Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olen vyötärölihava mutta jalkani ovat ihan tikut

Vierailija
30.10.2024 |

Olen 165 cm ja 52kg. Vaikka kuinka laihdutan niin keskivartalo ei ikinä ole sopusuhtainen alavartaloon nähden.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa kaikki omenavartaloiset mummot on kyllä eläneet yli 90- vuotiaiksi, että ei se kauhean vaarallista terveydelle voi olla.  Alhainen verenpaine on myös meillä geeneissä. 

Vierailija
42/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla turvotusta vai onko koko ajan ihan saman kokoinen? Esim. aamu vs. ilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvussa kaikki omenavartaloiset mummot on kyllä eläneet yli 90- vuotiaiksi, että ei se kauhean vaarallista terveydelle voi olla.  Alhainen verenpaine on myös meillä geeneissä. 

Aika pieni otos. 

Vierailija
44/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemattomat lihakset ja liian suuri ruokahalu. Next question.

Mä treenaan lihaksia lähes joka päivä. Next typerä vastaus. 

Vierailija
45/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Nyt kun ikää on tullut, niin olen plussapallo jossa tulitikut raajoina. Vyötärö minulla oli silloin kun pidin itseni reilusti alipainoisena, mutta sellaista en enää jaksa.

Minulla oli hoikka vyötärö reilusti ylipainosenakin. Massa oli lähinnä reisissä ja lantiolla.

Keski-iän koittaessa massa alkoi siirtymään reisistä vyötärölle. Eikä siihen auttanut mikään ruokavalio eikä liikuntakaan  kaikki mikä lähti pois, lähti reisistä. Vyötäröllä ei tapahtunut mitään.

Siinä alkoi jo diabetes kolkuttelemaan nurkan takana. Siinä vaiheessa lääkäri suositteli laihdutuslääkettä. Sillä sain vyötäröni takaisin. Jalat ovat aika tikut edelleen, eivät kuitenkaan yhtä pahan näköiset kuin pahimmillaan.

Vierailija
46/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla on varmaan vatsan turvotusta. Kärsitkö ibs:stä? Mulla jo parin päivän paha ummetus voi aiheuttaa tuollaisen hetkellisen raskausvatsan. 

Vierailija
47/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insuliiniresistenssi. Itsekin olen tynnyrin muotoinen normaalipainossa. Olen 171 / 69 ja vyötärö on yli 90 cm. Välttelen hiilareita ja liikun paljon. 

Pystyykö insuliiniresistenssiä hoitamaan?

Pystyy, ketoosiruokavaliolla yhdistettynä pätkäpaastoon. Nämä vaikuttavat insuliiniaineenvaihduntaan. Itselleni nämä ovat ainoa keino laihtua. 

Myös uudet laihdutuslääkkeet auttavat. Ainakin minulla aineenvaihdunta normalisoitui laihdutuslääkkeen ansiosta.

Vierailija
48/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus omenavartaloudesta on se, että rasvaa sekä tulee että lähtee vyötärön alueelta hyvin helposti. Mä laihdun yleensä jo ihan sillä, että jätän herkut kokonaan pois. 

Vierailija
49/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemus omenavartaloudesta on se, että rasvaa sekä tulee että lähtee vyötärön alueelta hyvin helposti. Mä laihdun yleensä jo ihan sillä, että jätän herkut kokonaan pois. 

Minulla taas on ihan päinvastainen. Lihon vyötäröltä ekana ja nopeasti, ja laihdun viimeisenä. Ensin laihtuvat jopa jalat, jotka ovat muutenkin tikut (treenistä huolimatta). Insuliiniresistenssi 😕

Vierailija
50/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko noilla mitoilla olla kovasti vyötärölihava? Lihasta ei varmaankaan muualla ole. 

Ympärysmitasta en tiedä, mutta voi. Varsinkin jos on siro luusto. Olennitse vähän pidempi, sama paino tai vähän enemmän. Olin nuorena hoikka ja kapea vyötärö. Iän myötä alkoi tulla lihasta ja päälle nelikymppisenä kertyä yhtäkkiä rasvaa, enimmäkseen vatsaan. Mulla on siis nyt enemmän lihasta ja enemmän rasvaa kuin koskaan. Ympärys alle määritellyn riskirajan, mutta pömppä kuin raskausvatsa. Katoaa selällään maatessa. Siitä on muuten sanottu, että jos selälläänkin pömppä säilyy, niin se on haitallista.

Vierailija
51/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko noilla mitoilla olla kovasti vyötärölihava? Lihasta ei varmaankaan muualla ole. 

Ainakin vyötärön ympärysmitan mukaan olen vyötärölihava. Hyvinkin mahdollista kun on epänormaali kehon rakenne.

Olet ap? Ja 19 BMI:llä vyötärösi on lihavuuden puolella? Onko näin ollut aina vai ilmestynyt myöhemmin? Suosittelen melkein lääkärikäyntiä jos näin on, tuttavallani oli tuollaisessa tilanteessa monen kilon edestä kasvaimia vatsassa. En halua pelotella, mutta kuulostaa uskomattomalta että noilla mitoilla olisi liki metrin vyötärö. 

Juu, mutta toisaalta maha on löysä, että uskon sen olevan ihan vain rasvakudosta. Samaan aikaan peppu ja reidet kuin pikkupojalla.

Vierailija
52/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on tosi hoikka, näetkö itsesi väärin? Itse ainakin näin tuon painoisenakin. Muuten sanoisin sen olevan vain vartalosi luonnollinen muoto.

Ei, näytän ihan oikeasti siltä kuin olisin raskaana(paitsi että vatsa ei ole kova vaan löysä) ja sen lisäksi vyötärönympärysmitan mukaan olen vyötärölihava.

Paljonko se mitta on? 

85 cm

Vierailija
53/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on tosi hoikka, näetkö itsesi väärin? Itse ainakin näin tuon painoisenakin. Muuten sanoisin sen olevan vain vartalosi luonnollinen muoto.

Ei, näytän ihan oikeasti siltä kuin olisin raskaana(paitsi että vatsa ei ole kova vaan löysä) ja sen lisäksi vyötärönympärysmitan mukaan olen vyötärölihava.

Menisin kyllä itse lääkäriin näillä tiedoilla, ei kuulosta enää siltä, että on kyseessä vartalotyypin tuoma ongelma.

No jaa, tämän muotoisia on vaikka kuinka paljon, ilman että on mikään sairaus. Itsekin olen aina ollut muulloin, paitsi silloin kun treenasin 3 kertaa viikossa salilla kovaa. Muuten olen ollut sellainen "laihaläski", jolla läski on ollut keskikropassa. Mutta silti ei ole ollut kehonkoostumusmittauksen mukaan juurikaan haitallista sisäelinrasvaa. 

Iso vyötärönympäryshän ei aina tosiaan tarkoita paljoa viskeraalirasvaa. Esim. mulla se rasva on vatsalihasten päällä, ei siellä sisäelinten ympärillä. Silloin se ei ole sen epäterveellisempää kuin vaikka reisirasva. Varsinkin kun tosiaan painoindeksi on varsin pieni eli ei ole ylipainoa.

Vierailija
54/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmisillä on eri mallisia vartaloita. Johtuu hyvin pitkälti geeneistä. Ei kannata laihduttaa, se vain sotkee aineenvaihdunnan ja painonhallinta on entistä hankalampaa. Kehosi on hyvä juuri sellaisena kuin se on, ei tarvitse yrittää mukautua vallitseviin kauneusihanteisiin.

Mutta eikös vyötärörasva ole iso terveysriski? Siitä nyt ei pääse eroon vaikka ulkonäön hyväksyisinkin

No kyllä, mutta kun siitä ei pääse eroon vaikka kuinka laihduttaisi. Mulla oli paksu vyötärö jo teininä, vaikka olin liikunnallinen ja hoikka viisikymmentäkiloinen. Huomaan, että tyttärelläni on nyt sama. 

Vierailija
55/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljan juominen.

Vierailija
56/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on ihan päinvastainen. Lihon vyötäröltä ekana ja nopeasti, ja laihdun viimeisenä. Ensin laihtuvat jopa jalat, jotka ovat muutenkin tikut (treenistä huolimatta). Insuliiniresistenssi 😕

Joo, ja tissit lähtee myös. 

Vierailija
57/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salille vaan ja nostamaan rautaa niin Kaloriinasta tulee kovalla työllä ja päättäväisyydellä Karoliina!

Salitreeni on kivaa ja monin tavoin terveellistä, mutta minun vyötäröäni se ei ole laihduttanut yhtään. Treeniä tehty nyt 2,5 vuotta 3-5 kertaa viikossa, kunnon painoilla. T. Tuo 171/69 vyötärölihava 

Koska treenillä ei oikeasti päästä rasvasta eroon. Illuusio tulee vain siitä että treeni tukee laihduttamista. Ei kuitenkaan ole mahdollista laihtua vaikka vain vatsasta. Samalla laihtuu muutkin ruumiinosat ja geenit määrittelee, mistä rasvakudosta lähtee eniten. Kun on omenavartalo ja rasva lähtee kaikista heikoiten vatsasta, niin vatsa tulee jokatapauksessa olemaan suurikokoinen muun kehon suhteen.

Vierailija
58/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa omituiselta mitä enemmän miettii. Siis, että olisi tuossa painossa muka löllöläski maha. En enää usko tähän postaukseen ollenkaan.

Vierailija
59/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ja ruokavalio. Jos on omppumallia niin millään ruokavaliolla ja treenillä ei muutu kurvikkaaksi tiimalasiksi.

En tiedä lohduttaako, mutta tiimalasistakin muuttuu kyllä mahakkaaksi ompuksi sopivalla ruokavaliolla ja treenaamattomuudella.

Vierailija
60/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika yleinen vartalonmalli suomalaisilla sen persevän pyylevän emäntämallin lisäksi. Molemmissa sukupuolissa on paljon näitä jotka on tavallaan kuin ellipsi joka suunnasta katsottuina eli just vyötärön kohdalla on se kropan paksuin kohta mutta sitten hartiat onkin kapeat ja jalatkin siroa mallia sinne persuksiin asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän