Jotenkin jäejetöntä että ihmiset ajaa nastoilla paljaalla asfaltilla täällä eteläsuomessa.
Pitäisi oikeasti saada haittavero nastoille niin niitä käyttäisi vain oikeasti tarvitsevat.
Kommentit (112)
Miksi? Koska kuluttaa asfalttia? Tiedätkö mikä miu kuluttaa asfalttia? Sähköautot. Joten haittaveroa niin vtukseen vaan, ne ajaa kesälläkin ja ai jai jos talvella on lisäksi nastat.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin hiihtolomalla Lapissa enkä vaihda kesärenkaita takas. Revi siitä, riidankylväjä.
Mä kävin kitkoilla tammikuussa Lapissa ja hyvin pärjäsi.
Nyt on lokakuu. Pärjäätkö?
Oikein hyvin. Laitoin jo kitkat taas alle ja pärjää vaikka onkin mustaa jäätä aika paljon välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin hiihtolomalla Lapissa enkä vaihda kesärenkaita takas. Revi siitä, riidankylväjä.
Lumellahan kitkat ovat hyvät. Mustalla jäällä eivät. Ja loppuvuodesta enemmän täällä etelässä on jäätä kuin lunta.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, kun sieltö Vianorilta ei sa aikaa juuri sinä päivänä, kun sitä lunta tulee.
Kuule, ajaisit kitkoilla niin voisit varata ajan vaikka elokuun lopussa sieltä Vianorilta.
Mulla on kitkat, edellisillä ajoin kesät talvet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikenne on joukkuelaji; aina ei riitä, että itse on hyvä kuski, kun joukkoon mahtuu myös meitö, jotka emme ole niin erinomaisia ja hyviä, eikä asiaa tee yhtään helpommaksi de, että päivät lyhenevät nyt päivä päivältä vielä useamman viikon ajan.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Koska kuluttaa asfalttia? Tiedätkö mikä miu kuluttaa asfalttia? Sähköautot. Joten haittaveroa niin vtukseen vaan, ne ajaa kesälläkin ja ai jai jos talvella on lisäksi nastat.......
Naurettavin on sähköautoista vinkuja joka itse ajelee läpi talven nastoilla. Toistele nyt vielä sitä tutkimusta sähköautojen tien kulutuksesta JOTA EI OLLUTKAAN OLEMASSA.
Pitäiskö muka vaihtaa renkaat aina siinä kohtaa, kun siirtyy soratieltä asfaltille?
En minä ainakaan halua jännätä, pystynkö ajamaan omaan pihaan vai päädynkö jonnekin ojaan. Pakko se on valita renkaat sen mukaan, missä itse liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, kun sieltö Vianorilta ei sa aikaa juuri sinä päivänä, kun sitä lunta tulee.
Kuule, ajaisit kitkoilla niin voisit varata ajan vaikka elokuun lopussa sieltä Vianorilta.
Ajoin viisi vuotta kitkoilla. Olin usein teiden tukkeena, kun auto ei mennyt ylämäkeä tai liukui holtittomasti. Kerrain menoïn pinaisia päin, kun auto ei vain pyshtynyt. En tajunnut sitä,silloin, mutta kun sain nastat alle, niin tajusin , ettei syy ollutkaan talvikeleissä. Vaan renkaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikenne on joukkuelaji; aina ei riitä, että itse on hyvä kuski, kun joukkoon mahtuu myös meitö, jotka emme ole niin erinomaisia ja hyviä, eikä asiaa tee yhtään helpommaksi de, että päivät lyhenevät nyt päivä päivältä vielä useamman viikon ajan.
Uskovainen mies
Ei tarvitse ollakaan hyvä kuski pärjätäkseen kitkoilla Suomen talvessa. Riittää kun ei kuvittele olevansa hyvä kuski. Kitkoilla ajetaan varovasti.
Nastoilla voi yrittää posottaa kuin olisi kesä, kunnes yhtäkkiä huomaa ettei olekaan mutta sitten on ajajakin jo matkustaja.
Pitäisikö joka aamu olla valmiudessa vaihtamaan renkaat? Ja illalla takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumellahan kitkat ovat hyvät. Mustalla jäällä eivät. Ja loppuvuodesta enemmän täällä etelässä on jäätä kuin lunta.
Kymmenen vuotta on pärjännyt etelän keleissä myös, täällähän pääasiassa ajelen.
Yks ratkaisu olis tietty se, että olis yks auto, missä on kitkat ja toisessa pitäis nastoja. Vois aina sit kelin mukaan arpoa, kummalla ajelee. Mutta onko tuokaan nyt toimiva ratkaisu monessakaan perheessä? Useimmilla, joilla on kaksi autoa, ne molemmat on jatkuvasti ajossa. Tai jos on vain yksi auto, niin ei välttämättä ole toiseen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajoin viisi vuotta kitkoilla. Olin usein teiden tukkeena, kun auto ei mennyt ylämäkeä tai liukui holtittomasti. Kerrain menoïn pinaisia päin, kun auto ei vain pyshtynyt. En tajunnut sitä,silloin, mutta kun sain nastat alle, niin tajusin , ettei syy ollutkaan talvikeleissä. Vaan renkaissa.
Joten hienosti muutaman tapauksen takia jauhat nyt keväästä syksyyn teitä tomuksi. Hienoa.
Kuinka monta uutista onkaan ollut kuinka sähköautot kuluttavat tiestöä kesärenkaillakin koska ovat niin painavia, saati talvirenkailla. Outoa että sähköautoilijoilta on nämä uutiset menneet ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen vuotta on pärjännyt etelän keleissä myös, täällähän pääasiassa ajelen.
joo, kyllähän niillä pärjää.
30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talven aikana on kuitenkin enemmän lumista keliä kuin ihan peilijäätä joten ajelen mieluummin niillä renkailla jotka ovat useimmissa tilanteissa ne turvallisimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oikea syy oli kuskissa eli sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten hienosti muutaman tapauksen takia jauhat nyt keväästä syksyyn teitä tomuksi. Hienoa.
Se on sen arvoista, että pääsen autolla kelissä kuin kelissä aina töihin, enkä tapa ketään matkalla.
Ei ole vielä sellaista tilannetta tullut vastaan.