En pääse matkoille kun ei ole kaveria!
Yksin en ole matkustanut. Olen introvertti ja kaverinkin olisi hyvä olla.
Vinkkejä yksinmatkusteluun?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene teemamatkalle. Vaeltaminen, valokuvaus tms. Niille monet osallistuvat itsekseen, kokemusta on.
Introvertti tuskin haluaa millekään teemamatkalla. Ainakin mulle kuulostaa painajaiselle. Yksin matkustaminen on parasta. Saa tehdä juuri mitä haluaa ja olla rauhassa.
Niillä saa myös viettää aikaa yksin, mutta tarvittaessa voi jutustella muidenkin kanssa.
Itselleni sopi hyvin ensikertalaisena ja ryhmästä oli "turvaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdet vaan. Yksin matkustaminen on parasta! Jos hannaat, on matkaseuranhakusivuja ja -ryhmiä, esim fb:ssä.
Vinkkinä että ei kannata yksin pimeän aikaan liikkua missään, varsinkaan naisena. Tai autioilla syrjäkujilla kaupungeissa tms. Näin ainakin itse toimin, eikä ongelmia ole tullut.
Ap. Tarkoitus olisi käydä Berliinissä helmikuussa. Täytyy kerätä rohkeutta.
Tiedän yhden tutun joka käy 3 kertaa vuodessa yksin reisussa. Mutta hän muutenkin on kokenut reissaaja.
Berliinissa on helppo liikkua metrolla. Jos haluat kiertää päänähtävyydet niin siihen helpoin keino on ottaa hop on hop off-bussi. Historiaan löytyy myös hyviä ohjattuja kierroksia. Uskon että matka onnistuu hyvin yksin. Öisin/pimeällä ei toki kannata liikkua Berliinissäkään yksin.
Kannattaa varata vähintään puolihoitomatka. En tykkää syödä ulkona illallista yksin. Lisäksi osallistun ryhmäretkiin, joissa tutustuu uusiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Olen jotenkin tumpelo näiden lentolippujen kanssa mutta ryhmämatka voisi olla sopiva.
Kannattaa ostaa valmis matkapaketti esim. Aurinkomatkoilta tai TUI:lta.
TUI on venäläisten oligarkkien omistama, älä rahoita sitä. Paljon on valinnanvaraa muilla matkatoimistoilla.
Ei pattayalle tartte kavereita tuua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Olen jotenkin tumpelo näiden lentolippujen kanssa mutta ryhmämatka voisi olla sopiva.
Kannattaa ostaa valmis matkapaketti esim. Aurinkomatkoilta tai TUI:lta.
TUI on venäläisten oligarkkien omistama, älä rahoita sitä. Paljon on valinnanvaraa muilla matkatoimistoilla.
Oho, en tiennyt että TUI on venäläisomistuksessa. Enpä varaa sen kautta enää mitään.
Varoitus! Kun pääset yksin matkailun makuun, niin et enää huoli ketään kaveriksi. Niin ihanaa se on.
Pääsetkö kauppaan yksin? Aloita siitä.
Jos tämä on jo tehty, jatka ostamalla yksin lippu bussiin, junaan tai metroon kotipaikkakuntasi naapuriin.
Jos tämäkin on jo tehty, osaat ostaa lipun myös kotimaasi ulkopuolelle.
Kotimaan bussilipussakin on ehtoja, joita pitää noudattaa jos haluaa matkustaa. Silläkin pitää olla ajoissa lähtöpaikalla, oikeassa kulkuneuvossa, osata olla paikallaan häiritsemättä muita, osata nousta pois oikealla pysäkillä, osata reagoida jos tulee yllättäen olo että voi pyörtyä... Ja vielä osata liikkua yksin sitten kun kulkuneuvosta on noussut.
Et voi kotipaikkakunnan bussillakaan matkustaa esim. lippusi voimassaoloajan ulkopuolella ilman että toimit vastoin sääntöjä. Lentolipussa on ihan sama sääntö.
"Olen tumpelo lentolippujen kanssa" Miten se on edes mahdollista? Oletko tumpelo sitten ostamaan VR:n junalipunkin? Käytännössä ihan sama asia. Ja tulihan sieltä joku pakettimatkajunttikin paikalle kehumaan aurinkomatkoja :D
Mikä siinä yksin matkustamisessa ahdistaa?
Vierailija kirjoitti:
Mene teemamatkalle. Vaeltaminen, valokuvaus tms. Niille monet osallistuvat itsekseen, kokemusta on.
Loistoidea introvertille. Eiku.
Ota luettavaksi/kuunneltavaksi Anna-Katri Räihän Menolippu kaikkialle! Mulla just kesken ja hän kertoo hienosti omista seikkailuistaan ja antaa paljon vinkkejä yksinmatkailuun. Samoja pelkoja meillä kaikilla on :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistoidea introvertille. Eiku.
Jos ei mitään tai ketään halua nähdä niin miksi sitten ensinnäkin lähtee matkalle?
En minäkään ulkomaille lähde yksin matkustamaan. Suomessa olen käynyt rukalla laskettelemassa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Eli onko ongelmana se että haluaisit lähteä muiden järjestämälle matkalle että sinun itse ei tarvi huolehtia mistään muusta kuin siittä että saavut lentokentälle ajoissa että pääset vain nauttimaan muiden järjestämästä matkasta?
Vierailija kirjoitti:
"Olen tumpelo lentolippujen kanssa" Miten se on edes mahdollista? Oletko tumpelo sitten ostamaan VR:n junalipunkin? Käytännössä ihan sama asia. Ja tulihan sieltä joku pakettimatkajunttikin paikalle kehumaan aurinkomatkoja :D
Tätä mäkin vähän ihmettelen.
En meinaan itse lähde VR:lläkään minnekään ilman että selvitän milloin ehdin syödä, juoda, nukkua tai käydä vessassa.
En myöskään osta junalippua ilman että tiedän tarkalleen mistä juna lähtee. Eli miltä raiteelta ja miten raiteelle pääsee ihan tarkalleen ottaen. Onko se toisella puolella kuin minne asemarakennukseen mennään sisälle, onko sinne kuinka kauan milläkin kulkuvaihtoehdolla ja mitä jos kulkuvaihtoehto a ei onnistukaan.
Just nyt oon reissussa yksin ja mukavaa on. Sitä pitää vain kokeilla ja asuuhan siellä ulkomaillakin ihmisiä, joille jutella. Tosin, jos ei edes kotimaassa paljoa muille juttele ja hengaile porukalla, niin miksi sitä seuraa tarvitsisi sitten ulkomailla?
Fb:ssä on matkaseuraryhmiä, niistä voi kysellä tai laittaa itse toiveita. Löytyy myös ryhmämatkoja eri teemoilla, niissä voi ottaa oman huoneen jos haluaa omaa rauhaa. Teemamatkoilla mennään tietyn harrastuksen mukaan joten jos olet menet sellaiselle mitä harrastat/mistä pidät niin matkalla on samaa harrastavia ihmisiä joiden kanssa tulee hyvin toimeen eikä niissäkään tarvitse koko aikaa olla yhdessä. Hyviä ja luotettavia matkanjärjestäjiä ja on You Travel, Aventura, Mandala Travel, Tema matkat, Kontiki Tours, Olympia.
Suurkaupungeissa on kiva olla yksin, siellä on aina tosi paljo tekemistä.
Yksin matkustelu on parasta! Saa tehdä kaiken omassa tahdissaan, ja mitä itse haluaa. Ihana vapaus. Suosittelen!