Jotenkin jäejetöntä että ihmiset ajaa nastoilla paljaalla asfaltilla täällä eteläsuomessa.
Pitäisi oikeasti saada haittavero nastoille niin niitä käyttäisi vain oikeasti tarvitsevat.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Miten te tällaisestakin asiasta saatte riidan aikaiseksi? Antakaa jokaisen elää tyylillään.
Kaikesta täytyy riidellä, koska vain ja ainoastaan minun mielipiteeni on oikea. Tosielämässä nämä kurahousut eivät kuitenkaan saisi suutaan auki. Netissä ja ratin takana kaikki on maailman herroja.
Vierailija kirjoitti:
Miten te tällaisestakin asiasta saatte riidan aikaiseksi? Antakaa jokaisen elää tyylillään.
Mikäs siinä kunhan nastoilla ajelevat maksaisi itse sen mitä ne nastat teitä rouhii, sekä ne lasilaskut jotka johtuu lentelevistä nastoista.
nimim. kolme kertaa paikattu tuulilasi (ja kyllä, sen erottaa onko kivi vai nasta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä kunhan nastoilla ajelevat maksaisi itse sen mitä ne nastat teitä rouhii, sekä ne lasilaskut jotka johtuu lentelevistä nastoista.
nimim. kolme kertaa paikattu tuulilasi (ja kyllä, sen erottaa onko kivi vai nasta)
Niin on minullakin. En silti vedä hernettä nenään. Shit happens.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa sinä sitten siitä kun tiet on kitkoilla vaarallisiksi kiillotettu, hiekoitusta lisätään, lasi-ja maalivauriot lisääntyy jne. Tai sitten olet vain hiljaa ja pidät jatkossa sitä turvaväliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihoin jo syyskuussa uudet nastat maasturiini.
just tollaisten kusipäitten takia tiet huonossa kunnossa ja verot nousee mut eihän se enää mua haittaa. kun olen etätöissä.toivottavasti masturisi autoveroitus kymmenkertaistuu.
Masturisi veroitus?
anteeksi helvetisti.kirjoitus virhe kusisella puhelimella ja samalla tässä toissä ja rukissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kitkatkin ihan mukavasti sinkoavat kiviä lamellien välistä . Nim.kokemusta myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa sinä sitten siitä kun tiet on kitkoilla vaarallisiksi kiillotettu, hiekoitusta lisätään, lasi-ja maalivauriot lisääntyy jne. Tai sitten olet vain hiljaa ja pidät jatkossa sitä turvaväliä.
Kitkat ei tietä kiillota sen kummemmin kuin muutkaan renkaat. Hiekoitusta on syytäkin lisätä. Vittujuuripäinvastoin nuo lasi ja maalivauriosi. Joten suksivittuun harhoinesi.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännää että jotkut on olevinaan heti metsässä jos ei ole nastoja ja toiset ajaa talven talven perään kitkoilla ongelmitta. Kuitenkin samassa maassa samoilla teillä samoilla keleillä ajetaan.
Voi johtua siitäkin, että kitkat toimivat ruuhka-Suomessa hyvin ihan siksikin, että alueella liikkuu riittävästi nastarenkailla varustettuja autoja karhentamassa teiden pintoja.
Olen parempi ihminen kuin te.
T: Sähköllä ajava, kitkoilla kulkeva.
Nastat aina talveksi alle, ajakoot muut millä lystää.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tuo ole ainoa järjetön asia täällä. Vasta vähän aikaa sitten käännettiin taas kellonaikaa.
Etelä-Suomessa? Eiks muualla käännetty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä myytti elää sitkeästi, että nastarenkaista lentelisi nastoja. Ei niitä nastoja niin paljon ole, että voisi jatkuvasti lennellä. Omissakin nastarenkaissa kaikki nastat tallella. Katsoppa joskus niitä kitkarenkaitasi ja laske montako kiveä niissä on. Niitä on paljon enemmän, kuin nastarenkaissa nastoja ja eivät ole kiinni kuten nastat. Kivet sieltä renkaista lentelee. Soratieltä kun tulee päätielle, niin renkaat on kuin täyteen ladattu konekivääri.
Asiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Kävin hiihtolomalla Lapissa enkä vaihda kesärenkaita takas. Revi siitä, riidankylväjä.
Kitkat on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin hiihtolomalla Lapissa enkä vaihda kesärenkaita takas. Revi siitä, riidankylväjä.
Mä kävin kitkoilla tammikuussa Lapissa ja hyvin pärjäsi.
Lumellahan kitkat ovat hyvät. Mustalla jäällä eivät. Ja loppuvuodesta enemmän täällä etelässä on jäätä kuin lunta.
15 vuotta ajanut "täällä etelässä" kitkoilla. 3 kertaa MINUN perääni on ajettu liikennevaloissa liukkaalla ja AINA on ollut peräänajaja nastoilla liikenteessä. Kummasti minun autoni on pysähtynyt mutta ei sen nastapellen auto.
Talvi yllätti autoilijat, kohta on sen aika. Ei koko etelä-Suomessa ole samat keliolosuhteet !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin kitkoilla tammikuussa Lapissa ja hyvin pärjäsi.
Itse asiassa Lapin keskitalven pakkaslumikeleille kitkat soveltuvatkin paljon paremmin kuin Etelä-Suomen nollan tuntumassa sahaaviin lämpötiloihin.
Meillä ei vielä ole talvirenkaita. Mies ei ole suostunut vielä vaihtamaan. Kiva se on taas, kun ne ekat liukkaat tulee, lähteä liikenteeseen. Jos saisin renkaat vaihdettua, niin olisi jo nastat alla. En saa niitä pultteja auki, kun ne on aina juuttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kitkat ei tietä kiillota sen kummemmin kuin muutkaan renkaat. Hiekoitusta on syytäkin lisätä. Vittujuuripäinvastoin nuo lasi ja maalivauriosi. Joten suksivittuun harhoinesi.
Suksin sinne joka ilta. Sinulla sen sijaan on hyvin kuivaa sillä saralla, eikä ihme. Tsemppiä kuitenkin..Ehkä joku baarivalas vielä joskus antaa sulle, kunhan opettelet ensin peseytymään.