vierailija
18/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ensin pakettimatka niin saat itsevarmuutta yksin matkustamiseen. Esim. Aurinkomatkoilla on oikeasti hyviä retkiäkin kohteissa ja kuljetus kentältä hotellille. Jos vielä helpommalla haluat päästä, niin otat vielä puolihoidon tai all inclusiven. Hotellissa ei tunnu niin oudolle ruokailla yhdessä. Tsemppiä. Mä olisin hyvää matkaseuraa sulle, kun olen introvertti ja kestän ihmisiä max. 2-3 h putkeen :)

Vierailija
19/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut myös yksin ja tykkään, paljon vapaampaa kulkea itse ihakseen. 

Vierailija
20/46 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde matkatoimiston kautta matkalle ja osallistu matkatoimiston retkille.

Tai joku ryhmämatka. Tuttuni osallistuu aina jonnekin ihmeellisille teemamatkoille, kuten joogaretriitti Islannissa, polkupyöräillen Slovakian halki, bussilla Saksan kauneimmat linnat jne. Porukalla mennään ja hän aina tutustuu matkakumppaneihin.

Tuommoisesta aloitin itse myös.  Tulee kyllä aika kalliiksi. Keneenkään en tutustunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi