Jotenkin jäejetöntä että ihmiset ajaa nastoilla paljaalla asfaltilla täällä eteläsuomessa.
Pitäisi oikeasti saada haittavero nastoille niin niitä käyttäisi vain oikeasti tarvitsevat.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Kunhan pysytte kitkaidarit oikealla kaistalla motarilla poissa normaalien ihmisten jaloista
Me emme ole siellä jalan niinkuin sinä.
Nää aloitukset on hesalaisten vihreiden tyttösten tekemiä joilla ei ole koskaan ollut autoa.
Täällä maalla jopa bussit liukuu jäisellä tiellä ojaan koska niissä ei ole nastoja. Rekoista puhumattakaan.
Stadiin tullaan pohjoisemmista maakunnista töihin ja asioimaan ja ne lyhyet kauppareissut jopa kävellään täällä (maalaiset tutkitusti liikkuu vähemmän lihasvoimalla kuin kaupunkilaiset ja ovat lihavampia).
Todennäköisesti nastat rapisee pohjoisesta tulleiden maalaisten (persujen) autoissa. Me etelän vetelät säästämme renkaitamme ja käytämme joukkoliikennettä.
Suomi on pitkä maa, nyt on lokakuu vaihtumassa marraskuuksi ja lämpötilat menossa miinukselle. On viisasta varautua liukkauteen. Sun varmaan vaikea sitäkään tajuta, jos asut hiekkatien päässä.
Minusta persut pitäisi palauttaa synnyinseuduilleen. Ne eivät pärjää kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan pysytte kitkaidarit oikealla kaistalla motarilla poissa normaalien ihmisten jaloista
Miksi ihmeessä etenkään motarilla hidastelisin kitkoilla, ne kun on talvellakin niitä parhaiten hoidettuja teitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus rengasmyyjänä ja jos asiakas ei tiennyt kummat renkaan haluaa niin suositeltiin kitkat lumelle ja nastat jäälle. Asiakas sitten tietysti joutui pohtimaan kummalla tulee ajettua enemmän.
Itse ajan nastoilla, niillä pärjää kyllä aina. Kitkatkin on enimmän osan talvea ok täällä Lapissa mutta on hengenvaaralliset kun peilijään päällä huilaa vesi ja silloinkin on töihin päästävä.
Ja kuitenkin kaikki raskas liikenne menee siitä vetisestä peilijäästäsi yli ilman nastojakin.
Ala nyt toki selittää painoista jotta pääsen selittämään miten se paino ei merkitse koska samaa tahtia kun paino kasvattaa kitkavoimia se paino myös kasvattaa niitä voimia jotka pyrkivät kampeamaan auton tieltä.
Olen eri, mutta kyllä meille tavaraa tuovat rekat jää talvella ihan säännöllisesti yhden tietyn jäisen mäen alle jumiin kunnes sinne saadaan kunnon kerros hiekkaa.
Eilen oli mustaa jäätä kaikkialla ja loppuviikosta on luvannut luntakin tänne etelään. Saa taas lukea miten ennakoijat (holtittomat kitkakuskit) ajavat pitkin ojia.
Vierailija kirjoitti:
Kävin hiihtolomalla Lapissa enkä vaihda kesärenkaita takas. Revi siitä, riidankylväjä.
Missä päin Suomea hiihtoloma on lokakuussa?
Vierailija kirjoitti:
Nää aloitukset on hesalaisten vihreiden tyttösten tekemiä joilla ei ole koskaan ollut autoa.
Täällä maalla jopa bussit liukuu jäisellä tiellä ojaan koska niissä ei ole nastoja. Rekoista puhumattakaan.
Liukuu sinne ojiin nastarenkaallisia hlöautojakin. Kuitenkin raskas liikenne pysyy tilastollisesti paljon paremmin tiellä vaikka kenelläkään ei ole nastoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihoin jo syyskuussa uudet nastat maasturiini.
just tollaisten kusipäitten takia tiet huonossa kunnossa ja verot nousee mut eihän se enää mua haittaa. kun olen etätöissä.toivottavasti masturisi autoveroitus kymmenkertaistuu.
Masturisi veroitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me emme ole siellä jalan niinkuin sinä.
Arvasin, että joku kitkaidari tarttuu tohon🤣no miksi sitten ajatte kävelyvauhtia talvella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus rengasmyyjänä ja jos asiakas ei tiennyt kummat renkaan haluaa niin suositeltiin kitkat lumelle ja nastat jäälle. Asiakas sitten tietysti joutui pohtimaan kummalla tulee ajettua enemmän.
Itse ajan nastoilla, niillä pärjää kyllä aina. Kitkatkin on enimmän osan talvea ok täällä Lapissa mutta on hengenvaaralliset kun peilijään päällä huilaa vesi ja silloinkin on töihin päästävä.
Ja kuitenkin kaikki raskas liikenne menee siitä vetisestä peilijäästäsi yli ilman nastojakin.
Ala nyt toki selittää painoista jotta pääsen selittämään miten se paino ei merkitse koska samaa tahtia kun paino kasvattaa kitkavoimia se paino myös kasvattaa niitä voimia jotka pyrkivät kampeamaan auton tieltä.
Olen eri, mutta kyllä meille tavaraa tuovat rekat jää talvella ihan
Niin no hiekottakaa mäkenne jos haluatte tavaranne perille. Ei sen takia tarvitse niiden rekkojen 24/7 jauhaa teitä rikki muualla nastoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukuu sinne ojiin nastarenkaallisia hlöautojakin. Kuitenkin raskas liikenne pysyy tilastollisesti paljon paremmin tiellä vaikka kenelläkään ei ole nastoja.
Ammattilaisia näet. Kyllä se aikamoista taiteilua on silti ja välillä pelottaa ihan hemmetisti. T. Ex kuski.
Ostin kesällä käytetyn auton, jossa talvirenkaat nastoilla. Ajan ne loppuun (1-2 talvea) ja vaihdan sitten kitkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattilaisia näet. Kyllä se aikamoista taiteilua on silti ja välillä pelottaa ihan hemmetisti. T. Ex kuski.
Siksi se ammattilainen pysyy tiellä kun sillä on terveellinen pelko keliolosuhteiseen. Taavi tavallinen laittaa nastat ja kuvittelee että nyt vain ajellaan joulunakin kuin olisi juhannus.
" Niin no hiekottakaa mäkenne jos haluatte tavaranne perille. Ei sen takia tarvitse niiden rekkojen 24/7 jauhaa teitä rikki muualla nastoilla. "
Empä taida, naapurikunnan puolella tämä lähin ongelmamäki, veikkaan että niitä on muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihoin jo syyskuussa uudet nastat maasturiini.
just tollaisten kusipäitten takia tiet huonossa kunnossa ja verot nousee mut eihän se enää mua haittaa. kun olen etätöissä.toivottavasti masturisi autoveroitus kymmenkertaistuu.
Masturisi veroitus?
Suksihan sinä jo v####n saivartelemasta täältä.
Vierailija kirjoitti:
" Niin no hiekottakaa mäkenne jos haluatte tavaranne perille. Ei sen takia tarvitse niiden rekkojen 24/7 jauhaa teitä rikki muualla nastoilla. "
Empä taida, naapurikunnan puolella tämä lähin ongelmamäki, veikkaan että niitä on muuallakin.
Jep näitä mäkiä on, ja älyvapaasti suunniteltuja risteyksiä mistä pitäisi rekalla kääntyä suoraan jyrkkään ylämäkeen ilman vauhtia. Mutta nämä on liikennesuunnittelu ja hiekoitusongelmia. Voi vain kuvitella kuinka äkkiä tiet sulaisi alta jos rekkaliikenne jyräisi talvet nastoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep näitä mäkiä on, ja älyvapaasti suunniteltuja risteyksiä mistä pitäisi rekalla kääntyä suoraan jyrkkään ylämäkeen ilman vauhtia. Mutta nämä on liikennesuunnittelu ja hiekoitusongelmia. Voi vain kuvitella kuinka äkkiä tiet sulaisi alta jos rekkaliikenne jyräisi talvet nastoilla.
Ja ainakin osalla liikennöitsijöistä on pahimpiin mäkiin lumiketjut autossa mukana.
Tai sitten toiset kuvittelee selviävänsä ääritilanteista vain laittamalla nastoja alle ja luottamalla että ne pitää. Kyllä sinne luiskaan ajetaan niillä nastoillakin.